Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Metrakit 50cc AM6 niet af te stellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68302 - Metrakit 50cc AM6 niet af te stelle...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w1zard666 6-6-2014 1:41 Print topicpost

Posts: 12
Hallo hallo daar, even een vraagje want ik sta paf.

Ik heb net een metrakit 50cc (die met fluitpoorten) en malossi zuiger met enkele veer op me TZR gezet.

Nou is het ten eerste dat deze helemaal niet veel sneller rijdt dan mijn standaard cilinder, misschien heb ik mijn verwachtingen te hoog gehad ofzo, maar het enigste was ik merk is datie meer toeren kan maken. Na de 12.000 toeren begint me blok flink te schudden dus verder trek ik em maar niet open op me standaard krukas... maar het koppel is er niet echt op vooruit gegaan.

Nou ben ik dus bezig om deze af te stellen en nu zit er sproeier 122 in. Nou istie koud nerveus op het gas en toerental hoger dan normaal, alstie warm is na wat gassen is het prima.
Dat lijkt me symptoom 1, te arm.
Bij het rijden stottert die in elke versnelling bij de 6000 toeren, in de 3e versnelling kun je em er niet meer doorheen trekken als je niet terugschakelt om er voorbij te komen, eenmaal voorbij gaatie als een speer.
Dat lijkt me symptoom 2, te rijk.
Eenmaal thuis kijk ik naar de bougie, is deze wel bruin maar aan de lichtere kant.
Dat lijkt me symptoom 3, te arm.

Choke openen tijdens het rijden maakt geen verschil.

Nou is de vraag, moet ik groter of kleiner? Die stotter is enorm hinderlijk, dan rij ik liever met een standaard cilinder. Maar als ik kleiner moet gaan naai ik liever niet me nieuwe cilinder vast.

En hoe zit dat met het aantal toeren dat ik kan maken? Is het schadelijk om deze af en toe tot 13k rpm te trekken? Lijkt alsof de balans as het toerental dan niet meer bij kan benen, weet niet of anderen dat ook hebben, op me standaard cilinder kon ik dat toerental niet eens halen.

Oh en de setup is 16mm dellorto, leovince uitlaat, metrakit 50cc en polini 5 plaats koppeling, niet dat dat uitmaakt.

Sorry voor de lange post
 
Geld moet rollen, op 2 wielen.

markotje 6-6-2014 12:38 Print reply
Posts: 222
Mijn am6 blok kan wel 13000 toeren aan. Beetje trillen natuurlijk. Maar niet zoveel. Maar met dat toerental is dat ook logisch lijkt mij.

Dat afstellen heb ik geen idee van. Ben zelf ook nog bezig
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
PRO TUNING 6-6-2014 13:18 Print reply

Posts: 4000
Dat trillen komt van een verkeerde balansfactor, dus krukas opnieuw
(laten) balancern.
 
w1zard666 6-6-2014 13:49 Print reply

Posts: 12
Wat ik vernomen heb is dat bij 50cc de krukas breekt aan vliegwielkant bij te hoge belasting, ik neem aan dat dat dan door de onbalans komt die op het vliegwiel tot uiting komt, klopt dat?

Dan draai ik gewoon niet meer dan 13k rpm voordat de trilling erbij komt, maargoed dat is bijzaak
 
Geld moet rollen, op 2 wielen.
Aprilia RX 50 2003 6-6-2014 23:37 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w1zard666
Wat ik vernomen heb is dat bij 50cc de krukas breekt aan vliegwielkant bij te hoge belasting, ik neem aan dat dat dan door de onbalans komt die op het vliegwiel tot uiting komt, klopt dat?

Dan draai ik gewoon niet meer dan 13k rpm voordat de trilling erbij komt, maargoed dat is bijzaak



Standaard krukas breekt door hoge toerentallen en snelle toerental wisselingen wel eens af net achter het zware vliegwiel ja.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
w1zard666 8-6-2014 20:44 Print reply

Posts: 12
Ik heb er nu een 19mm dellorto black racing opgezet, en holy shit: geen verschil

Nou heb ik altijd lopen roepen dat die rubberen buis in tzr luchtfilter alleen meer geluid maakt en geen drol in performance.
Voor de grap erafgetrokken en BOOM TREKKRACHT

Maargoed als ik vanaf stationair nu volgas geef dan doetie bwoaap voor een halve seconden en schiet daarna gewoon goed door, maar die stotter tussen de 5000-6000 toeren zit er nog steeds!!

bwoap + stotter = wtf?
 
Geld moet rollen, op 2 wielen.
Aprilia RX 50 2003 9-6-2014 10:43 Print reply

Posts: 6718
Je stelt je vol gas af met de hoofdsproeier, kwart/half tot 3 kwart met de gasnaald en daar onder met de luchtschroef.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved