Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TZR lukt niet met afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68460 - TZR lukt niet met afstellen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 8-10-2014 11:42 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Maar hoe kan het dan dat mijn brommer maar 75 loopt terwijl ik een 80cc en een 21mm carb heb?
Moet toch wel min 100 kunnen gaan dacht ik ofniet?


De DR80 en de std uitlaat zijn laagtoerig. Als je daarbij een te lichte tandwielverhouding pakt dan kan hij op een gegeven moment gewoon niet harder dan zijn max aantal toeren.
Hoeveel toeren draait hij nu bij die 75 km/h?
Druk er eens een vtw 13 op.

Verder als het afstellen niet lukt check dan eens even op valse lucht in het inlaat systeem.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 8-10-2014 14:38 Print reply

Posts: 3586
CDI wel ontgrenst?
 
Viertakt uber alles.
yamahatzr2007 8-10-2014 15:21 Print reply
Posts: 117
Ja bij 9k/9,5k toeren.
Dus veel te ver.
Maar dacht ik al twv.
Maar gaat ie dan wel echt 100+?

En ja, CDI is ontgrenst

 
Aprilia RX 50 2003 8-10-2014 16:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Ja bij 9k/9,5k toeren.
Dus veel te ver.
Maar dacht ik al twv.
Maar gaat ie dan wel echt 100+?

En ja, CDI is ontgrenst



Dat is niet veel te ver. Dat is midden in z'n powerband. Zijn normale powerband zal van ergens 7500/8000 tot 10500 lopen.
Als je dan ook nog overtoeren draait kom je wel tot de 11500 tot 12000.

CDI moet bij zo'n tzr ook worden ontgrensd. Met de std pijp zul je nooit veel harder gaan dan 95 a 100. En dan al helemaal de std pijp van Yamaha. Dat je een 21mm hebt maakt niks uit. Met een 17,5 of 24 zou je precies hetzelfde hebben doordat de cilinder zo geknepen wordt.

Maar als je gewoon simpel wat harder wilt gaan koop dan even dat 13 tands tandwieltje dan zul je wel tegen de 95 uitkomen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamahatzr2007 8-10-2014 17:07 Print reply
Posts: 117
Ik heb ook nog een giannelli uitlaat liggen?
Is die hiervoor geschikt?
En CDI en uitlaat zijn allebei ontgrenst hoor.
 
Aprilia RX 50 2003 8-10-2014 17:33 Print reply

Posts: 6717
De gianelli is al beter dan de standaard hiervoor. Iets te hoogtoerig maar wil wel.

Als de CDI ontgrensd is snap ik niet dat hij niet boven de 9 a 9.5 komt. Misschien net nog een te grote of te kleine sproeier.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamahatzr2007 9-10-2014 16:54 Print reply
Posts: 117
Vandaag weer hetzelfde probleem gehad als met de 50cc...
Gister voor het eerst met de brommer weer naar school, vandaag hoorde ik hem al aanlopen.
En vanmiddag zakt ie weer weg in toeren en valt ie uit. Als die weer warm is dus.

Hoe komt het dat mijn brommer telkens weer te warm wordt? Of is het iets anders waardoor hij uitvalt?
 
Aprilia RX 50 2003 9-10-2014 19:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Vandaag weer hetzelfde probleem gehad als met de 50cc...
Gister voor het eerst met de brommer weer naar school, vandaag hoorde ik hem al aanlopen.
En vanmiddag zakt ie weer weg in toeren en valt ie uit. Als die weer warm is dus.

Hoe komt het dat mijn brommer telkens weer te warm wordt? Of is het iets anders waardoor hij uitvalt?


Als hij echt te warm wordt kan dat komen door:
- Te kleine sproeier.
- Te weinig smering.
- Defecte of slechte koelvloeistofpomp.

Kun je misschien even de hele geschiedenis even stapsgewijs overzichtelijk onder elkaar zetten.
Nu hebben we allemaal losse stukjes info in onchronologische volgorde. Je had hetzelfde probleem al met je std 50cc?

Voorbeeld:
- Mijn std 50cc begon steeds slechter te lopen, dacht aan versleten.
- DR80 gekocht, tegelijkertijd 21mm gemonteerd.
- ...
- ...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamahatzr2007 10-10-2014 12:33 Print reply
Posts: 117
Ik heb eerst compleet standaard gereden.
CDI ontgrenst en prop uit de uitlaat.
Twv was 11-47

Toen hield mn oliepomp er mee op en kreeg ik een warm/vastloper (krassen op zuiger en in de cilinder)

Dit vond ik een mooie kans om een grotere setup er op te zetten en heb toen een dr80 en een 21mm carb van marktplaats gehaald.
Ik reed dus met mengsmering omdat de oliepomp het niet meer deed.
Blok uit elkaar gehaald omdat er een stukje zuiger was afgebroken (bij de 50cc) en die er uit gevist. Toen alles weer in elkaar gezet.
Afgesteld en 2 dagen naar school gereden.
Hoorde hem op de eerste dag al aanlopen en hij stopte er net voor school mee.

Precies hetzelfde als toen met de 50cc, opeens inhouden en na het stoppen en ff een belletje plegen gelijk weer aanslaan.
Cilinderkop ook weer thermostaat ingezet van de 50cc.

Edit: op de terug weg bleef bij gas geven in 1x gas hangen en reed ie een beetje raar met optrekken, viel daarna uit. (was nog maar net warm)

Dit bericht is gewijzigd door yamahatzr2007 op 10-10-2014 om 12:34 uur.
 

Dit topic is 4346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved