Hallo hallo daar, even een vraagje want ik sta paf.
Ik heb net een metrakit 50cc (die met fluitpoorten) en malossi zuiger met enkele veer op me TZR gezet.
Nou is het ten eerste dat deze helemaal niet veel sneller rijdt dan mijn standaard cilinder, misschien heb ik mijn verwachtingen te hoog gehad ofzo, maar het enigste was ik merk is datie meer toeren kan maken. Na de 12.000 toeren begint me blok flink te schudden dus verder trek ik em maar niet open op me standaard krukas... maar het koppel is er niet echt op vooruit gegaan.
Nou ben ik dus bezig om deze af te stellen en nu zit er sproeier 122 in. Nou istie koud nerveus op het gas en toerental hoger dan normaal, alstie warm is na wat gassen is het prima.
Dat lijkt me symptoom 1, te arm.
Bij het rijden stottert die in elke versnelling bij de 6000 toeren, in de 3e versnelling kun je em er niet meer doorheen trekken als je niet terugschakelt om er voorbij te komen, eenmaal voorbij gaatie als een speer.
Dat lijkt me symptoom 2, te rijk.
Eenmaal thuis kijk ik naar de bougie, is deze wel bruin maar aan de lichtere kant.
Dat lijkt me symptoom 3, te arm.
Choke openen tijdens het rijden maakt geen verschil.
Nou is de vraag, moet ik groter of kleiner? Die stotter is enorm hinderlijk, dan rij ik liever met een standaard cilinder. Maar als ik kleiner moet gaan naai ik liever niet me nieuwe cilinder vast.
En hoe zit dat met het aantal toeren dat ik kan maken? Is het schadelijk om deze af en toe tot 13k rpm te trekken? Lijkt alsof de balans as het toerental dan niet meer bij kan benen, weet niet of anderen dat ook hebben, op me standaard cilinder kon ik dat toerental niet eens halen.
Oh en de setup is 16mm dellorto, leovince uitlaat, metrakit 50cc en polini 5 plaats koppeling, niet dat dat uitmaakt.
Sorry voor de lange post