ThymTSX |
29-6-2014 12:33 |
Posts: 238 |
ik zou zelf voor die afstanden voor een ouder model yamaha, honda of suzuki gaan met een laagtoerige cilinder voor zo min mogelijk slijtage en het verbruikt meestal minder (ligt eraan hoe je rijd)
|
|
|
|
markRD |
29-6-2014 13:45 |
Posts: 1178 |
Geen oude zooi van Yamaha kopen hoor, een oude Yamaha DT50 of FS1. Een nieuwere originele Yamaha, Derbi of Aprilia is prima.
|
|
|
|
mvv mtx |
29-6-2014 13:49 |
Posts: 243 |
honda nsr mtx-ot en mtx-sh zijn wel wat daarvoor maar oud type dt50 is wel goed hoor mooi dat je niet twijfelt over derbi haha.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
melvin_dt |
29-6-2014 14:02 |
Posts: 279 |
yamaha fs1 rijd heerlijk
|
|
|
|
KlaasMarten |
29-6-2014 15:32 |
Posts: 423 |
een honda 80cc luchtgekoelde is goed. lekker laagtoerig, ik heb er zelf ook 1, yamaha heeft ook vast wel 80cc
Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 29-6-2014 om 15:32 uur.
|
|
Haus am See |
|
PHB |
29-6-2014 16:03 |
Posts: 536 |
Hallo,
Bedankt voor de reacties.
Ik gad even een ding er bij moeten zetten bedoel nieuwere brommers dus 2004> to nu zeg maar.
Hoeft van mij niet perse maar ouders wilen liever een nieuwer model brommer hebben anders was ik sowiso voor honda mtx-sh gegaan. Maar alles kan nog misschien kan ik mijn ouders nog overhalen
derbi vind ik gewoon niks;p
Mvg haaye
|
|
honda power |
|
melvin_dt |
29-6-2014 21:35 |
Posts: 279 |
ik heb een dt50x uit 2007 rijd goed am6 is een goed en betroubaar blok
|
|
|
|
midas |
30-6-2014 8:44 |
Posts: 1211 |
Je kan ook voor een viertakt brommer gaan. Die zijn lekker zuinig, betrouwbaar en slijtvast. Denkt aan honda ss50 ofzo, die zijn wel oud maar superbetrouwbaar. Maar je kan ook een sachs madass kopen of iets wat daarop lijkt.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
30-6-2014 21:29 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: midas
Je kan ook voor een viertakt brommer gaan. Die zijn lekker zuinig, betrouwbaar en slijtvast. Denkt aan honda ss50 ofzo, die zijn wel oud maar superbetrouwbaar. Maar je kan ook een sachs madass kopen of iets wat daarop lijkt.
je moet geluk hebben, een brommer die 30 jaar geleden heel goed was kan nu ruk zijn omdat hij geen onderhoud heeft gehad.
De recente Yamaha DT is gewoon prima. AM6 blok werkt prima, alles voor te krijgen en zolang je origineel rijdt en je onderhoud doet heb je er perfecte brommertjes aan die een stuk strakker rijden dan een oude MTX die al weet ik hoeveel eigenaars met meer of minder technisch inzicht...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Didier_96 |
1-7-2014 0:16 |
Posts: 9 |
Ik heb zelf een Yamaha DT van 2010, ik heb hem nog maar pas maar ik ben nu al overtuigd dat het een prachtmachien is! Mits je natuurlijk elke dag 30km dat geluid kan verdragen! Voor de rest ken ik niks dan lof toe aan de DT! Betrouwbaar, stevig, ... Hou er misschien wel rekening mee dat sommigen mensen vinden dat het zadel wat hard is, ikzelf heb daar nog geen last van gehad! (Ik heb dan ook nog geen lange ritten gedaan...) en het is een vrij zwaar en groot spel! Ik ben zelf 1,85-1,87m en toch niet van de zwakste en in en uitduwen verloopt niet altijd even simpel!
|
|
|
|
PHB |
1-7-2014 14:53 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
ik heb een dt50x uit 2007 rijd goed am6 is een goed en betroubaar blok
te koop?;p
|
|
honda power |
|
PHB |
1-7-2014 14:55 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Didier_96
Ik heb zelf een Yamaha DT van 2010, ik heb hem nog maar pas maar ik ben nu al overtuigd dat het een prachtmachien is! Mits je natuurlijk elke dag 30km dat geluid kan verdragen! Voor de rest ken ik niks dan lof toe aan de DT! Betrouwbaar, stevig, ... Hou er misschien wel rekening mee dat sommigen mensen vinden dat het zadel wat hard is, ikzelf heb daar nog geen last van gehad! (Ik heb dan ook nog geen lange ritten gedaan...) en het is een vrij zwaar en groot spel! Ik ben zelf 1,85-1,87m en toch niet van de zwakste en in en uitduwen verloopt niet altijd even simpel!
kun je er dan nog een beetje normaal op zitten als hij standaard is dus is hij niet te laag dan?
heb dat inderdaad wel gelezen over het zadel iemand anders daar ervaring mee?
met geluid moet het wel goed komen paar van die gele dingen in helm er over en dan valt het wel mee denk ik.
|
|
honda power |
|
Brommers en meer |
1-7-2014 20:29 |
Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]
kun je er dan nog een beetje normaal op zitten als hij standaard is dus is hij niet te laag dan?
heb dat inderdaad wel gelezen over het zadel iemand anders daar ervaring mee?
met geluid moet het wel goed komen paar van die gele dingen in helm er over en dan valt het wel mee denk ik.
dat et zadel hard is valt mee, voel je pas na 100km
Ik heb zelf een DT50R uit 2004 en als je hem van tevoren goed onderhanden neemt is hij best betrouwbaar, enige nadeel is dat er geen tankmeter op zit en dat gaf in het begin wat problemen (lopend naar huis ) maar als je er erg in hebt is het prima te doen.
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
theoDT |
1-7-2014 20:30 |
Posts: 246 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: melvin_dt
ik heb een dt50x uit 2007 rijd goed am6 is een goed en betroubaar blok
behalve als je prop eruit haalt en niet afstelt hahahah
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
1-7-2014 20:56 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theoDT
[...]
behalve als je prop eruit haalt en niet afstelt hahahah
Ja maar welke brommer is wel goed wanneer je hem niet afstelt
kun je zeggen dat je maar een mtx/mt/tsx moet kopen, maar die lopen nu eenmaal zonder opvoeren ook even hard als t moderne spul met prop dus moet je ook afstellen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|