Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch ontsteking kan het toerental niet aan?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68288 - puch ontsteking kan het toerental n...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek O 27-5-2014 21:18 Print topicpost
Posts: 11
Ik heb een puch z-one met 60cc en heb vandaag de 12 mm bing vervangen voor een 15mm bing. Nu is het geval dat als je vol gas rijdt dat het lijkt dat hij gaat viertakten, volgens mij komt dit doordat de ontsteking niet optijd komt. Ik heb de ontsteking op zijn vroegst gezet. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Mijn vader denkt dat de contactpuntjes niet snel genoeg open en dicht kunnen gaan. Ik heb even op internet gekeken en ik vond op jmpb verzwaarde contactpuntjes, kan het zijn dat die sneller open en dicht kunnen?

Alvast bedankt!
 

Cas DT 27-5-2014 21:26 Print reply

Posts: 3131
Lijkt me gewoon een afstelprobleem met je carburateur, ik verwacht een te grote sproeier.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Niek O 27-5-2014 21:32 Print reply
Posts: 11
De sproeier kan niet het probleem zijn, want de kleur van de bougie is goed
 
Cas DT 27-5-2014 21:35 Print reply

Posts: 3131
Zegt ook niet alles, als de ontsteking bij de 12mm goed functioneerde moet die dat ook met een 15mm doen, die overgang is amper te merken in vermogen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Niek O 27-5-2014 21:50 Print reply
Posts: 11
Bij 12mm deed hij het ook, maar dan alleen op top. En met een 15mm carburateur heb je wel veel prestatiewinst. Dus moet hij nog hoger in toeren.
 
Audioholic 27-5-2014 22:03 Print reply
Posts: 330
ga kleiner in sproeier, meer heb k er niet over te zeggen


onsteking verkeerd geeft andere problemen dan 4takten
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Cas DT 27-5-2014 22:17 Print reply

Posts: 3131
Veel prestatiewinst
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Niek O 27-5-2014 22:25 Print reply
Posts: 11
Ik zal wel even een andere vraag stellen. Hoe kan ik de vonk eerder laten komen? De contactpuntjes staan al op zen vroegst.

 
Viertakt 27-5-2014 23:02 Print reply

Posts: 3586
Even luisteren naar Cas en niet zo eigenwijs zijn. Contactpunten beginnen nog niet zomaar te zweven.
 
Viertakt uber alles.
Niek O 28-5-2014 6:45 Print reply
Posts: 11
Stel dat ik een te grote sproeier had, dan zou zou het toch bij alle toerentallen moeten zijn? En dan zou de bougie toch ook een beetje nat zijn en niet koffiebruin?
 
ThymTSX 28-5-2014 10:00 Print reply

Posts: 238
Ik had ook een te grote sproeier en dat merkte je alleen op z'n top, gewoon afstellen, waarschijnlijk 1 of 2 maatjes kleiner.
 
der Chef 28-5-2014 18:33 Print reply

Posts: 3265
Stel je ontsteking en je carb maar eens af, niet zomaar even op zn "vroegst" zetten.
 
PRO TUNING 28-5-2014 19:27 Print reply

Posts: 4000
Stel eerst je ontsteking goed af, contactpunten op 0.4 mm en 1.2 mm voorontsteking en daarna de carburateur afstellen.
 
dirktimmer 29-5-2014 9:19 Print reply

Posts: 1737
en kijk of hij niet tussen de punten vonkt, als dat zo is kan de condensator niet snel genoeg ontladen en is die dus kapot.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-5-2014 10:01 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek O
Stel dat ik een te grote sproeier had, dan zou zou het toch bij alle toerentallen moeten zijn? En dan zou de bougie toch ook een beetje nat zijn en niet koffiebruin?



Nee dat hoeft niet... die bougiekleur moet je niet teveel van uit gaan iig... gewoon een iets kleinere sproeier erin... kan geen kwaad
 
Niek O 29-5-2014 13:57 Print reply
Posts: 11
Ik ga binnenkort eerst even de ontsteking afstellen en dan ook wel even kleinere sproeier proberen

 

Dit topic is 2220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved