Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lifan staand lichtspoel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68481 - lifan staand lichtspoel probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

VincentD 19-10-2014 16:57 Print reply
Posts: 18
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met stator en rotor.
Met geen weerstand bedoel ik eigenlijk geen verbinding sorry dat was misschien niet duidelijk.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-10-2014 17:35 Print reply

Posts: 8593
De rotor is het vliegwiel, dat natuurlijk deel uitmaakt van de massa.
Als je de bekabeling van de stator losmaakt, is je verbinding met de massa weg bij de stekker (uiteraard), en zo moet je de weerstanden ook meten. Je kan niet weten wat je meet als je niet loskoppelt.
In het schema van die ATV heb je dan wel nog een verbinding met de massa, aan de zijde van de motor.
Als je een oneindige weerstand meet in het eerste schema, klopt dat, in het tweede niet...tenzij je drie spoelen hebt...dan zou het kunnen...en om dat te weten moet het vliegwiel er af...
Komt goed, desnoods een hele ontsteking overbouwen.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 19-10-2014 om 17:37 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
VincentD 19-10-2014 18:02 Print reply
Posts: 18
Nou ik heb de ontsteking er afgehaald die zit aan de buitenkant, niet achter het vliegwiel zegmaar. En massa meet ik dan uiteraard op het ijzer van de stator.
Ik denk dat ik het 2e schema heb, dus geen aparte licht en laadspoel.
Die levert dus niet genoeg stroom dus denk dat die kapot is dan..
Ik vraag me wel af wat die dingen zijn in het schema, die de roze en de gele draad verbindt.


 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-10-2014 18:58 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: VincentD
Nou ik heb de ontsteking er afgehaald die zit aan de buitenkant, niet achter het vliegwiel zegmaar. En massa meet ik dan uiteraard op het ijzer van de stator.
Ik denk dat ik het 2e schema heb, dus geen aparte licht en laadspoel.
Die levert dus niet genoeg stroom dus denk dat die kapot is dan..
Ik vraag me wel af wat die dingen zijn in het schema, die de roze en de gele draad verbindt.




Volgens mij is die trail er in versie met licht en zonder en wordt de stroom afgetakt bij die Y-tube als er verlichting op moet.
Had je dan twee spoelen aan de buitenkant ?
Als je in het ATV schema oneindige warden meet tussen je gele en massa; roze en massa is je spoel onderbroken...maar er kan ook een slecht contact ergens zitten.
Een andere mogelijkheid is je batterij te supprimeren, en te kijken of je het spul nog kan overbouwen naar het trial schema...er komt toch nog een spanningsregelaar achter.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
VincentD 19-10-2014 19:04 Print reply
Posts: 18
Ja ik snap dat y-tube niet echt.
Maar de spoel op dat ene schema ligt juist niet op massa toch? Bij die andere wel inderdaad.
Ik denk dat mijn spoel gewoon simpel 2 uiteindes heeft zonder massa. Dan zou het zo zijn dat hij verkeerd op de spanningsregelaar zat en dat de boel daardoor kapot is gegaan.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-10-2014 19:42 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: VincentD
Ja ik snap dat y-tube niet echt.
Maar de spoel op dat ene schema ligt juist niet op massa toch? Bij die andere wel inderdaad.
Ik denk dat mijn spoel gewoon simpel 2 uiteindes heeft zonder massa. Dan zou het zo zijn dat hij verkeerd op de spanningsregelaar zat en dat de boel daardoor kapot is gegaan.


Wel ja, je hebt een onderbreking, maar zit ze binnen de spoel of buiten de spoel is de vraag.
Als de spoel zelf stuk is, zou ik ook zoeken of je geen kortsluiting in je lichtcircuit hebt zitten...of je herstelling gaat zo in rook op. Verkeerd aangesloten door Lifan lijkt me onwaarschijnlijk.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 19-10-2014 om 19:44 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
VincentD 20-10-2014 16:43 Print reply
Posts: 18
Ik ga op zoek naar een andere spoel of ik probeer m nog te maken ofzo..
En daarna sluit ik m buiten de kabelboom om aan op een nieuwe spanningsregelaar en dan op de accu. En dan de verlichting op de accu.
Bedankt voor je zoek werk in iedergeval!
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-10-2014 18:05 Print reply

Posts: 8593
Als je een kickstarter hebt, en geen startmotor op je blok, zou ik die batterij weglaten.
Je verlichting moet achter de spanningsregelaar op je wisselspanning.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
VincentD 21-10-2014 17:54 Print reply
Posts: 18
Achter de spanningsregelaar zit geen wisselspanning als het goed is, die wordt wel teruguit geregeld.
Maar ik heb mn accu wel nodig voor startmotor omdat bij een tzr geen kickstarter kan, en voor de rest van de electronica natuurlijk.
Ik weet niet hoe ik een topic afsluit, daarmee zou iemand nog wel mogen helpen
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-10-2014 19:54 Print reply

Posts: 8593
Je bedoelt de gelijkrichter. Je startmotor moet inderdaad op gelijkspanning, de rest zoals verlichting niet. Ha, en met je topic sluiten, daar kan ik je ook mee helpen... Dit topic is gesloten.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 8639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved