Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch revisie probleem nr.2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68271 - puch revisie probleem nr.2
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 18-5-2014 22:20 Print topicpost
Posts: 88
Hallo,

Sorry voor het nieuwe topic maar dit is weer een net wat ander probleem. Vandaag probeerde ik mijn puch te starten na de goeie keerringen erin te hebben gedaan en op het begin leek hij het goed te doen liep mooi stationair en als ik gas gaf trok ie echt hard op. Maar na een tijdje draaien (beetje gassen en stationair) 5a10 minuten, viel hij ineens uit. Daarna weer starten en toen stotterde hij bij gas geven ook trok hij niet bijna niet meer. Ik dacht eerst dat het de zuigerveer was maar ik heb vanmiddag een gloednieuwe erop gezet. Alles is verder gewoon gemonteerd zoals het hoort. Ik heb verder de richtlijnen van puchmaxi.nl gevolgd met sproeiers, eerst sproeier 84 toen liep ie goed daarna viel hij dus uit en dacht ik dat ie te weinig benzine kreeg en er zit nu een 86 in toen leek ie het eerst beter te doen maar hij loopt nog steeds niet goed. Ook als ik mn statonair schroef helemaal indraai dan loopt hij heel snel stationair en als ik hem een heel klein beetje uitdraai valt ie ook uit... daarbij is de cilinder na 5 minuten echt kokend heet?

Setup:
65cc polini (zo uit doos erop gezet)
Bijpassende cilinderkop
15mm immi bing carb nieuw
Sproeier 84 en 86 geprobeerd
Leovinci hm uitlaat (pas ontkoolt)
Stnd luchtfilter (onbewerkt)
Stnd drieklauwskoppeling
Twv: 16/45
Ik heb gewoon de polini pakkingset gebruikt.

Ik hoor heel graag wat het is/kan zijn.


Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 18-5-2014 om 22:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 18-5-2014 om 22:24 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Audioholic 19-5-2014 0:02 Print reply
Posts: 330
koud rijdt tie dus ook nog als een slappe dwijl nu of niet?

als t probleem zich alleen koud voordoet, dan moet je kleiner in sproeier

hoe staat je onsteking afgesteld?
wat valt onder "bijpassende cilinderkop"? die van puchshop of een andere 65cc kop?

Dit bericht is gewijzigd door Audioholic op 19-5-2014 om 0:03 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Banis97 19-5-2014 14:11 Print reply
Posts: 88
De ontsteking stond eerst heel vroeg (grondplaat helemaal tegen de draairichting van vliegwiel in) nu staat ie een beetje in tussen vroeg en laat in. Cilinderkop met gouden binnenkant is het ik weet niet waar hij past er precies op. Ik zal vanavond even kijken naar de sproeier.

Bedankt!
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Banis97 19-5-2014 15:10 Print reply
Posts: 88
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. De bougie was roetzwart dus nu heb ik er een sproeier 80 in gedaan (3 maten kleiner) en met half gas doet ie het goed maar bij vol gas dan pruttelt hij en valt ie uit? Dus dat zou betekenen dat ik nog lager moet? Kan het ook zijn dat de zuigerveer gebroken is door de hitte? Dit is me namelijk al eerder gebeurt toen ik de verkeerde keerring aan de koppelingskant had gedaan toen werd ie ook heel heet en brak de zuigerveer... komt dit vaker voor bij polini cilinders?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Muller295 19-5-2014 15:40 Print reply

Posts: 337
(Voor)ontsteking staat goed?
 
Banis97 19-5-2014 22:17 Print reply
Posts: 88
Ik heb vanmiddag gekeken en het bleek dat er een soort witte dop in de begrenzer zat met een heel klein gaatje... daarom zoog ie geen lucht, hij doet het nu echt goed trekt als een beest nu maar moet nog wel een klein beetje afstellen en eventueel luchtfilter beetje bewerken. Zodra het licht het doet (doet het nog niet, weet niet waarom uitknop doet het wel maar lichtschakelaar niet terwijl ik het wel goed heb aangesloten?) En als dat klaar is zal ik het project op het forum zetten.


Klopt het eigenlijk ook dat je een soort van ratel in de cilinder hoort en hij maakt echt veel herrie uit de cilinder, waar kan dit aan liggen?

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 19-5-2014 om 22:24 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved