Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68281 - afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PHB 23-5-2014 21:44 Print topicpost

Posts: 536
hallo,

heb een 50cc cilindertje op me am6 blok met 12mm carb.
alleen hij wil moeilijk starten en als je gas los laat gaat die uit of heeft heel erg moeite. ik dacht kwestie van afstellen. bij weinig lucht start die moeilijk maar trekt goed door en bij meer lucht start hij beter(aanduwen)zodra je dan gas geeft trekt die ook goed door. maar zodra je dan gas los laat voor 1sec dan valt die meteen uit (ook allebijde keren). allebijde keren aanduwen in de twee met choke en zodra die beetje loopt dan meteen in 1 zetten doorduwen zodat hij echt goed op toeren komt en dan kan je pas gas geven. geke vind ik bougie is zwart dus zou kleinere sproeier in moeten maar je moet hem wel starten dus met choke anders krijg je hem niet aan. als je gas los laat en gas geeft gaat die boaaaaawwwppp doen zeg maar dus dat is weer een teken van benzine te weinig dus ik kom er zo snel niet uit.
dus wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen kleinere sproeier er gewoon in doen en dan kijken wat er dan gebeurt?
btw ik heb deze brommer niet lopent gekocht maar volgens eigenaar heeft hij altijd met deze setup goed gedraaid.
iemand een idee?

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 23-5-2014 om 21:46 uur.
 
honda power

De Schout 24-5-2014 8:33 Print reply
Posts: 5327
zoals je het hier zegt klinkt het alsof het ding doodversleten is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
PHB 24-5-2014 9:55 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
zoals je het hier zegt klinkt het alsof het ding doodversleten is.


Dat zou ook kunnen. weet niet hoelang hij gedraaid heeft met deze cilinder. maar zou dat graag zeker willen weten iemand die hetzelfde zegt?
hoe zou ik dit eventueel kunnen checken?

compressie is wel redelijk goed.

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 24-5-2014 om 9:59 uur.
 
honda power
De Schout 24-5-2014 10:22 Print reply
Posts: 5327
Als je compressie wel in orde is zou het nog valse lucht kunnen zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
PHB 24-5-2014 10:50 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Als je compressie wel in orde is zou het nog valse lucht kunnen zijn.


oke zal even kijken staks

 
honda power
PHB 24-5-2014 16:00 Print reply

Posts: 536
heb even gekeken maar volgens mij heeft hij geen valse lucht.
heb carburateur schoon gemaakt zat wel wat troep in maar daarna deed hij het zelfde. wat voor sproeier moet ik ongeveer met deze setup?
powerfilter
uitlaat weet niet welke maar denk origineel, is sowieso ontgrenst
50cc origineel
12mm carb origineel.

 
honda power
jordi50cc 24-5-2014 21:24 Print reply

Posts: 677
kijk eens of je membraan nog wel goed afsluit
 
JST performance
markotje 24-5-2014 21:25 Print reply
Posts: 222
Standaard als je hem bij de dealer koopt zit er volgens mij een 76 sproeier in

Weet het niet zeker iig

dus als je uitlaat ontgrensd is zou ik iets groter gaan zitten

Dit bericht is gewijzigd door markotje op 24-5-2014 om 21:28 uur.
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
PHB 26-5-2014 13:57 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
kijk eens of je membraan nog wel goed afsluit


denk dat dit het inderdaad was boutjes had de vorige eigenaar waarschijnlijk niet goed aangedraaid. heb ze goed aangedraaid en liep meteen. en loopt nu ook goed alleen tijdje gereden kwam uit de overloop van het carter wit spul dus er komt koelvloeistof/water bij de olie komt doordat er nog water bij de krukas zat waarschijnlijk want zat de veerkeerde kop op heb er toen een goeie opgezet. ik heb besloten om het blok er onderweg te halen en hem kompleet uitelkaar te halen. nieuwe lagers inclusief keeringen en ga kijken als ik er ook een andere cilinder opzet. plaats als ik het spul er af heb even foto's van de cilinder misschien dat jullie dan kunnen zeggen als je daarmee nog een tijdje kan rijden of niet.



 
honda power

Dit topic is 1363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved