Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda vol gas bij het starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68538 - derbi senda vol gas bij het starten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomzzz 17-12-2014 21:30 Print topicpost
Posts: 40
goeiendag eem.

ik had met de senda altijd al dat als ik hem startte en wat gas gaf deze meteen een klein beetje bleef hangen bij het aantal toeren dat ik dan had aangetikt, dit ging dan een seconde of 5 door en daarna zakte die terug naar stationair. dit was toen nog niet zon probleem. omdat ik tegenwoordig de brommer bijna niet meer gebruik (ik ga met de bus naar school omdat dat 60 kilometer verderop is) en de tzr nu goed (en snel) loopt gebruik ik de senda weinig. laatst trapte ik hem aan zonder aan het gas te zitten en de brommer begon meteen vol gas te draaien, dit zakte pas weer naar stationair na 10 seconden. ik denk dat het iets van valse lucht ofzo is maar ik weet het niet zeker en ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, iemand die nog andere mogelijke oorzaken weet? kan ik er deze vakantie mee bezig.

alvast bedankt!

kallum anus!
 
gas d'r bi-j!

der Chef 17-12-2014 21:54 Print reply

Posts: 3265
Lijkt mij valse lucht idd

 
thomzzz 24-12-2014 15:37 Print reply
Posts: 40
dus er was inderdaad wat valse lucht bij de inlaat van de carburateur dit heb ik net weer netjes weggewerkt en meteen sproeier 75 i.p.v. 74 gemonteerd (bougie was altijd net wat te licht met sproeier 74). nadat ik alles gecheckt had ging ik de brommer weer starten.
hij begon gewoon rustig maar klom al snel in toeren (zonder dat ik aan het gas zat) en ging voor zon 5 a 10 seconden vol gas lopen.
daarna zakte de brommer weer terug naar stationair en heb ik overal gecheckt of er valse lucht was door rem reiniger op alle mogelijk lekkende plekken te spuiten, dit zonder resultaat.
daarna nog even 2 kilometer gereden zodat de brommer goed warm was en alles opnieuw gecheckt.
de brommer liep wat rustiger en mooier als eerst maar helemaal fijn kan ik het nog niet noemen.
duuus valse lucht is er denk ik niet meer, gaskabel blijft ook niet hangen, ik zou niet weten wat het zou moeten zijn.

iemand ideeen?

p.s. ik wou het contactslot vervangen (oude is ermee opgehouden) maar draaide uiteraard de met locktite vastgedraaidde inbusbouten kapot. bij het slot in de buurt zit natuurlijk veel bedrading en plastic dus opwarmen lijkt me geen goed idee .

iemand nog ideeen om kapotte inbusbouten los te krijgen?

ik hoor het graag
 
gas d'r bi-j!
MaXi-PuCh 24-12-2014 15:48 Print reply

Posts: 1531
met 'n dun slijpschijfje op een dremel, boormachine of slijptol gleufjes in de schroeven slijpen en ze dan met een grote schroevendraaier rustig eruit draaien.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Cas DT 24-12-2014 17:00 Print reply

Posts: 3131
Torx erin rammen.
En een slagschroevendraaier kopen.

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 24-12-2014 om 17:00 uur.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
MaXi-PuCh 25-12-2014 0:41 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Torx erin rammen.
En een slagschroevendraaier kopen.

Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 24-12-2014 om 17:00 uur.

Is ook een goeie ja.

Hoe heb je die valse lucht eigenlijk opgelost?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
thomzzz 25-12-2014 22:25 Print reply
Posts: 40
originele slangklem bij de carburateur zat zat er niet meer op (toen ik hem kocht al niet) en omdat dat zon ding is om 1 keer te gebruiken kon ik hem ook niet meer bestellen.
ik had er altijd 2 andere slangklemmen omheen maar dit drukte de carburateur eruit, waardoor ik dus valse lucht had.
laatst was ik bij de lokale brommerboer om onderdelen te bestellen en die zei dat je het best een paar trekbandjes kunt gebruiken in plaats van slangklemmen omdat die de carb er niet uitdrukten.
dus alles netjes in elkaar gezet en trekbandjes er stevig omheen gedaan, sluit het beste af en drukt de carb er ook niet uit
 
gas d'r bi-j!
Derbi-Olaf 28-12-2014 18:23 Print reply

Posts: 14999
Luchtschroef eens wat indraaien, kan met dit koude weer al genoeg zijn
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thomzzz 29-12-2014 20:06 Print reply
Posts: 40
luchtschroef staat al dicht.
ik gebruikte nooit de choke, als ik dit wel doe en een tijdje de brommer laat lopen zonder gas te geven schiet ie niet in toeren.
 
gas d'r bi-j!
JB1 29-12-2014 21:06 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomzzz
luchtschroef staat al dicht.
ik gebruikte nooit de choke, als ik dit wel doe en een tijdje de brommer laat lopen zonder gas te geven schiet ie niet in toeren.


Zet die luchtschroef eerst maar eens open
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved