Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bougie moervast.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68494 - Bougie moervast.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RobinAprilia 27-10-2014 20:29 Print topicpost
Posts: 27
Zoals de titel zegt, me bougie van een rs 98' zit moervast. Ik krijg hem met geen mogelijkheid los, ik heb van alles geprobeerd van de motor te laten warmlopen tot 80 graden tot een ringsleutel er op en korte & harde tikken met een hamer erop geven maar er komt niks geen beweging in. Ik heb er WD40 opgespoten en laten intrekken, ook geen succes. Heeft iemand misschien wat tips, want ik heb geen idee meer.

Voor degenen die willen weten waarom ik hem zo graag eruit wil hebben; simper, me bougie moet nodig vervangen worden aangezien deze al erg erg oud is en al lang aan vervanging toe is.

Hopelijk hebben jullie misschien wat tips..
 

Tom96 27-10-2014 21:17 Print reply

Posts: 1719
Bougiedop en 1/2 aansluiting wringijzer.
moet losgaan, of je kop breekt.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-10-2014 21:24 Print reply

Posts: 8590
Goed passende dopsleutel er op, spek eten en eventueel een langere stang gebruiken.
Moet loskunnen me dunkt, maar als het niet lukt zonder schade kost het je hoop en al een nieuwe kop.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ktm 4 ever 27-10-2014 22:21 Print reply
Posts: 379
eventueel kop demonteren, en dan de bougie van binnenuit uitboren en dan losdraaien.
 
Cas DT 27-10-2014 22:35 Print reply

Posts: 3131
Slagmoersleutel erop
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
MaXi-PuCh 27-10-2014 22:52 Print reply

Posts: 1531
ratel pakken met dop voor bougie, buis van een meter fzo er omheen en daar flink kracht op zetten. bougiedraad kan wel wat hebben.
aan de andere kant moet je er juist om denken wat je doet, draad met zon kleine spoed kan ook breken en in je cilinder vallen, dan ben je nog verder van huis.

als je een knap 2ehands kopje kunt vinden voor weinig, zou ik dat doen. bespaart stres en risico
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
RobinAprilia 28-10-2014 22:28 Print reply
Posts: 27
Bedankt voor de tips, ik heb nog wel een passende cilinderkop liggen. Denk dat ik dat maar beter kan doen dan. Het is me dagelijks transport dus ik wil eigenlijk geen risico's nemen.
 
JB1 28-10-2014 22:48 Print reply

Posts: 14881
Draai je wel de goeie kant op?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RobinAprilia 29-10-2014 0:10 Print reply
Posts: 27
Tuulk wel haha.
 
RobinAprilia 29-10-2014 21:06 Print reply
Posts: 27
Nou, heb er ook veel last van dat andere moeren dus ook moervast zitten.. Zit er aan te denken om een slagmoer + compressor op te gaan halen, neem aan dat dit wel handig is om een am6 te demonteren en te monteren.
 
kenny77 29-10-2014 21:13 Print reply

Posts: 29286
Meer spinazie eten?

Je draait het eerder stuk dan dat je er geen beweging in krijgt.
Eventueel een paar klappen met de hamer op de sleutel geven.
Moet lukken.
 
RobinAprilia 29-10-2014 21:39 Print reply
Posts: 27
Nee niet voor de bougie, anderen hebben het ook geprobeerd is gewoon niks geen beweging in te krijgen. Heb verder ook geen speciaal bougie doppen alleen standaard die er niet op willen

Dus zo te horen moet ik maar eens op pad om een bougie dop te halen.
 
Aprilia RX 50 2003 29-10-2014 22:38 Print reply

Posts: 6717
Bougie sleutel, dat is wat anders. Maar zo'n kopje trek je snel genoeg aan puin, als dat nog niet is gebeurd is er ook nog niet echt kracht gezet. Gewoon flink spierballen kweken en nog eens proberen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 4972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved