Hallo,
Ik heb een tsx laatst gekocht en ben hem nu aan het maken, want hij deed het niet meer bij de vorige eigenaar. Het maken gaat wel lukken, ik heb alleen een paar korte vragen.
De cilinder is volgens mij van gietijzer en door niet goed warm rijden en misschien iets te strakke zuiger is hij denk klem gelopen. Zuigerveren nog intact, maar wel ter plekke van het slotje een streep in de cilinder.
Ook opvallend dat de zuiger niet lekker bovenaan komt, wellicht de verkeerde zuiger ingegaan. Hij loopt tenslotte ook met de slotjes door de inlaat heen.
Nu ga ik deze cilinder waarschijnlijk vervangen voor een 70cc airsal/eurokit. Maar ik ben toch benieuwd wat voor cilinder erop zet? Heeft geen merktekens, maar mist alleen een koelrib. Is met membraan inlaat en +- 41mm met 0,25mm overmaat. Vermoed zelf iets van een 50cc dmp die eens gehoond is.
Dit zooitje is hoogstwaarschijnlijk kapot gegaan doordat het niet goed is warmgelopen, geen luchtfilter gebruikt, imitatie carburateur en misschien verkeerde zuiger.
Als luchtfilter ga ik een twin-air gebruiken zoals op de volgende twee foto's te zien is.
http://i157.photobuc...0717_zpsff143881.jpg
http://i157.photobuc...0718_zps39f273ee.jpg
Dan heb ik nog een vraag, wat is dit voor uitlaat?
De bedoeling is om de TSX gewoon lekker vlot te laten lopen. De bedoeling voor de setup is een 70cc airsal/eurokit, 20mm mikuni ext sproeier, twin-air luchtfilter. Alleen de uitlaat weet ik niet of die geschikt is. Ik denk aan een gianelli of proma, daar heb ik goede dingen over gelezen maar misschien kunnen jullie mij verder adviseren?
Daarnaast nog een vraag. De inlaat van de huidige cilinder is +- 17mm, dit heeft geen zin met de 20mm, heeft de airsal/eurokit wel een grotere inlaat?
Dus in het kort:
- Welke uitlaat heb ik nu?
- Welke uitlaat is het beste op de 70cc airsal/eurokit?
- Welke cilinders zijn nog meer aan te raden?
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 10-10-2014 om 19:57 uur.