Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68443 - puch maxi loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willem3009 20-9-2014 20:32 Print topicpost
Posts: 34
hallo mensen,

ik heb pas een puch maxi gekocht. hij liep eerst niet, alles schoongemaakt en liep weer als een zonnetje. later deed ie het niet meer goed, en carburateur schoongemaakt en hij deed et weer goed. hele poos (2 weken) plezier van gehad, ander uitlaatje eronder, niks aan de hand. ik wou dus proberen de gasnaald in een andere stand te zetten, maar dat wou niet. dus ik alles weer terugzetten(gasveer stond helemaal schuin) en hij deed het nog steeds.

weer poos gereden niks aan de hand. ik wou even weten wat voor sproeier erin zit en nog eens proberen die gasnaald anders te zetten(had wat op internet gelezen hoe het moest). sproeier 60, maar de gasnaald snap ik nog steeds niks van. alles weer in elkaar gezet en proberen te starten.

starten ging goed, MAAR, na een poosje te rijden doet hij blowaaaaappppp en als ik het gas loslaat slaat hij weer aan en dan moet ik even wachten en dan kan ik weer rijden. dan weer een stuk rijden en eenmaal op snelheid weer het zelfde verhaal. weet iemand wat het probleem kan zijn?

1. waarom staat de gasveer scheef?
2. weet iemand wat het probleem kan zijn?
3. hoe kan ik de gasnaald verstellen?

alvast heel erg bedankt voor de reacties,

groeten willem

ps. nog even mijn setup:

cilinder: 50cc standaard
cilinderkop: standaart
luchtfilter: geen, alleen die plastic bak
carburateur: 12 millimeter
vertanding: 15-45
uitlaat: tecno bullet


Dit bericht is gewijzigd door Willem3009 op 20-9-2014 om 20:35 uur.
 

Puchmaxi1999 26-3-2015 17:42 Print reply
Posts: 11
ik denk dat je toch iets fout hebt gedaan met de carb. bij welke snelheid krijg je dit probleem?
 
MaXi-PuCh 26-3-2015 18:45 Print reply

Posts: 1531
1: een veer gaat altijd scheef staan als hij onder druk staat, zo ook je gasveer. Wat geen enkel probleem is aangezien hij niet zomaar uit je carburateur springt. De gasschuif behuizing en de gaskabel geleiden de veer prima.

2: ik denk dat het probleem drie dingen is:
-Zonder luchtfilter komt er troep in je blok. Vindt hij niet lekker.
-Je hebt een andere uitlaat erop gegooit zonder ook maar iets aan je afstelling te veranderen.
-When it aint broken, dont fix it. Ga niet knoeien met gasnaald en andere dingen als het nergens goed voor is. Dan kunnen er alleen maar dingen kapot gaan.

3: blijf van dat ding af totdat je hem nodig hebt.

Dat blowaaap geluid krijg je bij een te arm mengsel. En dat krijg je van niet afstellen nadat je dingen aan je brommer hebt verander. En van rijden zonder luchtfilter als er wel een filter op hoort.
Een te arm mengsel zorgt voor een flink hete verbranding en een slechte smering. Dus of je zuiger zet door de hitte zo ver uit dat je een warmloper krijgt, of door de weinige smering loopt hij vast.

Verder heb ik geen idee hoe je bij een poeg een gasnaald versteld. Ik bleef overal gewoon keurig van af zolang het nog werkte.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
bjkamstra 10-5-2015 9:30 Print reply
Posts: 7
als je met gasveer het veertje bedoelt die tussen de deksel van je carb en je gasschuif zit dan is dat normaal... die veer zit altijd scheef omdat de gaskabel die er doorheen loopt niet in de midden maar juist uit het hart van je gasschuif zit gehaakt... en aangezien er spanning op staat doet de veer de rest... niks aan de hand dus..

je gasnaald kun je verstellen door je gaskabel uit je gasschuif te haken en dan de naald uit je schuif te halen en dan het borgje die bovenin zit omhoog of omlaag te zetten... maar zou er niks mee doen als ik jou was... want door de naald te verstellen verander je de brandstof/lucht verhouding ten opzichte van je gashendel positie... dit heeft meestal vrij een groot effect in de vorm van nog beroerder lopen of soms gewoon helemaal niet eens meer starten willen... daarom zeg ik mooi afblijven... ja je kunt wellicht controleren of het borgje op de gasnaald in de middelste stand zit en niet bovenin of onderaan zit.. en anders even veranderen en niet meer aankomen... vervolgens gewoon afstellen met sproeiers zoals het hoort...

verder ligt je probleem denk ik niet hoofdzakelijk aan een verkeede afstelling maar doet je uitleg mij vermoeden dat de puch een geruime tijd mogelijk niet is gebruikt... hierdoor heeft ie mogelijk roest opgelopen in de tank wat intussen los is gekomen door de benzine en dus op die manier alles doet verstoppen... dat verklaard de onstabiele afstelling en waarom hij soms gewoon ophoudt en het later weer gewoon doet... ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat dat het is... zou heeel mischien de condensator in je ontsteking ook nog kunnen zijn maar gok echt op roest in je tank... dus je carbu weer even schoonmaken, je tank met schone benzine doorspoelen totdat er geen vuil/roest meer in zit... ik zou een nieuw benzine kraantje erop zetten met een nieuw stukje slang en zon klein transparant benzine filtertje er tussen doen... dan kun je ook zien of er nog vuil inzit ja of de nee... en verder gok ik dat een sproeier 66 of 68 met jou setup denk ik wel de juiste moet zijn...
 

Dit topic is 5781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved