SIWWN |
30-12-02?21:01 |
|
Martijn |
5-1-03?02:42 |
Posts: 10000 |
ts en tsx zijn exact het zelfde...afgezien van de stickers op de tank en de kappen...meer niet...echt MEEEEEEEEEER NIET...
en nou zeg ik et niet meer...
chris zegt ook dat ie een tsx heeft gekocht...op de tank staat ts....dus is het een ts..maar aangezien ts en tsx het zelfde zijn is het toch een tsx...
alleen staat de x niet meer op de kappen...(zie je nooit..dat de x van een ts nog op de kappen stat..)
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
joachim |
8-1-03?10:42 |
Posts: 204 |
In Belgi? zit er wel een verschil op, net als met de honda's.
Tsx is bij ons watergekoeld en ts luchtgekoeld, net zoals bij mt en mtx dus.
In nederland is dit niet zo omdat een watergekoelde cilinder iets meer vermogen heeft en jullie max. snelheid is lager dan de onze, vandaar...
Maar inderdaad, de kappen van tsx passen op ts.
|
|
|
|
ardan |
8-1-03?12:27 |
Posts: 595 |
Quote: Originally posted by: joachim
In Belgi? zit er wel een verschil op, net als met de honda's.
Tsx is bij ons watergekoeld en ts luchtgekoeld, net zoals bij mt en mtx dus.
In nederland is dit niet zo omdat een watergekoelde cilinder iets meer vermogen heeft en jullie max. snelheid is lager dan de onze , vandaar...
Maar inderdaad, de kappen van tsx passen op ts.
mm,ben zelf ook belg en naar mijn weten is onze max snelheid vastgelegd op 45 km/h,wel laatste keer dat ik checkte was dat ook het geval in nederland ,controleer maar in ander topic (bezwaarschrijft) staat het zwart op wit (kan gewoon nie anders),dus...uitleg voor verschil zit er wel naast moet ik zeggen
hun wetgeving bij snelheidsovertredingen zijn zelf VEEL minder strak als in belgie,keuring van bromfietsen zijn wel veel strenger.wij hebben wel 16mm carb,'snel' cilinder,'snelle' aanzuigslangen en naturlijk een 5-bak.nieuwe zelf 6 (ook 50cc).
verschil in brommers ligt waarschijnlijk meer hieraan,en zelf dat verklaard het niet,mailtje naar honda miss?
en zelf dat zal waarschijnlijk geen uitsluitsel brengen,gewoon aanvaarden is de boodschap
|
|
have a blast,go fast |
|
de_koen |
8-1-03?12:50 |
Posts: 5595 |
Quote: Originally posted by: joachim
In Belgi? zit er wel een verschil op, net als met de honda's.
Tsx is bij ons watergekoeld en ts luchtgekoeld, net zoals bij mt en mtx dus.
In nederland is dit niet zo omdat een watergekoelde cilinder iets meer vermogen heeft en jullie max. snelheid is lager dan de onze, vandaar...
Maar inderdaad, de kappen van tsx passen op ts.
TS en TSX zijn beide LUCHTgekoeld, de TSW is een watergekoelde.
je vergelijking Mt en MTx slaat ook op niks, want een MTX ot is ook luchtgekoeld (zelfde blok als mt) een MTX r is in Belgie wel watergekoeld (nsr blok)
De kappen passen verder wel TS <-> TSX
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Martijn |
8-1-03?13:58 |
Posts: 10000 |
ja maar het verschil tussen tsx en ts is dus gewoon nix (afgezien van tsw)...
en tsw is ook precies et zelfde als een tsx...alleen dan LC blok..en ipv een radiateurroostertje een echte radiateur..en andere cockpit voor tempsens.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
joachim |
8-1-03?18:36 |
Posts: 204 |
Ik dacht nochtans dat de max. snelheid in nederland 40km/u bedroeg. Sorry, kan verkeerd zijn.
Inderdaad mtx ot is luchtgekoeld, sorry om dit niet te vermelden.
Kan mij dan iemand uitleggen waarom er in nederland dan enkel de luchtgekoelde versie is?
Het moet toch een reden hebben??
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
8-1-03?21:57 |
Posts: 7007 |
Quote: Originally posted by: joachim
Ik dacht nochtans dat de max. snelheid in nederland 40km/u bedroeg. Sorry, kan verkeerd zijn.
Inderdaad mtx ot is luchtgekoeld, sorry om dit niet te vermelden.
Kan mij dan iemand uitleggen waarom er in nederland dan enkel de luchtgekoelde versie is?
Het moet toch een reden hebben??
de rede is een beetje vaag maar zal wel weer te maken hebben met die 0.001 kw meer die je dan hebt ofso want de regering hier zit altijd al te zeiken waardoor wij dus allemaal van die domme oerslome luchtgekoelde cilinders hebben waar je nix mee kunt
ze hadden het hier net zo als bij jullie moeten doen, gewoon snelle onderdelen en dan begrenzen met een of ander ringetje ofzo iets doms want dan heb je al een veel leukere basis! ook hebben we hier altijd die gare kut4bak terwijl mb/mt bij jullie al 5bak heeft en MTX-ot en NSR zelfs 6bak!
de mbx is hier helemaal nooit uitgekomen, zo kun je nog wel ff doorgaan met die klotezooi die we hier allemaal hebben
wat brommers betreft hebben jullie het wel goed geregeld hoor, niet dat ze hier allemaal 45 gaan maar goed opfokken is leuker met jullie blokken vind ik dan tenminste
|
|
nobody fuck with us!! |
|
neo |
4-2-03?16:25 |
Posts: 2 |
tsx en de ts zit wel verschil in namelik de hoek van de voorvork of balhoofd ofzoiets iets met de stuurinrichting is anders
|
|
|
|
SIWWN |
4-2-03?16:31 |
Posts: 7079 |
Spreek je uit ervaring Neophyte
|
|
|
|
Martijn |
4-2-03?20:23 |
Posts: 10000 |
ja dat heb ik ook erges gelezen..maar volges mij is dat bull...
ik heb gelezen gehoord dat de balhoofdshoek van een TS groter is (wiel staat meer naar voren) en bij tsx het wiel meer recht naar beneden staat...ik vind het ts dan beter...ken je lekkerder bochten nemen...kleinere hoek is makkeljker voor kleinere draaicirkel enzo...
maja..ik vraag het me af hoor...of het verschillend is...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
TSX-R |
4-2-03?20:54 |
Posts: 209 |
nou ik heb een tsx en een ts, en rij regelmatig op ze, en ik kan nou niet echt zeggen dat het veel uitmaakt.
als de balhoek anders is dan is da wel een heel klein verschil.
|
|
|
|