ik heb een rieju rs2 en sinds kort slaat hij op hol. we zouden hem goed afstellen omdat hij laag in zn touren altijd verzoop. alleen het rare is ik was toen ong een half uur aan het wachten op een maatje van me. en toen hij er een maal was wou mn brommer haast niet starten toen i eenmaal aan stond moest ik persee gas houden anders viel hij meteen uit. en toen ik weg wou rijden viel hij meteen uit. daarna weer starten en hij hat toen in 1x zoveel vermogen zoveel had ik nog nooit gehad met mn brommer. eenmaan bij zijn huis ong 7 km verder op gingen we er mee bezig want ik dacht eerst dat et warschijnlijk temaken had dat hij een klein beetje benzine lekte uit de carb aan de onder kant en dat hij daardoor een goeie meng verhouding had gekregen dus een slangetje op dat openingetje gedaan aan de onder kan van de carb. en toen kwam het ik deed er een andere sproeier in en hij starte meteen en jankte zo in zn touren toen meteen uit gedaan en de oude sproeier er in gedaan maakte geen verschil dus dacht mis ff heel klein stukje je rijden mis 200 m ik had em op den duur in zn 4 en reed nog maar 4 a 5 km/h en liet de rem weer los en de brommer reed zo weer verder in zn 4 dus, gas geven of geen gas geven maakt geen verschil.
ik snap er niks van en ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen?
ik weet niet als de setup er mee temaken heeft maar dit is em 50cc orgineel 19mm dellorto orginele uitlaat
19mm zit er vanaf et begin op ook toen i nog netjes 50/60 liep dus dat lijkt me niet en als je valse lucht hebt moet i nog wel reageren op het gas toch?
Er is bijna geen touw aan vast te knopen, maar ik denk dat je je carburateur niet goed in elkaar hebt gezet.
Blijft het gas hangen, loopt de carburateur over van de benzine?
Heel arm draaien geeft fantastische prestaties, maar dan ook snel een vastloper.
Het kan zijn dat je benzinekraantje niet goed doorloopt.
Te veel smering kan ook, dan krijgt hij ook te weinig benzine.
misschien alles even schoonmaken.. kan nooit kwaad.
dus tank controleren op vuil en evt schoonspoelen met wasbenzine,
leidingen doorblazen of vervangen,
kraantje schoonmaken en doorspoelen,
carburateur schoonmaken
en evt membraan controleren/schoonmaken/vervangen.
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
klein beetje een laate reactie maar het probleem is al een aanzienelijke tijd opgelost. het was iets heel kleins letterlijk en figuurlijk. in de carb bij de gasnaald heb je een heel klein pennetje die zorgt ervoor dat de gasnaald niet kan draaien. en dat pennetje was er dus uit gevallen en dan gaat de gas naald draaien en gaat i dus volgas. andere carb er op en hij loopt weer als een zonnetje.