Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vacuum probleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68428 - vacuum probleem?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaXi-PuCh 10-9-2014 18:45 Print topicpost

Posts: 1531
hallo lui,

tijdje weinig online geweest, ondertussen een scootertje, een brommobiel en 2 spartamets verder. ik heb momenteel voor naar mn werk een Derbi Gpr Nude.

nooit gedacht dat ik ooit een derbi zou kopen maar dat dacht ik ook over scooters

goed. ik heb nu voor de hobby een welkbekende gilera runner 125cc gekocht, welke laswerk aan het frame had. het ding heeft een nederlands motorkenteken en is nog helemaal origineel, dus niet een dingetje dat in den haag van de straat is geplukt.

het laswerk zat bij de blok ophanging, en het blok moest er dus onder vandaan. na alles mooi te hebben gelast en alles terug te hebben gemonteerd, begon het:

hij startte lastig, en liep daarna ook niet lekker. pas als ik 7km warm had gereden liep hij goed, had dus te maken met het uitzetten van materiaal bij warmteontwikkeling, waardoor hij na een stuk rijden geen valse lucht meer trok (tussen spruitstuk en membraan).
ik dus nieuwe vloeibare pakking der tussen gooien, nachtje laten staan, volgende dag startte hij direct. maarr als ik ga rijden is het net als voorheen; niet in een keer doortrekken, maar stotteren.
ik kwam er nu achter dat op het moment dat hij wèl lekker loopt, de vlotter niet goed zijn werk doet. de benzine stroomt namelijk uit de overloop, ondanks dat ik de carburateur meerdere keren gereinigd heb.

ik snap er helemaal niks meer van
afstelling is overigens correct, voor het lassen liep hij als een naaimachine. membraankleppen ook al vervangen voor nieuwe.
ik ga zodra ik tijd heb even kijken of hij misschien weer valse lucht trekt, maar dan blijft het nogsteeds raar met dat gedoe met de overloop
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-9-2014 0:39 Print reply

Posts: 8593
Ik denk te rijk, maar het lijkt me dat die carb dus nu onderhand wel gaar is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 3-11-2014 12:34 Print reply

Posts: 1531
Inmiddels hele inlaat traject vervangen;
Carburateur, spruitstuk, membraan, luchtfilter, vacuumkraan en benzine slangen.

Probleem blijft bestaan, echter soms als ik hem start is het direct goed, na stukje rijden weer niet, na 5 tot 15km wel weer goed, dan weer niet etc.

Zou dit aan de spanningsregelaar kunnen liggen? Zoiets ben ik tegengekomn in mijn laatste zoektocht op internet.

Zou ook verklaren waarom mijn knipperlichten zo snel knipperen.

Nieuwe spanningsregelaar voor deze fiets kost 90€ vandaar dat ik het eerst ff vraag
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-11-2014 19:37 Print reply

Posts: 8593
Probeer eens de benzinedop los te zetten.
Je kan ook proberen rijden met een losse jerrycan of zo als benzinereservoir, dan kan je uitsluiten of het aan je benzinedop en je kraantje ligt. Zet dat reservoir goed vast als je gaat rijden.
Voor je spanningsprobleem : normal werkt een accu ook als spanningsregelaar, dus heb je al eens gechecked of die nog goed is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 3-11-2014 21:04 Print reply

Posts: 1531
Bedankt voor de reactie!
Accu heb ik nog niet aan getwijfelt, hij start altijd direct met een druk op de knop, verlichting doet het perfect; schijnt vol gas net zo fel als wanneer de motor uit zit.
Zal voor de zekerheid even meten met stilstaande en draaiende motor.
Zoals je zei een los tankje aansluiten is ook een goed idee, zal dat ook proberen.
Bougiekabel en dop meet ik dan ook direct door.

Heb wel het idee dat het echt iets met de ontsteking/electra is; als hij slecht loopt op een lang stuk rechtuit en ik rij volgas, dan is loopt hij ook in één klap ineens perfect goed, alsof er iets ineens goed contact maakt, of geen sluiting meer maakt.

Zijn er meer electronische componenten die dit probleem kunnen veroorzaken?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-11-2014 22:26 Print reply

Posts: 8593
Als hij goed loopt vol gas is je hoofdsproeier goed maar daarom is de rest van je afstelling van je carb nog niet goed.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MaXi-PuCh 3-11-2014 22:53 Print reply

Posts: 1531
nee klopt haha
afstelling zit wel goed, het afstellen is gebeurd op een moment dat hij het wel goed deed, en is perfect. bougie is prachtig koffie met een scheutje melk bruin, sproeiermaat is ook wat ik ongeveer al had verwacht.

ik doelde op het moment waarop de fiets plotseling ineens wel lekker loopt, na al een stukje gereden te hebben. soms is dit gewoon in het dorp tijdens het optrekken, afremmen, wegrijden uit een uitrit etc. en dan loopt hij dus echt ineens perfect!
stationair loopt hij dan mooi, stottert bij geen enkele gasstand, reageerd snel op het gas, en ook dan heeft de bougie de mooie kleur.
waar ik in mijn vorige post dus bedoelde, is dat wanneer de omschakeling van slecht lopen naar goed lopen plaatsvind op een stuk rechtuit, waar ik op dat moment op topsnelheid/volgas rij, dat hij dan dus ineens van de 90km/h (topsnelheid wanneee hij niet lekker loopt) zonder enkel probleem doortrekt naar zijn werkelijke top van 110km/h (op de teller uiteraard).

ik zal de dingen die je zei eens controleren, dan laat ik wel weer wat horen!
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-11-2014 23:18 Print reply

Posts: 8593
Als je een losse jerrycan aansluit, hoog genoeg monteren(boven carb niveau) en nieuwe benzine gebruiken, want dat kan ook een verklaring zijn van onregelmatig gedrag.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 5942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved