Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Dr50 vs dr80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68272 - Dr50 vs dr80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PHB 18-5-2014 23:11 Print topicpost

Posts: 536
Hallo,

Ik heb al wat rond gezocht maar echt duidelijk werd het me nog niet, heeft iemand een link hier over dan graag.
Ik heb eerder dr 80 gehad op am6 blok en beviel me erg goed.
Maar deze brommer met de dr80 verkocht en toen kwam ik een rx tegen voor heel weinig geld moet alleen nieuwe cilinder op. Nu zat ik dus te twijfelen tussen dr 80 en dr50 zit hier veel verschil tussen verneem je het verschil kwa kracht echt? Leesde op andere forums dat dr50 nog minder reed dan originele cilinder klopt dit? Grootste reden waarom ik twijfel is dat de dr50 nog legaal is kwa inhoud en de dr80 niet. Zouden ze daar snel achter komen of valt dit mee?
En wat zijn de ervaringen met de dr50?
Alvast bedankt.
Gr.
 
honda power

Aprilia RX 50 2003 19-5-2014 14:58 Print reply

Posts: 6717
DR50 heeft precies hetzelfde toeren bereik, powerband enz. Maar gewoon minder.

De DR50 is zeer vergelijkbaar met de langzame originele cilinders.

Te hard is te hard. Cilinderinhoud wordt nooit bekeken.

Edit: Ja er is een flink verschil aan vermogen en koppel.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 19-5-2014 om 14:59 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 19-5-2014 15:34 Print reply

Posts: 536
oke bedankt!
kun je dr 80 dan 60 laten lopen zonder dat het echt opvalt dat het niet de originele cilinder is?
 
honda power
Aprilia RX 50 2003 19-5-2014 17:20 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
oke bedankt!
kun je dr 80 dan 60 laten lopen zonder dat het echt opvalt dat het niet de originele cilinder is?


voor vast of op een knopje begrensen?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 19-5-2014 23:10 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


voor vast of op een knopje begrensen?


bijde;p want als hij vast is trekt hij als een dolle op maar rijdt hij niet snel dus valt op lijkt mij?
en bij een begrenzer trekt die redelijk op maar dan blijft die in 1 keer hangen in toeren of niet?

 
honda power
Aprilia RX 50 2003 20-5-2014 17:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PHB
[...]


bijde;p want als hij vast is trekt hij als een dolle op maar rijdt hij niet snel dus valt op lijkt mij?
en bij een begrenzer trekt die redelijk op maar dan blijft die in 1 keer hangen in toeren of niet?



Dus je wil hem constant begrensen op 60?

Met de goedkope begrenser van josdijkman rijdt t precies als een 50 cc std. stopt niet abrubt ofzo.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 20-5-2014 21:03 Print reply

Posts: 536
nee zou hem ook wel 80 willen laten rijden en dan met begrenzer er op 50 maar je denkt dat dat niet opvalt of dat juist wel weer? oke dus met de dr80 60 rijden(gewoon tandwiel verhouding zo dus zonder begrenzer) is niet veel anders behalve dan dat hij sterker is en dus wat sneller optrekt?

Dit bericht is gewijzigd door PHB op 20-5-2014 om 21:05 uur.
 
honda power
Aprilia RX 50 2003 20-5-2014 21:45 Print reply

Posts: 6717
Als je dat op de tandwielen doet zul je versnellingen hebben van ca een halve seconde, onrijdbaar.

Als je max 80 wil rijden mooi de 50cc.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PHB 21-5-2014 13:02 Print reply

Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Als je dat op de tandwielen doet zul je versnellingen hebben van ca een halve seconde, onrijdbaar.

Als je max 80 wil rijden mooi de 50cc.


oke hartstikke bedankt dan weet ik genoeg.
 
honda power

Dit topic is 2538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved