Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia RS70 start niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68456 - Aprilia RS70 start niet.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RobinAprilia 2-10-2014 9:52 Print topicpost
Posts: 27
Hallo, Mijn sloop brommer een aprilia rs70 wil niet starten. Ik heb er geen kabelboom op, dus ik loop hem aan. Als ik hem aanloop en vol gas geeft komt er een 'blob' geluid uit alsof hij verzuipt, daarna gaat hij minder in toeren en stopt hij ermee. Als ik hem aanloop en niet gas geef dan lijkt het alsof hij stationair wil gaan lopen, ik krijg hem rond de 3,500 toeren en als ik trager ga lopen dan worden de toeren een stuk minder. Het zelfde geld als ik de koppeling in druk, dan kapt hij er ook mee.

Setup:

Airsal 70cc
24mm 'oko' carburateur + powerfilter
Yasuni uitlaat
Sproeier 100

Wat heb ik al geprobeerd?

Ik heb de carburateur schoongemaakt, doorgeblazen en hij zit niet vol met troep. Ik heb er een 14mm carburateur opgehad en hij deed precies het zelfde.

Bougie laten vonken, hij vonkt wel. Andere bougie op gedaan. Geen succes.

Dit bericht is gewijzigd door RobinAprilia op 2-10-2014 om 10:25 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 2-10-2014 10:14 Print reply

Posts: 6717
Welk bouwjaar?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RobinAprilia 2-10-2014 10:24 Print reply
Posts: 27
Onbekend, maar ik meende 2004. Of, de gene van wie ik het kocht dacht dat.
 
Aprilia RX 50 2003 2-10-2014 10:54 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinAprilia
Onbekend, maar ik meende 2004. Of, de gene van wie ik het kocht dacht dat.


Oke iig voor 2006 dus? Nog een AM6 blok in dat geval. Staat de ontsteking wel op tijd? De grondplaat kan los getrilt zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RobinAprilia 2-10-2014 11:36 Print reply
Posts: 27
Okay, ik dacht er ook al aan maar ik heb geen idee hoe ik dat vliegwiel er af krijg. Ik heb van poelietrekkers gehoort maar er blijken verschillende maten in te zitten. Welke moet ik hebben?
 
Aprilia RX 50 2003 2-10-2014 15:46 Print reply

Posts: 6717
Poulietrekker niet, krijg je het niet mee gedaan.

Er zijn speciale vliegwieltrekkers voor AM6 ontstekingen. Kosten een paar euro, maar werkt fantastisch.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RobinAprilia 2-10-2014 17:18 Print reply
Posts: 27
Oh ja ik zie het. Ongeveer 6 tot 10 euro. Ik zou er eens 1 bestellen en gaan proberen naar de ontsteking te kijken daarna laat ik wel weer horen in dit topic.
 
RobinAprilia 3-10-2014 18:53 Print reply
Posts: 27
Net een am6 vliegwieltrekker gehaald maar kan er niet achter komen hoe het werkt kan iemand me er wat over zeggen? Sorry voor de domme vraag
 
Aprilia RX 50 2003 3-10-2014 19:08 Print reply

Posts: 6717
Vliegwielmoer er af.

Dan zit er schroefdraad in het vliegwiel, daar draai je de buitenste ''bout'' helemaal in. Daarna draai je de binneste bout aan en trek je zo het vliegwiel er af.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RobinAprilia 3-10-2014 19:16 Print reply
Posts: 27
Oh ik dacht dat het juist voor de moer was. De moer kan je gewoon met een normale dop er af krijgen terwijl het vliegwiel geblokkeerd is?
 
Aprilia RX 50 2003 4-10-2014 10:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinAprilia
Oh ik dacht dat het juist voor de moer was. De moer kan je gewoon met een normale dop er af krijgen terwijl het vliegwiel geblokkeerd is?


Ja de moer kan er gewoon af. Het beste een vliegwiel blokkeer sleutel of even iets fabriceren. Iig geen zuigerstop of lange pennen door het vliegwiel steken.
Je kunt ook even langs een auto garage met de vraag of ze die even losmaken met een luchtsleutel. Dan zul je alleen wel de brommer terug moeten drukken.

Wat je ook wel kunt doen als je geen manier vindt om het vliegwiel goed te blokkeren is de koppelingsdeksel er af pakken en een steeksleutel op de krukas moet te zetten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RobinAprilia 7-10-2014 18:39 Print reply
Posts: 27
Ben zo ver dat ik vliegwiel er nu af kan halen. Ik zie dat de grondplaat alleen met 2 schroeven vast zit dus de vorige eigenaar heeft er mee zitten sleutelen. Os dit een probleem? En wat is de makkelijkste manier van afstellen
 
Rowen 7-10-2014 22:24 Print reply

Posts: 31
Makkelijkste manier van afstellen is met een schuifmaat, wat geduld en een handleiding
 
RobinAprilia 7-10-2014 22:59 Print reply
Posts: 27
Ja ik heb al wat research gedaan, iets met het BDP meten, maar kon er niet helemaal uitkomen wat het allemaal betekende.
 
Cas DT 7-10-2014 23:06 Print reply

Posts: 3131
Nog even lekker doorlezen zou ik zeggen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
RobinAprilia 8-10-2014 19:35 Print reply
Posts: 27
Ik kan er maar niet achterkomen. Heeft iemand een goede beschrijving om het af te stellen? Ik heb wel wat gevonden maar dat is voor rv4/6 blokken.

Ik zie nergens streepjes staan, alleen op het bliegwiel een gat met de letter S erbij. Wat ik vooral niet snap is hoe ik het s gaatje moet gebruiken. Ik zie zelf de logica er niet in.

Dit bericht is gewijzigd door RobinAprilia op 8-10-2014 om 19:42 uur.
 

Dit topic is 6328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved