Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke sproeier, NSR 110cc malossi 24mikuni Proma

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 665 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68344 - Welke sproeier, NSR 110cc malossi 2...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stutje1 2-7-2014 20:48 Print topicpost

Posts: 189
Hallo, Ik heb al een tijd een nar met een malossi en een 24mikuni met proma.

Nu was ik de herrie van mijn twin air filter zat, want die maakte echt heel erg veel herrie bij de inlaat.

Nu heb ik een filterbak gemonteerd, en daar mijn twin air in gemaakt.
Dit omdat het ook minder gevoelig is voor zand en steentjes etc. Maar vooral tegen de herrie!

Maar nu is het zo dat mijn sproeier nu te groot, is. Hij stottert nu erg, dus sproeier te groot.

Nu bij het demonteren zat er een #145 in. Die mij erg groot leek. zo op het oog.
Het verbruik is ook absurd overigens, 1 op 15km.

Dus ik vind het wel goed dat de sproeier een stuk kleiner moet.

Nu had ik zelf sproeier 220, 160,150 nog liggen van echt jaaaaren geleden.
Maar deze waren allemaal op het oog kleiner dan de 145 die erin zat!!


Mijn vraag is dus, wat zal de sproeier 145 zijn? een keihin of een mikuni?

Andere vraag is dus, welke sproeier komt in de buurt? De 150 die ik nog had liggen van?(mikuni/keihin) was nog te groot voor mijn setup.

Gelukkig een externe sproeier dus makkelijk wisselen!

Ik wil graag een setje kopen van mikuni, maar vraag me af of het setje 135-140-145-150-155-160 zin heeft om te kopen.
Denken jullie dat de juiste er bij zit?
http://www.matton.nl...&products_id=368

Ik kan met sproeier 150 gewoon rijden, maar stottert wel en komt niet boven de 7000 toeren. Normaal is 11000.

Thanks
 
honda mb 125cc

PRO TUNING 4-7-2014 9:42 Print reply

Posts: 4000
Gaten maken in de luchtfilterbak, hij begrenst nu, dan moet je met originele Mikuni zeskant sproeiers uitkomen tussen 180-200 bij VM 24, bij TM 24 ligt dit weer anders.
 
mbxrijder 4-7-2014 20:04 Print reply

Posts: 109
Ik rij met dezelfde set up als jou behalve een oud model proma met gouden demper.
Bij mij zit er sproeier 135 in en rij met originele luchtbox zonder extra gaten of wat dan ook eraan geprult.
Deze Mbx hier maakt gewoon volop toeren tot 11500 zelfs.
Maar heb jij je ontsteking vervroegd dus een snelle grondplaat gemonteerd want dat heeft een malossi gewoonweg echt nodig.
Probeer maar anders dat is een wereld van verschil voor je nsr.
 
Stutje1 5-7-2014 13:08 Print reply

Posts: 189
Ik wil juist geen gaten in mijn bak. Dit omdat ik juist minder herrie wil. Een twin air filter maakte gewoon absurd veel geluid.

Ik ga vandaag naar de brommerzaak om wat sproeiers te halen.
Voor mij gevoel is het ook rond de 135 ja.

Want met 160 was die wel te berijden maar veel stotteren, en toen met 150 was die al een stuk beter, maar als nog veel stotteren.

Dus zal ik wel rond de 130-140 uitkomen!

Bedankt voor de tips
 
honda mb 125cc
PRO TUNING 5-7-2014 18:50 Print reply

Posts: 4000
Je wilt snel want je rijdt met 110 cc in plaats van 80 cc en dan ga je weer begrenzen op het luchtfilter ?
 
Audioholic 5-7-2014 20:16 Print reply
Posts: 330
ori filter goed afgesteld verlies je niet zo heel veel op hoor .

als k niet over mijn filterbak was gereden dan reed k er nog steeds mee


OT,
keihin sproeiers zijn idd langer dan mikuni,scheelt 3 mm dacht ik ,ik vermoed dat je met sproeier 135 ongeveer wel klaar bent, gewoon ff proberen,

detail: externe sproeierhouder passen keihin sproeiers niet in, temminste, bij mij niet
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Stutje1 6-7-2014 11:29 Print reply

Posts: 189
Ik heb hem nu lekker rijdend met sproeier 110.

Gisteren sproeiers 110 120 en 140 gekocht.

Nieuwe bougie gemonteerd, dus kan nog niet helemaal zien of die dus perfect staat. hij heeft een klein dipje.

Wellicht rij ik met een 110 ja pro tuning, maar ik was die herrie gewoon echt helemaal zat! Ik rijd er nu dagelijks mee naar mijn werk, 26km heen en dan weer 26km terug. Dus ik vind comfort ook wel wat waard. En ik kan toch lang niet overal boven de 100 rijden dus opzich heeft dat gewoon niet veel zin.

Ik rijd met 16-42

Bedankt voor het mee denken.

En dat die keihin sproeiers langer zijn klopt ja, die passen ook niet! thanks

zal zo is een foto uploaden van mijn knutselwerk van carb naar luchtfilterhuis!
Heb namelijk een voorvork rubber van een citta gebruikt en 2 45graden bochtjes van 32mm(pvc, afvoer tochtjes van mijn broertje, is loodgieter).

In ieder geval erg stil nu, iets minder power maar meer comfort
 
honda mb 125cc

Dit topic is 4071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved