der Chef |
14-9-2014 9:18 |
Posts: 3265 |
Uitboren
|
|
|
|
arjensik |
14-9-2014 9:57 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Uitboren
Daar is de bout te hard voor, dan boor je eerder het draad van de kroonplaat kapot...
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
De Schout |
14-9-2014 10:04 |
Posts: 5327 |
kroonplaat op de freesbank, en dan met een freesje de bout weg boren. uit de hand gaan boren word waarschijnlijk een drama.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
arjensik |
14-9-2014 11:21 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
kroonplaat op de freesbank, en dan met een freesje de bout weg boren. uit de hand gaan boren word waarschijnlijk een drama.
Dat is ook wel een goeie, ik zit er nu aan te denken om de bout te verwijderen met een linkse tap maar ik ben bang dat het niet werkt omdat die bout heel erg hard is en linkse tappen worden meestal gebruikt voor schroefjes...
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
Ronald125cc |
14-9-2014 17:25 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
Dat is ook wel een goeie, ik zit er nu aan te denken om de bout te verwijderen met een linkse tap maar ik ben bang dat het niet werkt omdat die bout heel erg hard is en linkse tappen worden meestal gebruikt voor schroefjes...
Ahum.. schroefjes
2 dagen geleden wist je niet eens wat een linkse tap was....
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
Maup |
14-9-2014 23:20 |
Posts: 4353 |
Linkse tappen werken voor geen kut. Als een bout echt goed vastzit breekt die tap eerder af en ben je verder van huis.
Ik heb het bij vier bouten geprobeerd, toen was m'n linkse tappensetje op. Stuk voor stuk gebroken.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
maerijn |
15-9-2014 0:02 |
Posts: 2455 |
Ik snap het niet precies, kun je een foto laten zien?
|
|
|
|
Viertakt |
15-9-2014 15:33 |
Posts: 3586 |
Gewoon met een centerpunt inslaan, met dunne boor beginnen, goed koelen en flink lang doorboren. Eventueel boortjes slijpen. Kan prima, heb ook wel hardstalen bouten uit aluminium carters geboord, en die zijn zo zacht als boter.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
fordrwd4ever |
16-9-2014 12:30 |
Posts: 107 |
Of gewoon een koppelmoer halen bij de bouwmarkt en die op de bout vastlassen.
Werkt prima en je draait de bout daarna zo eruit.
Dat heb ik ook gedaan toen een boutje van de uitlaatpoort was afgebroken,uitboren van een stalen bout in een aluminium cilinder gaat niet echt lekker..
|
|
Idiot outside, but why? |
|
arjensik |
16-9-2014 19:08 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Of gewoon een koppelmoer halen bij de bouwmarkt en die op de bout vastlassen.
Werkt prima en je draait de bout daarna zo eruit.
Dat heb ik ook gedaan toen een boutje van de uitlaatpoort was afgebroken,uitboren van een stalen bout in een aluminium cilinder gaat niet echt lekker..
Ik wil mn kroonplaat niet verlassen want ik wil hem netjes houden en boren vind ik te riskant...
Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 16-9-2014 om 19:13 uur.
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
koetjeboe91 |
16-9-2014 19:31 |
Posts: 2096 |
je wilt hem er uit hebben maar geen risico nemen. dan is de oplossing makkelijk nieuwe kopen.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
der Chef |
16-9-2014 19:34 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
Ik wil mn kroonplaat niet verlassen want ik wil hem netjes houden en boren vind ik te riskant...
Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 16-9-2014 om 19:13 uur.
Dan zou ik hem onder je kussen neerleggen en hopen dat de tandenfee de bout er snachts op een magische wijze uithaald.
|
|
|
|
arjensik |
16-9-2014 20:23 |
Posts: 552 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
je wilt hem er uit hebben maar geen risico nemen. dan is de oplossing makkelijk nieuwe kopen.
Als je hem met de hand uitboort dan gaat je kroonplaat helemaal naar de tyfus elke domkop kan je vertellen dat het fout gaat, ik schaf nu linkse tappen aan en probeer dat en als het niet lukt ga ik hem uit frezen.
|
|
The rider should never be the slowest part on the bike |
|
Aprilia RX 50 2003 |
16-9-2014 20:49 |
Posts: 6717 |
maak eens even een foto...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Maup |
16-9-2014 22:56 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]
Als je hem met de hand uitboort dan gaat je kroonplaat helemaal naar de tyfus elke domkop kan je vertellen dat het fout gaat, ik schaf nu linkse tappen aan en probeer dat en als het niet lukt ga ik hem uit frezen.
Als dat ding goed vast zit breken die linkse tappen af en doordat die dingen kneiterhard zijn boor je ze er ook niet zomaar uit.
Ook voor die linkse tappen moet je een gat boren. Dan kan je dat gat beter telkens iets opboren totdat de spanning uit de bout is en je hem er met een schroevendraaier zo uitdraait.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|