Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr loopt warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68425 - Tzr loopt warm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahatzr2007 8-9-2014 12:24 Print topicpost
Posts: 117
Mijn tzr loopt constamt warm en weet niet meer waarom.

Oliepomp was kapot en rij nu mengsmering, maar na 10min rijden valt toerental weg en valt de brommer uit.

Thermostaat heb ik ook al gecheckt, springt gewoon open.
Hij lekt nergens kvs en koppakking heb ik ook al vervangen.

Weet iemand wat het kan zijn?
Waterpomp misschien?
Ik rijd trouwens 1:40.
 

Cas DT 8-9-2014 14:55 Print reply

Posts: 3131
Hoe is de afstelling?

Hoe heb je de oliepomp afgesloten?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
maerijn 8-9-2014 15:01 Print reply

Posts: 2455
Heb je wel de oude olietoevoer afgesloten? Of krijgt die daar nu lucht door binnen?
 
yamahatzr2007 9-9-2014 9:14 Print reply
Posts: 117
Ik heb het olietankje er af gehaald incl. de slang.
Ik heb alleen bij de carburateur het slangetje dubbel gevouwen en tiewrap er omheen gedaan.
Ik dacht dat hij alleen daar extra lucht zou kunnen trekken.
Dubbelgevouwen slangetje heb ik trouwens nog getest door er aan te zuigen maar er kwam geen lucht door.

Afstelling is niks aan veranderd, omdat er aan de setup ook niks is veranderd. Of moet ik nu opnieuw afstellen omdat ik mijn olietank weg heb gehaald?
 
maerijn 9-9-2014 13:24 Print reply

Posts: 2455
Probeer eerst eens gewoon 1:50 te mengen.

Je afstelling is veranderd. Aangezien een deel van de benzine dat door je carb komt nu olie is, loopt die nu armer . Je zult een iets grotere sproeier moeten monteren.


 
yamahatzr2007 12-9-2014 12:30 Print reply
Posts: 117
Net weer alles aangesloten en een stukkie gereden om te kijken of slangen en radiator wel warm worden.
Werd het wel, waterpomp doet het dus.
Viel onderweg wel weer uit, maar ik begin te denken dat het een elektrisch probleem is.

Ik heb motorisch namelijk alles al gecheckt en het is helemaal in orde, stottert niet of wat dan ook.
Maar vanaf het begin dat ik hem startte stond het temp. lampje al aan.
Onder het rijden viel mijn toerenteller vaak weg en als ik knipperlichten aandeed viel het dashbord uit.
Accu is ook helemaal leeg, dus dat kan het wel eens zijn, maar die hoort ook gewoon op te laden lijkt me.


 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-9-2014 20:52 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Net weer alles aangesloten en een stukkie gereden om te kijken of ...
Accu is ook helemaal leeg, dus dat kan het wel eens zijn, maar die hoort ook gewoon op te laden lijkt me.




Ik zou even meten hoeveel spanning je spoelen nog leveren.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
yamahatzr2007 18-9-2014 18:18 Print reply
Posts: 117
Beste,

Ik ben er eindelijk achter gekomen wat nou het probleem is.
Eerst was er niet veel te zien aan de cilinder en zuiger (paar weken terug), maar heb toch maar weer de cilinder er af gehaald en wat ik toen zag was vrij duidelijk.

De hele zuiger zat vol met krassen en aan de cilinder voel je met je nagel ook flinke krassen.
Ik zag dat er een stukje van de zuiger was afgebroken, daardoor komt het dus.
Maar moet ik nou mijn hele blok open gooien omdat ie misschien wel in het carter zit?
Of is een nieuwe cilinder en zuigerset genoeg?

En qua cilinder, wat is de beste en goedkoopste keus?
Ik wil namelijk niet veel geld er aan uitgeven. 100 euro is wel echt de max.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-9-2014 23:02 Print reply

Posts: 8613
Onderblokje schudden met motorolie, leegschudden en hopen dat alles er uit is.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
yamahatzr2007 19-9-2014 11:22 Print reply
Posts: 117
bedoel je bij de krukas?
Want in de rest van het blok kan die toch niet komen dmv keerringen en lagers?
En zou het stukje ook ergens in mn inlaat kunnen zitten?

Oh en ik wil denk ik een 2e hands dr80 cilindertje kopen, iemand nog tips of iemand die hem zelf verkoopt?
 
Aprilia RX 50 2003 19-9-2014 12:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
bedoel je bij de krukas?
Want in de rest van het blok kan die toch niet komen dmv keerringen en lagers?
En zou het stukje ook ergens in mn inlaat kunnen zitten?

Oh en ik wil denk ik een 2e hands dr80 cilindertje kopen, iemand nog tips of iemand die hem zelf verkoopt?


Ja enkel bij de krukas. Maar als je een tijdje stukjes zuiger in je krukasholte hebt gehad denk ik dat er ook al wel troep in je krukas lagers zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamahatzr2007 19-9-2014 13:04 Print reply
Posts: 117
Dus lagers en keerringen bestellen en blokkie splitsen?
 
Aprilia RX 50 2003 19-9-2014 14:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Dus lagers en keerringen bestellen en blokkie splitsen?


Heb je wel kans van ja. Al eens eerder gedaan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamahatzr2007 19-9-2014 22:14 Print reply
Posts: 117
Gelukkig wel.
Kijk maar eens op mijn profiel, staat een leuk foto verhaal op.

 
Derbi-Olaf 19-9-2014 23:28 Print reply

Posts: 14999
goedkoop is duurkoop
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahatzr2007 27-9-2014 18:18 Print reply
Posts: 117
Ik heb mijn blok gereviseerd.
Nieuwe cilinder zit er op, nu nog aan het wachten voor een paar onderdelen van de 21mm carb.
Maar met ori carb loopt ie ook al, en heb nog niet stilgestaan.

Ben alleen nu bezig met mijn verlichting, heb de hele kabelboom doorgemeten, geen kabelbreuk te detecteren. (plus kabels niet en aarde kabels ook niet)
Wat kan het nu nog zijn?
Spanningsregelaar, schakelaar op het stuur, lampfitting en ontsteking toch?
En hoe meet ik deze dingen door?
 

Dit topic is 4139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved