Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Een warmloper??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6850 - Een warmloper??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

boerjef 31-12-02?17:41 Print topicpost
Posts: 265
Heb daarjuist denk ik ook een warmloper gehad.
Ik kwam trug van bij mijn vriendin, en ik hat niet goed warm gereden.
Ik was nog niet op top aant rijden (na 3 minuten rijden ofzo) toen ik inneens een 'plof'hoorde.
En hij reed niet meer.
Maar mijn wiel blokeerde niet ofzo.
Ik kreeg hem niet meer in gang, ik kan de kick nu met 1 hand naar beneden duwen(geen compressie).
Heb hem laten afkoelen, maar hij starte daarna ook niet.
Het gaat om een 70cc imi, mijn sproeier is groot genoeg.
Is dit een warmloper? zou het kunnen dat cilinder nog onbeschadigd is?
Ik kan de cilinder er nu niet afhalen want ik heb hem ergens moeten achterlaten.
:a
Ik heb de search gebruikt maar ik vond niet echt een goed antwoord.
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!

wipe-out 31-12-02?18:17 Print reply

Posts: 7672
als hij echt 0,0 compressie heeft, en niet meer start, denk ik dat hij niet warm gelopen is maar vast gelopen.

ik denk dat je zuigerveren kort zullen zijn, en waarschijnlijk is je wand ook beschadigt als je pech hebt.
 
Burnout_46 31-12-02?19:07 Print reply
Posts: 21
Ik ben er niet zeker van als ie wel is vastgelopen, want als je zuigerveren boven de cilinder knallen, loopt ie wel vast, lo?pt ie ook niet meer maar heb je nog wel compressie. Je hele zuiger kan ook niet aan stukken zijn geslagen want dan zat de krukas ook vast dus je hebt misschien wel een groot gat in het midden van de zuiger zitten.
 
Erik_N 31-12-02?19:28 Print reply

Posts: 5360
Denk dat je cilinder ook wel beschadigt is.

maar in ieder geval, als je er een nieuwe op gaat zetten vergeet niet je blok goed schoon te maken (spoelen). Eerst natuurlijk kijken of je alle stukken hebt, dan is het niet nodig.

maar door niet te spoelen heeft een maat van me ze volgende cilinder ( a 200 eur) ook gekost...

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
huh 31-12-02?19:33 Print reply
Posts: 1755
Idd de zuigerveren zijn sowieso gaar, ik heb ook wel eens zoiets gehad, je cilinder hoeft niet perse gaar te zijn.
 
jaz86 31-12-02?19:36 Print reply
Posts: 543
Quote:
Originally posted by: Voornaam Achternaam

Denk dat je cilinder ook wel beschadigt is.

maar in ieder geval, als je er een nieuwe op gaat zetten vergeet niet je blok goed schoon te maken (spoelen). Eerst natuurlijk kijken of je alle stukken hebt, dan is het niet nodig.

maar door niet te spoelen heeft een maat van me ze volgende cilinder ( a 200 eur) ook gekost...



huh, bij m'n puch was de (standaard) cilinder ook vastgelopen (brogringetje losgeschoten en dwars door alles gegaan) en heb er gewoon een nieuwe cilinder enzo erop gezet
helemaal niet aan gedacht,maar verder geen last van gehad. zeker mazzel gehad...
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
jeroen 31-12-02?20:41 Print reply

Posts: 15066
Als ie vast loopt,. zit je zuiger vast.
Dat is hier dus niet zo.
Cilinder kan verneuikt zijn, probeer eens aan te lopen.
Dat wou bij mij toen wel, cil zat oten vol met krassn, bijna geen compressie meer.
Dnkedat je zuigerveren naar de klote zijn.
Of je cil. Drai je kop er maa eens af.
 
Erik_N 31-12-02?22:26 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: jaz86

Quote:
Originally posted by: Voornaam Achternaam

bla bla bla



huh, bij m'n puch was de (standaard) cilinder ook vastgelopen (brogringetje losgeschoten en dwars door alles gegaan) en heb er gewoon een nieuwe cilinder enzo erop gezet
helemaal niet aan gedacht,maar verder geen last van gehad. zeker mazzel gehad...


of hij heeft juist pech gehad. Maar van me vader moet ik zelfs me blok spoelen na vastloper, want als er namelijk wat in die lagers gaat zitten dan verneukt alles ofzo. Zoiets zegt ie altijd. maarja, hij is dan uiteindelijk ook de gene die alles moet reviceren ...
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
barry 1-1-03?14:51 Print reply

Posts: 7387
zuigerveren gebroken, had ik ook, reed gewoon, en toen was het gewoon booaaaaaap, en viel uit, gewoon alsof er geen onsteking meer was, had ook geen compressie meer. achterwiel blokkeerde niet. waren de zuiger veren gebroken. daardor kapte die er dus mee.

hopen dat dat het is, heb je een warmloper dan blokkeert de hele handel 100%

 
He?
Joost 1-1-03?15:02 Print reply
Posts: 1108
Klinkt als gaatje in de zuiger (verkeerde bougie?).. Vast loper heb je meestal als je het gas dicht draaid...

Trek de cilinder er af en je weet het zeker. En post ook ff wat het nouw was.
 
It is going to be a Endless summer...
jeroen 1-1-03?15:59 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Joost

Klinkt als gaatje in de zuiger (verkeerde bougie?)..



hoe kan dat?
Door een te hoge warmtegraad bougie?
 
Hans F 1-1-03?16:31 Print reply
Posts: 4326
door een te warme bougie (dus een te lage warmtegraad)
 
jeroen 1-1-03?17:22 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Hans F

door een te warme bougie (dus een te lage warmtegraad)


huh?
Ik bedoelde, komt dat als je bv op je std brommer een b12hs bougietje maakt?

IK snap je reply niet helemaal, kun je eens uitleggen.
 
Hans F 1-1-03?17:34 Print reply
Posts: 4326
b12 is juist een enorm koude bougie (volgens mij gaat het maar tot b11), een warme bougie is dus bv. een b5 of eens b6
 
SkaBla [Pim] 1-1-03?17:42 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: jeroen-MTX

Quote:
Originally posted by: Hans F

door een te warme bougie (dus een te lage warmtegraad)


huh?
Ik bedoelde, komt dat als je bv op je std brommer een b12hs bougietje maakt?

IK snap je reply niet helemaal, kun je eens uitleggen.

Nee als je op een 70cc(getuned) met alles erop en eraan een b6hs(hitte graad 6) doet dan krijg je een gat in je zuiger bedoelt ie..
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
karl-esko 1-1-03?18:06 Print reply
Posts: 51
Quote:
zuigerveren gebroken, had ik ook, reed gewoon, en toen was het gewoon booaaaaaap, en viel uit, gewoon alsof er geen onsteking meer was, had ook geen compressie meer. achterwiel blokkeerde niet. waren de zuiger veren gebroken. daardor kapte die er dus mee.


ik ben het met barry eens, het is ook heel logisch:
je zuigerveren zorgen er o.a. voor dat je compressie hep, als je ze nie hep zou de 'sap' gelijk door je carter in gaan en hep je dus geen compressie.
ik zou zeker even naar je zuigerveren kijken...
ik ben zelf in het bezit van een peugeot 103 (oude bak) op mijn kop zit een klep, als ik hem aanloop zet ik die klep open (geen compressie dus) tot me koppeling het zakie aan het draaien heeft, dan doe ik de klep weer dicht en slaat me motor aan omdat hij nu we kompressie heeft. als ik gewoon rijd en ik doe rijdend die klep open dan hoor je het zelfde geluid als jij waarschijnlijk hep gehoort.
sux6 ermee
groeten karl
 

Dit topic is 6866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved