Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer valt uit na 5km rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68413 - Brommer valt uit na 5km rijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinkos1 28-8-2014 16:23 Print topicpost
Posts: 8
Hallo,

Ik ben bezig met een puch maxi opknappen, alleen ik heb er een paar problemen mee:

-Met koud blok start en rijd die perfect, na paar kilometer gaat die slechter rijden en valt die uit. daarna start die pas als die afgekoelt is.

-loopt laag in touren stationair, met warm blok helemaal niet.

Ik ben hele tijden bezig geweest met afstellen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.. de bougi blijf zwart.
(ook verschillende bougi's geprobeert, helpt niks)

Setup:
70CC DMP
12MM Bing sproeier 70
Leovince uitlaat
standaart koppeling en ontsteking.



Dit bericht is gewijzigd door robinkos1 op 28-8-2014 om 16:24 uur.
 

ReneKunst 28-8-2014 19:12 Print reply
Posts: 77
probeer voor de grap sproeier 50 of 60 is..
70cc dmp zou ik liever 15mm carb opzetten.
 
koop nooit wat met een handvat, je komt er mee aant werk.
koller mtxsh 28-8-2014 20:03 Print reply
Posts: 99
Gebruik je goede mengsmering?
Warmlopers?
Klemt de zuiger in de cilinder als die warm is?

Persoonlijk zou ik niet voor dmp cilinders gaan.
 
PRO TUNING 28-8-2014 20:16 Print reply

Posts: 4000
Bekend verschijnsel, meestal ontstekingsspoel kapot
 
fordrwd4ever 28-8-2014 21:32 Print reply
Posts: 107
Nee, die Bosch ontstekingsspoelen zijn bijna onverwoestbaar,
Waarschijnlijk is het echte zwakke punt de oorzaak:
De condensator...

Als die slecht is, dan gaat deze steeds meer stroom lekken naar mate deze warmer wordt.
Op een gegeven moment heb je dan helemaal geen vonk meer over..

Oh, zet er gelijk goede kontaktpuntjes in, die immi zooi is al kapot als je er naar kijkt..
 
Idiot outside, but why?
PRO TUNING 29-8-2014 13:27 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fordrwd4ever
Nee, die Bosch ontstekingsspoelen zijn bijna onverwoestbaar,




 
robinkos1 29-8-2014 15:39 Print reply
Posts: 8
met warm blok krijg ik nog wel een fonk..

de gasnaald staat op de hoge stand(arm mengsel)en verschillende sproeiers geprobeert, op 70 loopt die nog redelijk maar voor mijn gevoel kan er nog een grotere in
 
PRO TUNING 29-8-2014 18:53 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinkos1
met warm blok krijg ik nog wel een fonk..

de gasnaald staat op de hoge stand(arm mengsel)en verschillende sproeiers geprobeert, op 70 loopt die nog redelijk maar voor mijn gevoel kan er nog een grotere in



Haal je bougiedop van je kabel en hou het uiteinde van de kabel
10 mm vanaf je cilinder (massa) start nu je brommer er moet nu een sterke blauw gekleurde vonk zichtbaar zijn dan is de spoel nog goed.
 
robinkos1 1-9-2014 11:30 Print reply
Posts: 8
de fonk is prima, ik denk dat het een verrote zuiger/veren kunnen zijn.
of de ontsteking staat niet goed
 
robinkos1 1-9-2014 11:32 Print reply
Posts: 8
Ik heb deze brommer van een vriend gekocht, hij had hem volgens mijn 1/2 jaar geleden nieuwe cilinder op gedaan en heeft ook een half jaar stil gestaan.
 
fordrwd4ever 1-9-2014 14:32 Print reply
Posts: 107
Ok, dus je hebt nog een vonk.
Dan heb je dus een benzineprobleem.

Sproeier 70 vind ik vrij groot voor een 12mm Bing, normaal zit je rond de 60..

Kontroleer dus je luchtfilter(zitten erg vaak verstopt) en het kleine benzinefiltertje die in het tuitje van de carburateur zit.

Vergeet ook het filter wat in de benzinekraan zit niet.., zijn ook erg vaak verstopt..
 
Idiot outside, but why?
jordi50cc 1-9-2014 19:49 Print reply

Posts: 677
controleer eens of hij tussen de punten vonkt
eerst koud en daarna warm
 
JST performance
fordrwd4ever 1-9-2014 22:55 Print reply
Posts: 107
Dat had ik ook al als oplossing gegeven.
Eigenlijk is alleen de condensator een zwak punt van de Bosch ontstekingen.

Heb namelijk nog nooit een kapotte spoel gezien bij deze ontstekingen.
(en heb tientallen oude brommers gehad in de loop der jaren..)

Kan zelfs zeggen dat de moderne Ducati CDI ontstekingen minder betrouwbaar zijn.
(laadspoel is het zwakke punt, deze slaat door bij erg hoge toerentallen)

En een Puch is een heel eenvoudige brommer om aan te werken.

 
Idiot outside, but why?
robinkos1 7-9-2014 18:49 Print reply
Posts: 8
Ik heb nu een 15mm bing met sproeier 74 erop gezet, loopt perfect ook met warm blok. alleen hij valt precies na dezelfde afstand uit..
heel grappig maar ook raar na 3 rondjes valt die precies bij dezelfde plek stil.

bougi luchtfilter fonk afstelling, alles is prima om te starten (met koud blok)
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-9-2014 15:14 Print reply

Posts: 8607
Uitlaat verstopt (met gewoon in de hand wegen voel je het soms al).
Of tank zuigt vacuum (eens rijden zonder dop).
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
robinkos1 8-9-2014 18:53 Print reply
Posts: 8
ik heb ook een techno uitlaat geprobeert, die had alleen iets meer top en minder trekkracht. maar probleem bleef hetzelfde
 

Dit topic is 7378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved