Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bout afgebroken in kroonplaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68433 - bout afgebroken in kroonplaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4834 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjensik 13-9-2014 22:23 Print topicpost

Posts: 552
na het reviseren van mijn voorvork zou ik mijn voorvork weer monteren maar één van de bouten brak halverwege af en zette een beetje kracht (bout en schroefdraad was niet al te best meer) dus ik heb een oude schroevendraaier gepakt en op geslepen uit hoop dat ik een groef in de afgebroken bout sloeg maar dat mislukte...

Heeft iemand een idee hoe ik de afgebroken bout uit mijn kroonplaat kan halen zonder dat ik de kroonplaat beschadig?

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 13-9-2014 om 22:25 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike

der Chef 14-9-2014 9:18 Print reply

Posts: 3265
Uitboren
 
arjensik 14-9-2014 9:57 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Uitboren

Daar is de bout te hard voor, dan boor je eerder het draad van de kroonplaat kapot...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
De Schout 14-9-2014 10:04 Print reply
Posts: 5327
kroonplaat op de freesbank, en dan met een freesje de bout weg boren. uit de hand gaan boren word waarschijnlijk een drama.
 
tune tweak fiddle bang bummer
arjensik 14-9-2014 11:21 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
kroonplaat op de freesbank, en dan met een freesje de bout weg boren. uit de hand gaan boren word waarschijnlijk een drama.

Dat is ook wel een goeie, ik zit er nu aan te denken om de bout te verwijderen met een linkse tap maar ik ben bang dat het niet werkt omdat die bout heel erg hard is en linkse tappen worden meestal gebruikt voor schroefjes...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Ronald125cc 14-9-2014 17:25 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Dat is ook wel een goeie, ik zit er nu aan te denken om de bout te verwijderen met een linkse tap maar ik ben bang dat het niet werkt omdat die bout heel erg hard is en linkse tappen worden meestal gebruikt voor schroefjes...


Ahum.. schroefjes
2 dagen geleden wist je niet eens wat een linkse tap was....
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Maup 14-9-2014 23:20 Print reply

Posts: 4353
Linkse tappen werken voor geen kut. Als een bout echt goed vastzit breekt die tap eerder af en ben je verder van huis.
Ik heb het bij vier bouten geprobeerd, toen was m'n linkse tappensetje op. Stuk voor stuk gebroken.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
maerijn 15-9-2014 0:02 Print reply

Posts: 2455
Ik snap het niet precies, kun je een foto laten zien?
 
Viertakt 15-9-2014 15:33 Print reply

Posts: 3586
Gewoon met een centerpunt inslaan, met dunne boor beginnen, goed koelen en flink lang doorboren. Eventueel boortjes slijpen. Kan prima, heb ook wel hardstalen bouten uit aluminium carters geboord, en die zijn zo zacht als boter.
 
Viertakt uber alles.
fordrwd4ever 16-9-2014 12:30 Print reply
Posts: 107
Of gewoon een koppelmoer halen bij de bouwmarkt en die op de bout vastlassen.

Werkt prima en je draait de bout daarna zo eruit.
Dat heb ik ook gedaan toen een boutje van de uitlaatpoort was afgebroken,uitboren van een stalen bout in een aluminium cilinder gaat niet echt lekker..


 
Idiot outside, but why?
arjensik 16-9-2014 19:08 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Of gewoon een koppelmoer halen bij de bouwmarkt en die op de bout vastlassen.

Werkt prima en je draait de bout daarna zo eruit.
Dat heb ik ook gedaan toen een boutje van de uitlaatpoort was afgebroken,uitboren van een stalen bout in een aluminium cilinder gaat niet echt lekker..


Ik wil mn kroonplaat niet verlassen want ik wil hem netjes houden en boren vind ik te riskant...

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 16-9-2014 om 19:13 uur.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
koetjeboe91 16-9-2014 19:31 Print reply

Posts: 2096
je wilt hem er uit hebben maar geen risico nemen. dan is de oplossing makkelijk nieuwe kopen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
der Chef 16-9-2014 19:34 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Ik wil mn kroonplaat niet verlassen want ik wil hem netjes houden en boren vind ik te riskant...

Dit bericht is gewijzigd door arjensik op 16-9-2014 om 19:13 uur.

Dan zou ik hem onder je kussen neerleggen en hopen dat de tandenfee de bout er snachts op een magische wijze uithaald.
 
arjensik 16-9-2014 20:23 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
je wilt hem er uit hebben maar geen risico nemen. dan is de oplossing makkelijk nieuwe kopen.

Als je hem met de hand uitboort dan gaat je kroonplaat helemaal naar de tyfus elke domkop kan je vertellen dat het fout gaat, ik schaf nu linkse tappen aan en probeer dat en als het niet lukt ga ik hem uit frezen.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
Aprilia RX 50 2003 16-9-2014 20:49 Print reply

Posts: 6717
maak eens even een foto...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maup 16-9-2014 22:56 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
[...]

Als je hem met de hand uitboort dan gaat je kroonplaat helemaal naar de tyfus elke domkop kan je vertellen dat het fout gaat, ik schaf nu linkse tappen aan en probeer dat en als het niet lukt ga ik hem uit frezen.


Als dat ding goed vast zit breken die linkse tappen af en doordat die dingen kneiterhard zijn boor je ze er ook niet zomaar uit.

Ook voor die linkse tappen moet je een gat boren. Dan kan je dat gat beter telkens iets opboren totdat de spanning uit de bout is en je hem er met een schroevendraaier zo uitdraait.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 4834 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved