Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - extra poorten bij de uitlaat poort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68394 - extra poorten bij de uitlaat poort
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mvv mtx 7-8-2014 21:12 Print topicpost

Posts: 243
hallo,

ik heb een mtx sh voor op de weg ik mag van me vader er geen 70cc opleggen dus ik was van plan om de 50cc zo snel mogelijk te maken.ik heb al een beetje info verzameld op internet staat veel van v en aux poorten maar zundapp had eerder veel fluit poorten bij de uitlaat poort.ik dacht zo bij mezelf dat zou ik ook wel in me mtx cilindertje willen maken nu had ik een vraag hoe ik dat het beste zou kunnen doen heb een dremel met diamant vreesje en voor de rest is alles er eigenlijk wel.

heeft iemand hier ervaring mee en zou die gene mischien willen zeggen hoe die dat heeft gedaan

mvg mitchell

ps het gaat dus om een orginele cilinder van een mtx sh
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

JB1 7-8-2014 21:16 Print reply

Posts: 14881
Originele op de werkbank leggen en een 70cc monteren, die 50cc's zijn toch niet vooruit te branden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 7-8-2014 21:33 Print reply
Posts: 5327
De originele 50cc cilinder van een sh is hopeloos.
Begin dan op z'n minst met een snelle 50 (als deze al te vinden zijn) of zet er een lc cilinder op.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mvv mtx 7-8-2014 22:24 Print reply

Posts: 243
Ja ik weet zelf ook dat dat niet wilt maarja van mijn vader mag er dus geen andere cilinder op en ivm mijn vader en moeder mijn rijbewijs nog willen betalen wou ik dit niet doen mijn vader is trouwens niet gek heeft zelf een mtx ot haha die tachtig gaat
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
jordi50cc 8-8-2014 0:33 Print reply

Posts: 677
Mitchel

zorg eerst dat je over voldoende 2takt kennis
beschikt, voor je ook maar iets gaat boren of frezen
hulp uitlaatpoortjes maken vraagt wel de nodige kennis/handigheid

wat je nodig bent is een haaks freesje
ik gebruik zelf nsk of kavo tandarts gereedschap.


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 8-8-2014 om 0:34 uur.
 
JST performance
PRO TUNING 8-8-2014 19:28 Print reply

Posts: 4000
Extra uitlaatpoortjes kun je zo boren, heb je geen speciaal gereedschap voor nodig, wel een goed timmermansoog
 
mvv mtx 9-8-2014 13:09 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Extra uitlaatpoortjes kun je zo boren, heb je geen speciaal gereedschap voor nodig, wel een goed timmermansoog


na dan gaan we dat gewoon proberen je maakt ze toch ongeveer op de hoogte van je uitlaat poort en dan de breedte tot aan het spoelpoortje? ik post binnenkort wel even een foto hoe ik het wil doen
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
jordi50cc 10-8-2014 13:42 Print reply

Posts: 677
0,5 mm lager dan de hoofd poort
 
JST performance
jordi50cc 10-8-2014 14:02 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Extra uitlaatpoortjes kun je zo boren, heb je geen speciaal gereedschap voor nodig, wel een goed timmermansoog



goede hulppoorten/kanalen zijn niet rond! in een cilinder
zonder nikasill of chroom zou je eventueel 2 gaatjes kunnen boren
alleen zou het nog geen 0,25 pk opleveren!

de vorm van de hulppoorten is heel belangrijk om tot
een goed resultaat te komen, zelfde geld voor het uitlaat
kanaal/kanaaltjes.
 
JST performance
koller mtxsh 11-8-2014 2:16 Print reply
Posts: 99
Ik heb op mijn sh een hm166 cilinder zitten en die loopt 70 km/u. In die cilinder is een gat van ongeveer 6mm (haaks) aan de inlaat kant ter hoogte van de uitlaat geboord.
 

Dit topic is 2383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved