Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Een warmloper??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6850 - Een warmloper??
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroen 1-1-03?18:18 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Hans F

b12 is juist een enorm koude bougie (volgens mij gaat het maar tot b11), een warme bougie is dus bv. een b5 of eens b6


ok, nusnap ik het.

 
boerjef 2-1-03?16:26 Print reply
Posts: 265
Ik ga hem vanavond ophalen.
WAt zou ik best doen, gewoon de kop er af halen en zo kijken? Hoe kan ik er voor zorgen dat er geen brokjes in mijn blok terecht komen?
Zijn er dingen waar ik op moet passen?
Alle tips zijn welkom.
Ik zal jullie wel laten weten wat er nu uiteindelijk was.

100e post btw
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
huh 2-1-03?20:23 Print reply
Posts: 1755
Als je geen zooi in de carter wil hebben moet je er een doek overheen doen/er inproppen. Maar als je een van je zuigerveren idd is gebroken en je hebt pech gehad ligt er sowieso al wat in.

Maar goed kijk eerst maar eens wat er was, zijn je zuigerveren (of je hebt maar een zuigerveer ) nog heel? Zitten er krassen op je cilinder of zuiger? Dat soort dingen moet je op letten.

edit: misschien heb je hier nog wat aan: [URL[t]]http://www.brommerforum.nl/faq.asp?action=view&id=13[/t]faq cilinder verwisselen[/URL]

[Dit bericht is ge-edit door huh op 2-1-03 20:30]
 
boerjef 3-1-03?14:17 Print reply
Posts: 265
Ik heb mijn cilinder er af gehaald, volgens mij is er een borgpennetje (hoe het ook heet) die de zuiger op zijn plaats moet houden losgekomen.
De zuigeveren zijn nit gebroken, maar er zitten diepe krassen in zuiger dwars over de zuigeveren heen.
In de cilinder zitten ook een paar diepe krassen :a
Dus ik zal een nieuwe moeten kopen.
Kheb geen geld voor eurocilindro, dus ik dacht aan eurokit, is die sneller en beter als imi??????? (ik had nu een imi)
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
boerjef 3-1-03?14:29 Print reply
Posts: 265
Heb geen digicam, kzal er proberen een vast te krijgen een een paar fototjes te schieten
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
NSR RULEZZ 3-1-03?16:16 Print reply

Posts: 4934
nee eurokut zuigt koop dan een 70imi ofzow moet je wel de goede hebben er zijn 2 d8 ik 1 snelle en 1 sloome
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
karl-esko 3-1-03?16:53 Print reply
Posts: 51
als ik jou was zou ik ook inderdaad ff een nieuwe cil. kopen. je kan ook proberen nieuwe zuigerveren, maar ik weet nie of het iets uit maakt, ik weet namelijk niet hoe het eraan toe is. is in ieder geval wel handig als je paar fototjes schiet... en anders zou het dan toch echt een nieuwe cil. worde


 
chriss 3-1-03?17:35 Print reply
Posts: 1859
warmtegraad van bougie heeft te maken met de lenkte van de elektrode

hier wat ik over warmtegraad van bougie heb gelezen :

Quote:
Een bougie heeft twee primaire functies:

* Het ontsteken van het benzine/lucht mengsel
* De warmte van het verbrandingsproces afvoeren naar de cilinderkop

De bougie moet dus ook de warmte van de verbranding afvoeren naar de cilinderkop. Het verschil tussen een warme en een koude bougie is dat een koude bougie de warmte sneller af kan voeren dan een warme. Dit komt omdat de afstand van de isolatorneus tot het metalen gedeelte korter is dan bij een warme bougie. Je hebt dan ook verschillende gradaties van warm naar koud waarbij de bovengenoemde afstand dus steeds een beetje veranderd. Hieronder zie je een plaatje waarop je het verschil kunt zien tussen een warme en een koudere bougie.

De isolator tip is het heetste deel
van de bougie. Om vervuiling van de
tip te voorkomen moet de tip temp
tussen de 500 en 850?C blijven. We
noemen dit temperatuursgebied ook
wel de zelfreiningstemperatuur. Als
de tip temperatuur tip lager is dan
500?C, zal de omgeving rondom de
isolator niet heet genoeg zijn om kool
en andere vervuiling weg te branden.
Als de tip temperatuur hoger is dan
850?C zou het keramiek rondom de
elektrode kunnen scheuren en/of de
elektrode kunnen smelten wat kan
leiden tot ernstige motorschade. Een
juiste warmtegraad is dus best wel
belangrijk. Het verschil tussen ??n
warmtegraad en de volgende zal 70
tot 100?C van de verbrandingswarmte onttrekken.

Om er zeker van te zijn dat je mengsel bij volgas niet te arm is, zoek je een lang stuk weg op en rij je daar volgas voor ongeveer een minuut of drie. Na die drie minuten gooi je snel je gas dicht, zet je de motor met het contactslot uit en knijp je de koppeling in. Als de NSR tot stilstaand is gekomen draai je de bougie eruit en kijk je naar het beeld. Nu heb je een betere indicatie van het bougiebeeld bij vollast.



copyright? 2001 'Sander's Honda NSR site

 

Dit topic is 6867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved