Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 65cc polini zuigerveer breekt steeds

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 561 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68284 - 65cc polini zuigerveer breekt steed...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 24-5-2014 22:37 Print topicpost
Posts: 88
Hallo,

Ik heb een nog in te rijden polini cilinder voor puch maxi maar de zuigerveer is nu al voor de 2e keer gebroken, kan hij breken als je hem als die koud is al vol gas gaat rijden terwijl hij nog niet ingereden is? Zo nee wat is dan het probleem?


 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

jordi50cc 24-5-2014 23:38 Print reply

Posts: 677
ja dat zou heel goed kunnen, vooral met
een zuiger en veer die daar niet op aangepast
zijn, als je een nieuwe veer monteert meet dan
even de slot speling en kijk wat voor toleranties
polini daar zelf op geeft, zit jou gemonteerde veer
binnen deze toleranties dan licht
het waarschijnlijk aan jou zelf ik ga er even
vanuit dat de cilinder origineel is (niet bewerkt)

Jordi

 
JST performance
Banis97 25-5-2014 8:48 Print reply
Posts: 88
De cilinder is geheel onbewerkt en de zuigerveer die ik erop heb gedaan is zekee weten de goeie heb bij puchshop.de de polini 43,5mm zuigerveer gekocht. Ik denk dat ik hem dan maar een beetje rustig in moet rijden
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-5-2014 9:51 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
De cilinder is geheel onbewerkt en de zuigerveer die ik erop heb gedaan is zekee weten de goeie heb bij puchshop.de de polini 43,5mm zuigerveer gekocht. Ik denk dat ik hem dan maar een beetje rustig in moet rijden



Dat schijnt het hele idee achter inrijden te zijn ja
 
koetjeboe91 25-5-2014 10:45 Print reply

Posts: 2096
nee zuiger er in beunen en gas geven.

wat denk je zelf ga je op de loopband ook direct in volle sprint of loop je eerst rustig warm.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Banis97 25-5-2014 21:05 Print reply
Posts: 88
Uh tja nee niet echt nee

Maarja hoe wil je een 17 jarig iemand, die altijd 50cc heeft gereden gaan vertellen dat ie een 65cc rustig moet inrijden gewoon gassen dacht ik maar dat vond m'n blok niet zo leuk toen ie mn zuigerveer letterlijk uit de uitlaat blies
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-5-2014 23:51 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
Uh tja nee niet echt nee

Maarja hoe wil je een 17 jarig iemand, die altijd 50cc heeft gereden gaan vertellen dat ie een 65cc rustig moet inrijden gewoon gassen dacht ik maar dat vond m'n blok niet zo leuk toen ie mn zuigerveer letterlijk uit de uitlaat blies



Sja, als je de rest van je leven met die instelling rond blijft lopen kom je er wel....

Cilinder ook aan puin nu wsl?
 
Banis97 26-5-2014 19:10 Print reply
Posts: 88
Hmm ik wist niet dat inrijden zo'n groot effect had... was gewoon nieuwsgierig wat zo'n 65cc deed. Maargoed als de cilinder nog heel is kan ik er dus wel gewoon een nieuwe zuigerveer op doen?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Zelf_doen 26-5-2014 21:56 Print reply
Posts: 72
Kijk eens of de slotjes van de zuiger niet in een poort komen
(raar genoeg heb ik dit ook bij een polini zuiger)
Het is dan wel niet de kant waar de zuiger tegen de kant wordt geduwd maar toch raar.
 
j0ren 27-5-2014 13:12 Print reply

Posts: 1298
Heb je de zuiger wel goed gemonteerd?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Banis97 27-5-2014 16:27 Print reply
Posts: 88
Heb gister de cilinder eraf gehaald en ik zag tot mijn verbazing dat de zuigerveer nog heel was alles zag er mooi en netjes uit heb dus aan mensen gevraagd wat het kan zijn en veel zeggen dat het de onsteking is en smering... maar de smering 1:50 van tankstation kan ie toch gewoon op rijden?
En die ontsteking moet ik zoiezo naar kijken vanwege het licht...

Ik dacht dat het de zuigerveer was omdat hij hetzelfde probleem gaf toen mn zuigerveer de 1e keer brak maar het blijkt dus mn ontsteking te zijn?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Dit topic is 3086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved