Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #68460 - TZR lukt niet met afstellen
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4347 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
yamahatzr2007 |
3-10-2014 20:52 |
Posts: 117 |
Ik weet wat jullie nu denken, weer zon afstel topic.
En ja, ik heb ongeveer 4 howto's en faq's gelezen.
Op al die dingen stond: inhouden = te kleine sproeier en stotteren = te grote sproeier
Setup:
Dr80
Dellorto PHBG 21 CS
Standaard uitlaat
Malossi luchtfilter
Ik ben dus begonnen met afstellen: zat sproeier 62 in, veel te klein voor deze setup en hij hield dus in. Ik naar de bromboer en eerst maar stapjes van 10 gehaald vanaf 100 zodat ik ongeveer wist waar ik moest zitten.
Eerst 104 (100 had ie niet), 110 en 120 gehaald. Bij de grootste begonnen, en daar hield ie alsnog in. Volgas is dan gelijk wegvallen. Bij optrekken enzo stottert ie wel heel erg. Maar ik dus denken: grotere er in. Dus 150 er in gezet, volgens mij is dat veel te groot, maar hij zou nu niet meer in moeten houden.
Met het stukje rijden deed die dat dus wel, en nog erger dan eerst.
Toen maar 104 er in gezet en toen werd het enigzins beter, maar nogsteeds stotteren voor de powerband en inhouden bij volgas.
Wat is het nu, moet ik kleiner dan 104 of groter dan 150?
Of zit het er tussen?
Of is het iets anders?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
4-10-2014 11:00 |
Posts: 6717 |
Doorgaans van een standaard cilinder -> DR80 zit maar ca 10 maten verschil in.
Als je vanaf 62 komt (en hij reed goed) probeer dan eens iets rond de 82.
Daarmee bedoel ik dus niet specifiek 82, maar iets daar in de buurt.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamahatzr2007 |
4-10-2014 12:18 |
Posts: 117 |
Nee nee, ik had eerst alles standaard.
Toen DR80 en 21mm erop gezet. In die carb zat 62, natuurlijk veel te klein.
Maar jij zegt dus dat zelfs 104 nog te groot is voor deze setup?
Want naar mijn gevoel houdt ie echt in ipv stotteren.
Kan iemand mij precies het verschil uitleggen anders?
|
|
|
|
Rowen |
4-10-2014 15:12 |
Posts: 31 |
Kijk naar je bougiekleur. Is die zwart zit er een te grote in en dan langzaam doorwerken tot de kleur koffiebruin is, dan is die perfect
|
|
|
|
yamahatzr2007 |
4-10-2014 17:58 |
Posts: 117 |
@Rowen,
Dat weet ik ook wel, maar ik heb op een van die faq's en how-to's ook gelezen dat je daar niet van uit kunt gaan als je zelf mengt.
Als je bijvoorbeeld zelf mengt en de bougiekleur is zwart, kan het alsnog zijn dat je een te kleine sproeier hebt maar dan meng je gewoon te rijk.
Of klopt dit niet?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
4-10-2014 18:21 |
Posts: 6717 |
Je moet zelf gewoon 1 op 50 mengen dan zit je gewoon goed. Ook met afstellen. De bougie is niet de perfecte maatstaaf. Maar vet en gitzwart of wit is wel een duidelijk.
Het kan wel kloppen dat je 104 moet hebben, maar ik dacht dat je dezelfde carb had gehouden vandaar.
Edit: Een hele ruwe gok van mij is dat je eens rond de 90 moet proberen met deze setup.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-10-2014 om 18:22 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamahatzr2007 |
4-10-2014 19:20 |
Posts: 117 |
Oke net een een flink rondje gereden dus goed warm.
Ik ben erachter dat met volgas hij voor en in de powerband stottert, erna houdt ie in.
Ik meng idd 1:50 en de bougie is pikzwart.
Kleinere sproeier dus?
Maar dan zet ik nogsteeds vraagtekens bij het inhouden na de powerband..
|
|
|
|
-PuchSjonnie- |
5-10-2014 8:55 |
Posts: 735 |
Kleinere sproeier erin, probeer maar rond de 80 ongeveer,dat inhouden is gewoon verzuipen, in de poweband jankt die er wel doorheen en daarna gas los, zuigt die allemaal benzine aan en verzuipt die
|
|
|
|
yamahatzr2007 |
5-10-2014 13:45 |
Posts: 117 |
Nou ik heb 80 t/m 100 besteld, dus we zullen het snel zien.
Nu dus wachten op het pakketje en dan binnenkort verder met afstellen als ik tijd heb.
Bedankt voor de antwoorden!
|
|
|
|
yamahatzr2007 |
7-10-2014 16:08 |
Posts: 117 |
Met sproeier 94 loopt ie heerlijk, stottert of hapert nergens.
Hij loopt alleen wel 75 max, maar dat is door de twv ofniet?
Heb 11-47.
Wat is de beste twv voor deze setup? Liefst alleen voortandwiel veranderen. (is makkelijker)
|
|
|
|
Cas DT |
7-10-2014 22:42 |
Posts: 3131 |
Is je uitlaat nog begrenst? Of je inlaat.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
yamahatzr2007 |
7-10-2014 23:44 |
Posts: 117 |
Uitlaat is gewoon zonder prop,
reed hiervoor al in de 80.
Inlaat bedoel je denk ik membraan mee?
Die is nog wel standaard.
Maar ik merk wel dat hij flinke overtoeren draait, twv is 11-47
|
|
|
|
Cas DT |
7-10-2014 23:58 |
Posts: 3131 |
Koppeling versleten?
Tandwielverhouding moet kunnen.
Dit bericht is gewijzigd door Cas DT op 7-10-2014 om 23:58 uur.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
yamahatzr2007 |
8-10-2014 0:09 |
Posts: 117 |
Hoe weet ik of de koppeling versleten is dan?
Had het blok laatst nog uit elkaar en die koppelingsplaten zat nog genoeg vlees aan naar mijn idee.
Weet niet wat je er verder aan zou moeten zien.
Maar bedoel je dat ik mijn twv moet aanpassen of dat het zo goed is?
En membraan, kan ik dat nog tunen ofzo of beter een andere?
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
8-10-2014 10:29 |
Posts: 6717 |
11-47 is ietswat klein, maar moet opzich wel kunnen.
mooiste is 13-47.
Membraan kun je niet echt tunen ofzo. Heb je ook weinig aan. Als je een keer een membraan met carbonklepjes kunt regelen is het wel leuk voor de gasreactie, maar verder...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
yamahatzr2007 |
8-10-2014 10:56 |
Posts: 117 |
Maar hoe kan het dan dat mijn brommer maar 75 loopt terwijl ik een 80cc en een 21mm carb heb?
Moet toch wel min 100 kunnen gaan dacht ik ofniet?
|
|
|
|
Dit topic is 4347 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|