Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder inhoud vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68341 - Cilinder inhoud vraag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daan5070 1-7-2014 14:55 Print topicpost
Posts: 3
Goedendag,
Ik heb een reeds een pitbike gekocht.
De verkoper zei dat er 125cc op zat maar dan met een 110cc cilinder en een 125cc kop.
Kan dit? en hoeveel cc in hij dan?

Mvg, Daan
 

markRD 1-7-2014 15:07 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daan5070
Goedendag,
Ik heb een reeds een pitbike gekocht.
De verkoper zei dat er 125cc op zat maar dan met een 110cc cilinder en een 125cc kop.
Kan dit? en hoeveel cc in hij dan?

Mvg, Daan


Opletten tijdens de wiskundeles! (Boring/2)^2*pi*Slag is je inhoud.
 
daan5070 1-7-2014 15:12 Print reply
Posts: 3
Ik weet de boring en de slag niet en ik wil het blokje niet uit elkaar trekken. wat eerder mijn vraag is met een 125 kop is er meer ruimte dus minder compressie. dus is er toch ook minder pk?
 
Chiel1994 1-7-2014 15:43 Print reply

Posts: 628
Dat hoeft niet meteen. Wat ik echter welk denk is dat de oppervlakte van de verbrandingskamer van die 125cc kop groter is dan de boring van je 110cc cilinder. En ik denk niet dat dat hem ten goede komt.
 
BX nr. 19 Superklasse!
arjensik 1-7-2014 22:48 Print reply

Posts: 552
Als de pitbike een 125cc cillinderkop heeft, heeft de motor hoogwaarschijnlijk een grotere verbrandingskamer en heb je compressie verlies dus ik denk dat je met een 110cc cilinderkop op 110cc cilinder je pitbike het snelste is
 
The rider should never be the slowest part on the bike
daan5070 3-7-2014 9:53 Print reply
Posts: 3
*OPGELOST*

Heb de oude eigenaar weten te bereiken en die zij dat de 110cc en de 125cc exact de zelfde cilinder inhoud hebben. het verschil word hem gemaakt in de kop. de kop van de 125cc is iets hoger waardoor je weer aan 125cc komt.

Enorm bedankt voor de snelle reacties.
 
Aprilia RX 50 2003 3-7-2014 10:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daan5070
*OPGELOST*
de kop van de 125cc is iets hoger waardoor je weer aan 125cc komt.




bullshit.

De inhoud is de slag*boring van de zuiger. De ruimte daar boven heeft er niks meer te maken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 3-7-2014 19:14 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daan5070
*OPGELOST*

Heb de oude eigenaar weten te bereiken en die zij dat de 110cc en de 125cc exact de zelfde cilinder inhoud hebben. het verschil word hem gemaakt in de kop. de kop van de 125cc is iets hoger waardoor je weer aan 125cc komt.

Enorm bedankt voor de snelle reacties.



hahahahaha en konijnen leggen eieren toch?

die man moet wel enorme duimen hebben, wil je
er zulke onzin uit kunnen zuigen!

wat Erwin je net uitlegt is het enige juiste
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 3-7-2014 20:17 Print reply

Posts: 6717
ik wil hier nog wel even een stukje op door.

stel even voor het gemak dat de 110cc geen compressie ruimte heeft. Dus geen luchtruimte.
De 125 cc heeft dan 15cc compressie ruimte.
Je komt dan op een compressie uit van 7:1

Dat is al erg weinig. Voeg daar aan toe dat de 110 al een paar cc aan compressie ruimte heeft en dan kom je helemaal dramatisch uit.

Dat is zo dramatisch dat ik niet eens denk dat je het gestart krijgt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
markRD 3-7-2014 22:05 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ik wil hier nog wel even een stukje op door.

stel even voor het gemak dat de 110cc geen compressie ruimte heeft. Dus geen luchtruimte.
De 125 cc heeft dan 15cc compressie ruimte.
Je komt dan op een compressie uit van 7:1

Dat is al erg weinig. Voeg daar aan toe dat de 110 al een paar cc aan compressie ruimte heeft en dan kom je helemaal dramatisch uit.

Dat is zo dramatisch dat ik niet eens denk dat je het gestart krijgt.



Ik kijk er iets anders tegenaan. Stel de grootte van je cilinderkop schaalt met dezelfde factor als de cilinderinhoud. En voor het gemak nemen we een 125cc cilinderkop met een inhoud heeft van 12,5cc en een 110cc cilinderkop met een inhoud van 11,0cc. Ik kom dan uit op de volgende cijfers:


Compressie
125cc cilinder plus 125cc kop = 1:11
110cc cilinder plus 110cc kop = 1:11 = Weinig verrassend.
110cc cilinder plus 125cc kop = 1:9.8

Kun jij je hier ook in vinden? Ik zou me er niet te druk om maken. En als ik zo de posts van de eigenaar lees zou ik even bij iemand langs gaan die echt weet waar hij mee bezig is.

Ik kwam trouwens bij jou cijfers ook niet uit op 1:7. Ik bereken de compressieverhouding als:

C.V. = (Volume kop + Volume cilinder) / Volume Kop


EDIT: Die verklaring eerder was inderdaad complete onzin.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-7-2014 om 22:07 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 3-7-2014 23:03 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Ik kijk er iets anders tegenaan. Stel de grootte van je cilinderkop schaalt met dezelfde factor als de cilinderinhoud. En voor het gemak nemen we een 125cc cilinderkop met een inhoud heeft van 12,5cc en een 110cc cilinderkop met een inhoud van 11,0cc. Ik kom dan uit op de volgende cijfers:


Compressie
125cc cilinder plus 125cc kop = 1:11
110cc cilinder plus 110cc kop = 1:11 = Weinig verrassend.
110cc cilinder plus 125cc kop = 1:9.8

Kun jij je hier ook in vinden? Ik zou me er niet te druk om maken. En als ik zo de posts van de eigenaar lees zou ik even bij iemand langs gaan die echt weet waar hij mee bezig is.

Ik kwam trouwens bij jou cijfers ook niet uit op 1:7. Ik bereken de compressieverhouding als:

C.V. = (Volume kop + Volume cilinder) / Volume Kop


EDIT: Die verklaring eerder was inderdaad complete onzin.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 3-7-2014 om 22:07 uur.


Klopt die 1:7 was verkeerd. Verder heb je ook helemaal gelijk. Maar hij zei dat die 125 cc kop van de 110 cc een 125 maakte. Dus wat de 110 te kort had om 125 te zijn (15 dus) er bij deed. Alleen dat al maakt een ziekelijke compressievoud.

In jouw forumule:
C.V.=(15+110)/15
C.V.= 1:8,33
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 1743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved