Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - yamaha tzr dr80 + v6 & 16mm carb & originele krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68353 - yamaha tzr dr80 + v6 & 16mm carb & ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamtzrcool 9-7-2014 21:57 Print topicpost
Posts: 34
Hallo, ik wil weten hoe deze set-up zou lopen hoe hard hij trekt en de topsnelheid, en welke tandwielverhouding zou hierop perfect zijn het liefst met een top van 95-100
 

Aprilia RX 50 2003 9-7-2014 22:14 Print reply

Posts: 6717
Loopt ca 100 a 110 afhankelijk van je afstelling, twv, gewicht enz.

13-47 is een leuke twv.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 9-7-2014 22:26 Print reply
Posts: 34
Hoe weet je dat hij die snelheid ongeveer zou halen? En ik heb nu 3500 km op me tzr staan, kan ik gewoon de krukas houden?
 
yamtzrcool 10-7-2014 1:05 Print reply
Posts: 34
En zou er eigenlijk veel verschil zitten tussen de 16mm en 19 qua optrekken en topsnelheid?
 
Aprilia RX 50 2003 10-7-2014 17:21 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Hoe weet je dat hij die snelheid ongeveer zou halen? En ik heb nu 3500 km op me tzr staan, kan ik gewoon de krukas houden?


Omdat ik dezelfde setup heb maar dan met 19 mm. die 19 tov een 16 merk je wel, maar niet noodzakelijk. Je kunt prima 95 a 100 rijden met een 16mm.

Met een DR80 met een jonge krukas (mijne is al 35000+ km oud) loop je niet meer risico dan met een originele cilinder. Ze maken ongeveer dezelfde toerentallen. Dat het koppel meer is heeft de as niet van te lijden op zijn zwakkere plekken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 10-7-2014 18:21 Print reply
Posts: 34
Zou mijn top ook omhoog gaan met een 19mm? Zo ja, hoeveel?
 
Aprilia RX 50 2003 10-7-2014 18:38 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Zou mijn top ook omhoog gaan met een 19mm? Zo ja, hoeveel?


Moeilijk te zeggen. Niet heel veel, vooral wat koppel.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 10-7-2014 19:42 Print reply
Posts: 34
Dat zie ik als ongeveer 5kmpuur? En nog een ding, zou tandwielverhouding 14-47 ook leuk lopen of te zwaar?
 
Aprilia RX 50 2003 10-7-2014 19:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Dat zie ik als ongeveer 5kmpuur? En nog een ding, zou tandwielverhouding 14-47 ook leuk lopen of te zwaar?


Kan wel. Kan ietswat zwaar zijn, maar als je doorgaans rustig rijdt is het prima. Het is een laagtoerige setup, dus vanaf 3 a 4000 toeren al lekker rijden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 10-7-2014 20:19 Print reply
Posts: 34
Is goed, bedankt. En ik zit trouwens echt te twijfelen voor een 19mm carb, zou het wel echt zijn geld waard zijn. En merk ik ook wat prestatie vooruitgang op top en optrekken of kan ik er beter op besparen? Want ik heb natuurlijk wel liever dat ie een stuk sneller trekt en top met 5-10 omhoog gaat
 
Aprilia RX 50 2003 10-7-2014 20:46 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Is goed, bedankt. En ik zit trouwens echt te twijfelen voor een 19mm carb, zou het wel echt zijn geld waard zijn. En merk ik ook wat prestatie vooruitgang op top en optrekken of kan ik er beter op besparen? Want ik heb natuurlijk wel liever dat ie een stuk sneller trekt en top met 5-10 omhoog gaat


Mwa als je 2e hands voor een paar centen een leuke 19mm kunt krijgen is het geen verspild geld. Nieuw is het eigenlijk de moeite niet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Audioholic 10-7-2014 21:20 Print reply
Posts: 330
die grotere carb zal je niet zo heel veel mee winnen, en juist koppel onderin krijg je met een kleinere carb (weinig toeren, lage gasstroomsnelheid ect,voor as ik weer kritiek krijg)
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 10-7-2014 21:34 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Audioholic
die grotere carb zal je niet zo heel veel mee winnen, en juist koppel onderin krijg je met een kleinere carb (weinig toeren, lage gasstroomsnelheid ect,voor as ik weer kritiek krijg)



koppel onderin krijg je voornamelijk met een
grote carburateur! vermogen bovenin veranderd niet
zo gek veel met zon kleine overstap bij een membraan motor
gas reactie en koppel niet met elkaar vergelijken


in de tijd van zuiger gestuurd en nogal kleine carter
ruimtes, ging inderdaad een kleinere carburateur
onderin beter, maar die tijd ligt al ver achter ons
dit had te maken met het zogenaamde
doorspoelen van de motor, ik kan hier een hele pagina
met gelul er over neer zetten maar daar heeft niemand hier
iets aan.




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 10-7-2014 om 21:46 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 10-7-2014 21:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



koppel onderin krijg je voornamelijk met een
grote carburateur! vermogen bovenin veranderd niet
zo gek veel met zon kleine overstap bij een membraan motor
gas reactie en koppel niet met elkaar vergelijken




Dit vind ik een interessante. Ik weet even zo snel niet wat ik er van moet denken.

Onderin draai je niet zo veel toeren -> relatief weinig lucht nodig. Doordat de lucht dan sneller door de carb stroomt zou je haast denken dat de brandstof beter verdeeld wordt, gezien het sneller mee gesleurd wordt en geen kans heeft om ''neer te slaan'' door langzame lucht.

Aan de andere kant kan een grotere carb wel sneller van meer lucht voorzien.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 10-7-2014 21:53 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



in de tijd van zuiger gestuurd en nogal kleine carter
ruimtes, ging inderdaad een kleinere carburateur
onderin beter, maar die tijd ligt al ver achter ons
dit had te maken met het zogenaamde
doorspoelen van de motor, ik kan hier een hele pagina
met gelul er over neer zetten maar daar heeft niemand hier
iets aan.


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 10-7-2014 om 21:46 uur.


Doe maar het is hier toch dood

Vind het wel mooi om verschillende theorieën te lezen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 10-7-2014 21:57 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Doe maar het is hier toch dood

Vind het wel mooi om verschillende theorieën te lezen.


kom ik een keer op terug Erwin! maar niet nu
ik heb nog 6 cilinders op de werkbank liggen
die schreeuwen om aandacht

 
JST performance

Dit topic is 10229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved