Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Am6 Elektra probleempje Hulp gevraagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68546 - Am6 Elektra probleempje Hulp gevraa...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fizzle 22-12-2014 19:43 Print topicpost
Posts: 5
Beste bf members

ik was benieuwd of jullie mij even zouden kunnen helpen met een klein electrisch probleem.

Mijn brommer wil bij het omzetten van me contact de tellerunit meer stroom geven en toeter knipper lichten etc. zekering was vernieuwd na deze gesprongen was maar nog steeds geen toerenteller elektra en dus ook geen electrische start, is mijn accu toevallig overleden ? of is er iets anders aan de hand ?

de nieuwe zekering houd het wel goed nu maar ik heb geen electra bij stilstand alleen rijdend over de spoel.

Mvg Mc fizzle

Dit bericht is gewijzigd door Fizzle op 22-12-2014 om 20:44 uur.
 

ReneKunst 22-12-2014 23:46 Print reply
Posts: 77
voltage meten van de accu terwijl alle verbruikers(lampjes ed) uit staan.
volle accu moet dan ongeveer 12.6 volt dc geven.
( is dit minder dan 10.5volt dan is je accu waarschijnlijk kapot)
met de motor draaiend zou dit mogen oplopen naar maximaal 15 volt dc.

als alles goed blijkt te zijn moet je zoeken naar draadbreuk/kortsluiting/defecte onderdelen.
dit kun je allemaal doormeten met een goedkope multimeter, en als je dit stapsgewijs doet zal je altijd de oorzaak moeten kunnen vinden.
(neemt niet weg dat het veel zoekwerk kan zijn)
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
JB1 23-12-2014 6:56 Print reply

Posts: 14881
15 volt is wel heel veel, 14.5 is al aan de hoge kant
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-12-2014 13:44 Print reply

Posts: 8635
Je spoel gaat meer spanning geven als je gas geeft. Dat kan de verklaring zijn van geen electra bij stilstand.
De rest wat je omschrijft, zoals de gesprongen zekering, duidt op een kortsluiting. Het zou kunnen dat je tellerunit stuk is geraakt door de kortsluiting.
Je hebt toch geen te zware zekering er in gestopt ? Want dan klopt het verhaal...dat zou dan wel betekenen dat je misschien nog meer delen van je electra zal moeten vervangen, buiten de spoel en de tellerunit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ReneKunst 23-12-2014 18:35 Print reply
Posts: 77
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
15 volt is wel heel veel, 14.5 is al aan de hoge kant


14,5 volt kan de accu met gemak hebben, pas na langdurig meer 15 volt zal een accu beginnen te borrelen.
als een brommer 12k toeren draait op top, met een goede stator erin kan je de 15 volt makkelijk halen maar dat ligt ook aan de spanningsregelaar die je in het systeem hebt zitten.
stationeer zal de spanning idd de 15 volt niet halen tenzij de regelaar kapot is.
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-12-2014 18:52 Print reply

Posts: 8635
Voltages veroorzaken geen kortsluitingen, amperes wel.
En een zekering die springt duidt op een kortsluiting.
Die zekering is om een reden gesprongen, en die reden is niet de batterij.
De batterij kan wel stuk gaan als er een kortsluiting in de keten zit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fizzle 26-12-2014 4:41 Print reply
Posts: 5
Nee ik heb er geen te grote zekering in gedaan gewoon weer een 7.5 en deze houd het gewoon uit voorderest als ik rij dan werkt alles kwa verlichting etc maar het rare was dat ik vond dat de draad van de zwarte accupool vrij strak stond onder spanning stond en denk dat deze misschien een breuk heeft opgelopen hoe meet ik dit ?

Accu 11.6v
Laadspanning een flucuerende .8V - 5.2v en volgas of niet maakt niet echt uit de waardes blijven aan de te lage kant , kan dit door een beknelde accu pooldraad komen ? Of denken jullie wat anders , de laatste keer dat hij over de accu normaal liepwas nadat deze accudraad liep te fiddelen toen hij er net mee was gekapt beetje vaag maar toen kon ik gewoon nog even alles elec starten etc niet dat ik aan die draden ben gaan slingeren ofzo maar het leek me logish alleen veklaard dat ook de zekering ?

Any how ik morgen ff meten als jullie miss nog een paar dingen kunnen noemen waar ik kan beginnen met meten sws ff die accudraad mvg Fizzl
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-12-2014 21:27 Print reply

Posts: 8635
Hoe mete men enen massadraad.
Men neme den zwarten draad van de batterij. Men haalt dezen los.
Men hange enen multimeter aan dezen zwarten draad.
Vervolgens hangt men den andere kant van den multimeter aan ene kale plek van zijner frame.
Men zette de multimeter op den stand weerstand nul ofte eindeloos.
Als men eindeloos mete, is den draad gebroken. Als men nul mete, is den draad nog goed.

Als men wete dat men de batterij enkel van doen heeft om het ijzeren paard te starten, wete men al bij voorbaat dat men hiermede niet vele problemen echt zal opgelost hebben.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 1967 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved