Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Snelste en betrouwbare cilinder Peugeot Fox?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68333 - Snelste en betrouwbare cilinder Peu...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jochemb5 25-6-2014 10:46 Print topicpost
Posts: 25
Hallo,

Ik ben van plan crossen te gaan rijden met mijn peugeot fox. Deze ga ik nu eerst motorische helemaal klaar maken.
Nou was mijn vraag welke cilinder ik zou moeten nemen?
Want ik zou toch graag een van de snelste willen maar hij moet natuurlijk ook betrouwbaar zijn zodat ik de cross uit kan rijden. Het eerste jaar wil ik graag nog met een ongetunde cilinder rijden omdat ik dan meer kans heb dat deze heel blijft.

Een luchtgekoelde of toch een watergekoelde?
De gilardoni luchtgekoelde leek mij een goede cilinder omdat deze snel en betrouwbaar is en niet al te duur.

Nou zag ik dat de watergekoelde cilinders voor een peugeot 103 ook op een fox passen dus dit leek mij ook interessant.

En welke uitlaat zou ik er dan bij nemen omdat ook veel mensen er een yasuni c16 onder leggen leek mij dit wel een goede uitlaat.

Gr. Jochem
 

theoDT 25-6-2014 12:11 Print reply
Posts: 246
WatergekoeldE mhr team!
 
jordi50cc 25-6-2014 12:52 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jochemb5
Het eerste jaar wil ik graag nog met een ongetunde cilinder rijden omdat ik dan meer kans heb dat deze heel blijft.




minder kans zul je bedoelen! een goed klaar gemaakte
cilinder gaat langer mee dan een origineel exemplaar!

ik wil je wel wat advies geven, maar om dit te kunnen
doen zou ik toch echt het budget moeten weten wat
je er ongeveer aan uit wilt (kunt) geven.


Jordi

 
JST performance
Jochemb5 25-6-2014 14:55 Print reply
Posts: 25
Oke Jordi dit zou heel fijn zijn.
Het budget voor een cilinder ligt tussen de 120 en 150 euro.
 
jordi50cc 25-6-2014 15:11 Print reply

Posts: 677
Jochem

in dat geval zou ik voor een luchtgekoelde
airsal 6t gaan, en zowel de carters als het blok
laten bewerken door iemand die zijn vak goed verstaat
een goed pijpje is ook van belang om het vermogen
er ook daadwerkelijk uit te krijgen

heb je ook al na gedacht over het inlaat traject
en wat voor ontsteking je wilt gaan gebruiken?

vario/koppeling/poulies/vertanding speelt ook allemaal
een grote rol om een winnaars machine te bouwen!


Jordi
 
JST performance
Muller295 25-6-2014 16:28 Print reply

Posts: 337
Ik zou een opmaat uitlaatje laten berekenen en lassen, is zelfs een stuk goedkoper dan een Yasuni
 
jossy 25-6-2014 17:47 Print reply

Posts: 162
50cc of 70cc ?
 
Jochemb5 25-6-2014 22:04 Print reply
Posts: 25
Verdere setup wil ik een 21 mm delortho en yasuni c16 tweedhands ergens op de kop tikke, en dan zit ik te twijfele tussen de vario of de koppeling welke van de 2 ik zal vervangen omdat mijn budget nou ook weer niet heel groot is en ik niet alles in een keer kan kopen moet ik er een kiezen natuurlijk. Een malossi vertanding is wel de bedoeling maar hoop ik op marktplaats ooit een tegen te komen omdat deze ook redelijk duur zijn.

Verder wil ik het nou nog houden bij de originele onsteking al ben ik hier niet zo'n fan van maar omdat een hpi onsteking zo ontzettend duur is. wel heb ik gehoord dat je zo'n onsteking ook van een andere scooter kunt pakken en dan de grondplaat moet aanpassen maar weet niet van welke scooter je het dan het beste kunt pakken.
 
Jochemb5 25-6-2014 22:04 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jossy
50cc of 70cc ?


70cc
 
jossy 25-6-2014 22:46 Print reply

Posts: 162
Een malossi alu cilinder met c16 werkt zeer goed.
En een lange vertanding is niet nodig om te crossen.
 
jordi50cc 26-6-2014 1:16 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jossy
Een malossi alu cilinder met c16 werkt zeer goed.
En een lange vertanding is niet nodig om te crossen.



ik vind die malossi nogal duur voor wat je krijgt
het is overigens allemaal 10keer niks zo uit de doos
een nieuwe airsal 6 poorter kost inclusief bewerken
nog niet eens wat een onbewerkte malossi kost

 
JST performance
Jochemb5 27-6-2014 13:44 Print reply
Posts: 25
oke dan denk ik dat ik voor de airsal ga met een yasune c16 uitlaatje. en dan laat ik de airsal cilinder tunen. Verder nog tips qua aandrijving betreft?
 

Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved