Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda mt afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1243 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6855 - honda mt afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 31-12-02?22:30 Print topicpost

Posts: 900
Hallo, ik ben nieuw hier, en doe echt vanalles met puch, ben ik al jaren mee bezig. Heb nu een honda mt op de kop getikt met een 70cc en een snelle uitlaat en een 24mm mikuni erop met powerfilter. in de 1 en in de 2 trekt hij egt heel hard door, maar in de 3 en 4 is het bwoap plof verzuipen. Heb ff gekeken, zit een sproeier maat 100 in, beetje klein naar mijn mening. zit een 2 kleps membraam op. Ik weet niet precies wat voor merk cilinder, die heb ik er nog niet afgehaald. Maar ben van plan een 4 kleps membraam te halen. Wat voor maatje sproeier moet er ongeveer in? En ik vind de compressie ook weinig dus trek die cilinder er wel een keertje eraf, kan ik er dan nog wat aan tunen aan de cilinder of aan de zuiger, hoeveel mm eraf e.d.??
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

SIWWN 1-1-03?13:35 Print reply
Posts: 7079
Volgens brommerboer moet er rond de 90/100 in als je 70 heb met 20mm... (Mikuni)

Maar doe er eens een kleinere in...
Had kameraad ook 1 en 2 ging goed, dan had ie de benzine nodig om te trekken maar de 3 en 4 niet meer dus hij bromboer zei dat ie ietsjes kleinere moest hebben
 
SIWWN 1-1-03?13:46 Print reply
Posts: 7079
Moet trouwens in TF (Technical Forum)
 
chriss 1-1-03?13:56 Print reply
Posts: 1859
tunen zou ik nog niet aan beginnen als je niet weet hoe het moet, ik zou het dan laten doen
 
huh 1-1-03?13:50 Print reply
Posts: 1755
Sproeier 90/100 vind ik wel erg klein in een 24 mikuni op een 70...ik heb in 16 mikuni op een snelle 50 een 150 zitten, ook MT. En die is echt nie veel te groot. Maar moet je ff naar je bougie kijken, dan weet je wat meer.

En over dat tunen, je kan ff eventuele kleine fabrieksfouten weghalen en bijwerken, zeker als het een imitatie is, maar als je echt harder wilt gaan moet je ff de search gebruiken. Van die dingen als: uitlaatpoort omhoog bijveilen is kortere powerband maar meer vermogen op top enzo. Weet nie eens zeker of het klopt btw .
 
wipe-out 1-1-03?14:06 Print reply

Posts: 7672
er zijn andere maatvoeringen in sproeiers, daarom lijkt het vaak alsof er grote verschillen tussen sproeiers zitten.

ik reed trouwens toen met mijn 70 zeta, 20 mikuni en proma uitlaat met een 105 of 110 oid keihin sproeier.
 
wouterrr 1-1-03?15:16 Print reply
Posts: 257
wat is het verschil eigenlijk tussen een 2 en een 4 kleps membraam, ga je dan harder ofzo??
 
Rene 1-1-03?15:27 Print reply
Posts: 2573
2 klepjes.. minder weerstand
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
wipe-out 1-1-03?15:27 Print reply

Posts: 7672
Nauwelijks merkbaar verschil.

Meer kleppen hoeft niet altijd beter te zijn en minder kleppen hoeft niet altijd slechter te zijn.

Maar membraan hoort echt bij fine tuning. Als je op je ori membraan carbonnen kleppen zet, geeft dat sowieso al voordeel, mochten ze ooit eens afbreken. De ori zijn van staal, en als die in je cilinder komen geven die veel meer schade als wanneer je carbonnen kleppen afbreken en in je cilinder terecht komen.
 

Dit topic is 4591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved