Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch maxi stopt er na 2 km mee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68557 - puch maxi stopt er na 2 km mee
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willem3009 11-1-2015 14:08 Print topicpost
Posts: 34
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje met mijn puch maxi. Hij start super goed, ook koud, en hij trekt lekker(dus genoeg compressie lijkt me). Boven op toeren klinkt hij ietsjes gesmoord. Dat ligt denk ik aan MN powerfilter met een iets te kleine sproeier. Maar het probleem is dus: als ik 2 km heb gereden dan zegtie bloawwwww en dan kan ik geen gas meer geven en als ik dat wel doe bloaww bloawwwp en slaatie af. Elektroden van boegie zijn gitzxwart en helemaal droog, en het schroefdraadgedeelte is mooi vet wat vplgensmij wijst op goede smering. Maar als ik hem dan weer probeer te starten looptie even en geef ik gas en weer bloaw en telkens het zelfde verhaal. Ik heb de carb schoongemaakt, sproeier doorgeblazen met perslucht, andere bougie erin gehad, niks helpt. Dus wat kan het wezen?
Setup: carb: 12 mm Bing, sproeier 60, powerfilter, uitlaat: techno bullet(expansie)
 

Cas DT 11-1-2015 15:10 Print reply

Posts: 3131
Welk geluid hoor je stationair? Broap? Of Brap?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Willem3009 11-1-2015 17:04 Print reply
Posts: 34
Stationair is er niet zo veel mis tis meer als ik een poosje hoog in toeren heb gezeten. Stationair klinktie eigenlijk ook gewoon stationair. Mooi regelmatig zeg maar. Maar als ik het gas weer loslaat van hoog uit de toeren dan looptie eerst wel goed stationair en dan begint ie steeds langzamer te nlopen en op het laatst gewoon brbllbrrblllbrowaap

Dit bericht is gewijzigd door Willem3009 op 11-1-2015 om 17:09 uur.
 
Willem3009 11-1-2015 20:24 Print reply
Posts: 34
Ik ben er inmiddels achter dat het wss in MN vlotter zit. Ik had pas de banjobout losgehaalt en toen weer teruggedraaid, maar misschien zit die verkeerd. Daar zitten 2 gaten in dus ik dacht tmaakt niet uit welk gat ervoor zit maar misschien wel?
 
MaXi-PuCh 11-1-2015 23:26 Print reply

Posts: 1531
Neuh maakt niet uit. Denk gewoon een te kleine sproeier zoals. Je zelf ook zegt. Probeer eerst maar een grotere sproeier.

Was dit probleem er plotseling of had je net wat aan de puch veranderd?

 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Willem3009 12-1-2015 7:06 Print reply
Posts: 34
Eigenlijk na powerfilter, een de bougie is kurkdroog met gitzwartr roetaanslag
 
MaXi-PuCh 12-1-2015 10:00 Print reply

Posts: 1531
Met powerfilter kun je vaak wel een 3 a 4 maten grotere sproeier monteren.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Willem3009 12-1-2015 20:07 Print reply
Posts: 34
Okéthanks voor de tip,
Weet je misschien ook wat een droge, maar zwarte bougie betekent? Hij is nmlk niet nat ofzo gewoon helemaal droog.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-1-2015 20:33 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Willem3009
Weet je misschien ook wat een droge, maar zwarte bougie betekent? Hij is nmlk niet nat ofzo gewoon helemaal droog.


-te rijk
-te koude bougie
-compressie laag
-ontstekingstijdstip te laat

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Willem3009 12-1-2015 21:23 Print reply
Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


-te rijk
-te koude bougie
-compressie laag
-ontstekingstijdstip te laat

Oké ik zal wel even MN zuigerveren vervangen en nog es mn contactpunten afstellen en alles. Bougie zou goed moeten zijn, en volgens mij heb ik een te kleine sproeier.

 
Willem3009 12-1-2015 21:25 Print reply
Posts: 34
Nog 1 vraag: ik heb een 12 mm spruitstuk aan mn carburateur zitten, maar ik heb nog een 14 mm liggen. Kan ik die 14 mm gewoon eraan doen of moet ik nog uitboren of iets? En geeft het meer vermogen?
 
Cas DT 12-1-2015 22:44 Print reply

Posts: 3131
Ga nu niet direct je zuigerveren vervangen...

En laat dat spruitstuk lekker achterwege, zorg eerst dat je dat probleem oplost voordat je weer verder gaat.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Willem3009 13-1-2015 16:32 Print reply
Posts: 34
Oké is goed kzal wel eerst dit ff fixen en dan verder kijken. Bedankt voor de tips in ieder geval.
 

Dit topic is 3363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved