Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ABS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6854 - ABS
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 1-1-03?21:14 Print reply
Posts: 10000
hmm lude...dat met die schijf begrijp ik niet helemaal..ken je dat mss beter uitlegge?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
FastCrosser 1-1-03?21:23 Print reply
Posts: 473
Bij mij op school staat toch echt een motor waar een cilindertje op zit waarop staat: 'ABS' eni in het klein er onder zoiets van 'Anti-lock Brake System' Dat laatste weet ik niet precies zeker, maar er staat zeker weten ABS op! Dus wat nou, ABS is te complex voor een motor!!!! Oh ja, het lijkt er sterk op dat iedereen in elke reply hetzelfde zegt of vraagt ...
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
verwijderd 1-1-03?22:18 Print reply
Posts: 4082
lude: ik denk dat die gaten meer voor afvoer van troep en koeling zijn (en gewicht besparen (scheeld heel veel op draaiende delen)). auto schijven hebben dit nl. niet, die hebben de "binnenkant" open en hebben daar schoepen in.


edit: dat is volgens mij een Moto-master schijf, die kan ik ook krijgen. (www.moto-master.com) geef bestel nummer door en ik kan kijken wat het kost)

[Dit bericht is ge-edit door symen op 1-1-03 22:21]
 
Neonlampje 1-1-03?22:24 Print reply

Posts: 14825
Ik weet zeker dat het daar voor dient...
Wanneer je je remschrijven op een egaal oppervlak drukt, en op een oppervlakte dat steeds wisselt dan zal een wisselender imho harder remmen.
Een energie wil altijd zichzelf behouden, wanneer je energie afneemt of toevoegt krijg je een resulterendekracht welke zorgt voor een traagheid van het vliegwiel, je zal dus harder remmen..
Koeling zal ook helpen, maar waarom auto's dit b.v niet hebben is dat een auto veel kleinere wielen heeft, een veel hogere omloopsnelheid.. en veel meer ruimte voor krachtigere remmen, de schoepen binnen de schrijfremmen zorgen voor koeling.

ik weet het ook niet precies, maar das mijn visie
 
Sk4f 2-1-03?02:01 Print reply
Posts: 534
ABS door Buis:


1 rijden
2 harder rijden
3 auto voor je
4 denken: REMMUH
5 denken: ABS shit
6 REM
7 los
8 REM
9 los
10 REM
11 los

etc
 
Hoi ik ben Buis uit Nijmegen en ik rij op een MB :D ( EN EEN PUCH ! )
SIWWN 2-1-03?02:05 Print reply
Posts: 7079
Pa's moto heb ook gewoon schijfen zonder die gaten maar is gewoon hol van binnen zegmaar, je snap wel wak bedoel..Ohja is een Yamaha V-Max
145PK
 
Rudy 2-1-03?11:46 Print reply

Posts: 3471
geventileerde schijf
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
vincent 2-1-03?11:48 Print reply
Posts: 114
abs is er wel voor motoren want volgens mij heeft een bmw kr-1100 s ook abs en honda pan european ook
 
-== you dont know the meaning of tripping untill you\'ve seen a chicken on XTC==-
rebuild nsr 2-1-03?12:07 Print reply
Posts: 494
tuurlijk bestaat abs op motoren kijk maar naar een goldwing ofzo werkt gewoon het zelfde als een auto bij blokering vermindert ie de remdruk en bouwt deze weer op, op die manier kom je niet in de slip terecht. maar dat wisten jullie al


bmw heeft nog een mooier systeem, dat systeem verdeelt de remdruk altijd optimaal over de twee wielen, dus als je voor je rem hard inknijpt dan dan remt de achterkant ook, in welke mate hij het verdeelt heeft te maken met hoe plotseling je em inknijpt, slimme jongens bij bmw
 
nothing beats a cubic inch
Erik_N 2-1-03?12:31 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

Ik weet zeker dat het daar voor dient...
Wanneer je je remschrijven op een egaal oppervlak drukt, en op een oppervlakte dat steeds wisselt dan zal een wisselender imho harder remmen.
Een energie wil altijd zichzelf behouden, wanneer je energie afneemt of toevoegt krijg je een resulterendekracht welke zorgt voor een traagheid van het vliegwiel, je zal dus harder remmen..
Koeling zal ook helpen, maar waarom auto's dit b.v niet hebben is dat een auto veel kleinere wielen heeft, een veel hogere omloopsnelheid.. en veel meer ruimte voor krachtigere remmen, de schoepen binnen de schrijfremmen zorgen voor koeling.

ik weet het ook niet precies, maar das mijn visie



Volgens mij zijn die gaten ook voor afvoer van water en dergelijke. Want bij een auto komt er veel minder en minder snel water en troep bij.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Neonlampje 2-1-03?13:02 Print reply

Posts: 14825
Hmm ja dat zal vast ook wel meespelen
 
Martijn 2-1-03?20:46 Print reply
Posts: 10000
water afvoeren van waar vandaan...uit die gaten zelf???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Daan -> TSX 2-1-03?22:43 Print reply
Posts: 472
In de schijf van een auto zitten ook gaten, maar dan net iets anders: die zitten zeg maar vanaf de zijkant erin geboord. Moeilijk uit te leggen met woorden. Neem een munt maar dan heel groot en van hout. BOor gaten in de zijkant richting het midden. Dankzij de centrifugaal (?) krachten die op de lucht werken, wordt die naar buiten geslingerd, zuigt weer nieuwe lucht aan en zo wordt de schijf gekoeld.

En die gaten op motor schijf zijn volgens mij ook zeker voor koeling en eventueel afvoer... Varierende remkracht lijkt me vrij sterk.
 

Dit topic is 1997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved