Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ander blok onder mijn CB50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68296 - Ander blok onder mijn CB50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Renier 2-6-2014 22:14 Print topicpost

Posts: 21
Hee iedereen,

Heb een omgebouwd iets wat bestaat uit samenraapsels van oude originele Honda onderdelen, ligt momenteel een CG125 blok onder, is wel zuinig maar niet echt spectaculair verder. Ik wil eigenlijk mijn aangepaste CB50 frame waarvan het chassisnummer niet klopt, komt wel overheen met de papieren maar die zijn van heel iet anders, vervangen door een zuiver CB50 frame en er dan ook een 50cc origineel Honda blok onder hangen. Ben namelijk zelf niet de gene die de Honda zo heeft aangepast (heb hem met een ruil verkregen) en wil er vaak mee gaan rijden dus heb liever dat het verhaal een beetje gaat deugen, ook kan het goed zijn dat een ander blok veel fijner rijd. Heb bijv. momenteel maar 4 versnellingen, had daarvoor twee Rieju RR's met 6 versnellingen en op de Honda heb ik het gevoel dat ik ze toch echt mis telkens en wil ik dan doorschakelen na de 4 maar ja dat gaat dan dus niet.

Nou ben ik een beetje na aan het denken over wat ik het beste eronder kan gaan leggen, een CB50 blok ligt voor de hand, vind viertakt ook wel leuk maar heb het idee erbij dat het niet echt vooruit komt vooral qua accelereren (word ik door scooters aan alle kanten voorbij gevlogen ben ik bang voor) en nog maar 4 versnellingen. Honda MT/MB blok lijkt me misschien wel wat, geen ervaring mee en het is tweetakt maar dat hoeft zeker niet verkeerd te zijn denk ik. Het liefste wel lucht gekoeld, dat is het gemakkelijkste en het betrouwbaarste in mijn ervaring, maar kan misschien ook wel iets verzinnen voor waterkoeling is misschien ook wel lachen. Wat denken jullie? Misschien nog andere suggesties?

Het gaat me er wel om dat ik zoveel mogelijk uit een 50cc blokje kan gaan halen, mag natuurlijk ook niet helemaal maar velen malen beter dan een omgekat frame en 125cc, wil niet dat mocht er iets gebeuren de verzekering of wie dan ook besluit dat ik alles zelf mag gaan betalen of wat dan ook mochten ze er achter komen, of dat ik een idioot hoge boete ga krijgen of iets (met choke erop loopt ie maar 60 maar goed blijft een groot risico zo'n 125cc denk ik). Kan gelukkig ook mijn CG125 voor een degelijk bedrag kwijt waarvoor ik weer een tweedehands 50cc blok en wat ik nog meer nodig heb kan gaan halen.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 2-6-2014 om 22:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 2-6-2014 om 22:31 uur.
 

kenny77 3-6-2014 23:59 Print reply

Posts: 29286
Misschien is een honda xr80 blok iets?
Ik heb eens op een honda dream gereden die zo'n blok eronder had zitten.

Heel snel is het nog niet, maar je kan er wel leuk mee rijden.
En zeker een stuk beter dan het 50cc blok.
Zo'n xr blok heeft ook 5 versnellingen, is een crossblok.

Past als het goed is zo onder een cb50, maar dat zou je voor de zekerheid na moeten vragen.

Je kan ook een grotere cilinder op je cb zetten, maar dan blijf je met de 4 versnellingen zitten.

Geloof dat die XR blokken alleen niet echt goedkoop zijn.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-6-2014 om 0:00 uur.
 
Renier 4-6-2014 11:33 Print reply

Posts: 21
Lijkt me zeker mooi! Maar de brommer zal opnieuw gekeurd moeten worden om er papieren voor te krijgen, en prijs speelt ook zeker een belangrijke rol in deze helaas. Het liefste koop ik een opknap/sloop MT'tje of MB'tje en zet ik alles wat ik over kan zetten inclusief de cockpit en nog wat zaken over.
 
w1zard666 6-6-2014 2:10 Print reply

Posts: 12
cb50 blokjes zijn best zeldzaam, denk dat je beter af bent met een honda mt blok, mooie dikke cilinder voor het oog. Daar kun je makkelijk nog aan alle onderdelen komen voor best aardige prijzen.

Als je stout bent kun je altijd voor een mt8 blok gaan en zo'n 110cc cilinder erop zetten.

Maar als je nu een ander frame gaat kopen, en een ander blok, waarom koop je niet gewoon een GOEDE brommer?

Dit bericht is gewijzigd door w1zard666 op 6-6-2014 om 2:14 uur.
 
Geld moet rollen, op 2 wielen.
Renier 7-6-2014 16:54 Print reply

Posts: 21
Ben ik evenveel geld als niet meer kwijt en veel moet toch aangepast worden, dus tsja. Maandag ga ik het land door om een MTX te bezichtigen, vanuit Eindhoven naar Noord Friesland, die van mede forumlid PHB namelijk. Daarna ga ik dit project achterna:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/34037




Dit bericht is gewijzigd door Renier op 7-6-2014 om 17:01 uur.
 
Renier 10-6-2014 0:03 Print reply

Posts: 21



Vandaag bij PHB geweest, viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, maar het frame was goed op een afgebroken beugel voor een zijkap na (denk dat ik ze er maar allebei helemaal af haal om het frame strakker te laten ogen). Ook starten hij goed en liep ie goed, maar hiervoor moest wel de bougie vervangen worden de oude was vermoedelijk verzopen. Alleen trok de brommer maar heeeeeel erg langzaam op, PHB meende dat het iets met de sproeier te maken had die te groot is, ik denk misschien ook met het gaspedaal wat de kabel maar een klein beetje aan leek te trekken. Toch ben ik er voor gegaan en gaat dit hem worden. Ik bereid me er al vast op voor dat ik het blok moet gaan reviseren, al hoop ik van niet en dat het alleen maar een kleinigheidje zoals een van die twee dingen gaat zijn, het kan verder zeg maar alleen maar meevallen mocht het toch niet hoeven.

De tank past perfect, alleen zit de uitlaat gruwelijk in de weg, deze zal vervangen moeten worden door een onderlangse. Er zit ook een beugel in de weg van het zadel, hier zal ik iets mee moeten doen. Het stuur word vervangen door mijn kleinere verchroomde CB50 stuurtje, moet nog even zien wat ik met het achterspatbord doe of ik die aanpas of er een andere op zet (heb een hele mooie gezien) want hij steekt me te ver uit. Voor komt ook een verchroomd spatbord waar ik er nog twee van heb liggen. De voorvork en de monoveer zullen een heel stuk verlaagd (ingekort) worden en op de voorvork komt ook nog (waarschijnlijk) een CB200 koplamp. Het frame ga ik helemaal aanpakken en opnieuw spuiten nadat het in de ijzermenie gezet is, ook ga ik het blok opnieuw spuiten. Alles wat over is gaat in de verkoop overigens.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 10-6-2014 om 1:15 uur.
 
WestlandMB 10-6-2014 12:00 Print reply

Posts: 1338
Leuk project, maar doe je de hele cb50 weg dan en ga je op een mtx-ot verder?

Hier ook nog een link van een mbx caferacer project:
http://www.brommerfo.../detail_gallery/1834
 
Renier 10-6-2014 23:15 Print reply

Posts: 21


Veel van mijn CB50/125/200 onderdelen mogen weg, heb ook nog twee voorvorken over, en wat dingetjes. Plus alles wat op/bij de MTX zat en ik niet nodig ga hebben mag allemaal weg. Sommige dingen ga ik nog van de CB gebruiken, sommige weer van de MTX, het frame en het blok zullen van de MTX zijn. Dank je voor de link, ook een super mooi project zo te zien!

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 10-6-2014 om 23:17 uur.
 
Renier 16-6-2014 0:00 Print reply

Posts: 21


Al ben ik nog lang niet klaar heb ik het voor de gein toch even snel in elkaar gezet, dit was het resultaat, CB200 voorvorkpoten pasde super gelukkig precies in het MTX t-stuk en kroonplaat.

Dit bericht is gewijzigd door Renier op 16-6-2014 om 0:04 uur.
 
Renier 16-6-2014 18:26 Print reply

Posts: 21
http://www.brommerforum.nl/showtopic/68323

Ik zal hier verder gaan posten over de ombouw.
 

Dit topic is 7035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved