Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #68261 - Mikuni carb ,verschillen enz
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 5545 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Andre jay |
12-5-2014 22:40 |
Posts: 78 |
Hai, mensen,
Ik heb wat vraagjes met betrekking tot de mikuni carburateur ,
Ik heb er een aantal op de plank , momenteel heb ik een imitatie dellorto 21 mm op me tsx, maar nu wil ik overstappen op mikuni.
Het plan is om een 16 mm mikuni te plaatsen ,maar vreemd genoeg zit er geen stationair schroef in ,ook zie ik daar geen mogelijkheid voor?
Het enige gat waar nog niets in zit zit veel te hoog . ( net onder het gas schuif deksel). Kan dit ? Bestaat dit?
Nu heb ik nog een hele mooie z.g.a.n mikuni 20 mm ,deze zou ik heel graag willen plaatsen ,maar daarvan zitten de aansluit gaten meer uit elkaar, weet iemand daar een foefje voor ,om die goed passend te krijgen voor een tsx ( b.v een verloop spruitstuk o.i.d)
Verder heb ik nog een 12mm mikuni deze is origineel geleverd op de tsx ,is ook weer anders van model als de 2 andere boven genoemde 16 en 20 mm, maar goed een 12 mm zal waarschijnlijk niet werken op een 70cc?
Ik lees veel over de 16mm in combinatie met de 70cc , maar goed dan wil ik graag weten hoe dat zit met dat exemplaar wat ik heb zonder stationair schroef mogelijkheid ??
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
maerijn |
12-5-2014 23:42 |
Posts: 2455 |
Voor die 20mm, een vriend van me had een keer de gaten van de carb breder gevijld zodat hij er wel op kon, maar je moet even kijken hoe groot je inlaat is, anders heeft het geen zin.
|
|
|
|
jordi50cc |
13-5-2014 13:08 |
Posts: 677 |
Andre
is die 16mm mikuni die jij hebt soms een yamaha fs1 carburateur?
daar zit de stationair schroef vanaf boven met een
pennetje, dat in de gasschuif haakt, heel dom onlogisch systeem
maar waar.
|
|
JST performance |
|
Andre jay |
13-5-2014 16:56 |
Posts: 78 |
Jordi ik weet precies welke je bedoeld dat rare lange ding, maar nee het is een gewone mikuni, maar ik denk omdat ik een schroefje mis ( weet niet wat voor,n) zal,dat wel de stationair moeten zijn, maar daarmee ga ik dan echt niet me gas schuif omhoog krijgen
Misschien werkt het weer anders , ik zal wel een foto of een linkje sturen, kun je zien welke het is.
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO993639
Maar ik heb wel de echte hoor
Je ziet dus wel een hoog geplaatst schroefje (die heb ik niet er bij) maar ik zie geen logica hoe je daar stationair mee moet stellen?
Gr dré
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
kenny77 |
13-5-2014 17:12 |
Posts: 29286 |
Dat is de luchtschroef.
Op mijn 70cc tsx blok zit inderdaad een verloop spruitstuk voor de 20mm.
Vijlen kan, maar dan wordt het wel krap aan geloof ik.
Inlaat is inderdaad een punt, bij die van mij was die maar 17~18mm dacht ik.
|
|
|
|
Andre jay |
13-5-2014 20:51 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is de luchtschroef.
Op mijn 70cc tsx blok zit inderdaad een verloop spruitstuk voor de 20mm.
Vijlen kan, maar dan wordt het wel krap aan geloof ik.
Inlaat is inderdaad een punt, bij die van mij was die maar 17~18mm dacht ik.
De luchtschroef is idd die onderste maar links daar van zie je nog een schroef (t.h.v gaschuif onder het dekseltje zeg maar)
En waar heb je dat verloop vandaan ,of zelf gemaakt??
Inlaat op de airsal 70cc is wel groot genoeg geloof ik hoor.
Hier zie je de 16 mm die ik heb, wat is de stationair schroef?
http://link.marktplaats.nl/m808786780
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 13-5-2014 om 20:55 uur.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
jordi50cc |
13-5-2014 21:31 |
Posts: 677 |
dat messing schroefje naast de choke is je
stationair schroef, kijk maar naar de gasschuif
daar zit een sleufje met een schuin kantje in
daardoor komt de gasschuif hoger of lager te staan
als je er aan draait.
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 13-5-2014 om 21:33 uur.
|
|
JST performance |
|
Andre jay |
13-5-2014 22:31 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dat messing schroefje naast de choke is je
stationair schroef, kijk maar naar de gasschuif
daar zit een sleufje met een schuin kantje in
daardoor komt de gasschuif hoger of lager te staan
als je er aan draait.
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 13-5-2014 om 21:33 uur.
Kijk jordi nou snap ik hem.
Ik heb er een gasschuif in zitten van een andere mikuni en die afstel schroef ontbreekt bij mij, ik kon de link even niet leggen, ik zal even achter z,n gasschuif en afstel schroef gaan.
Thanks ,jordi,
( jammer dat ze niet alles een beetje gelijk houden maar ja)
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
WestlandMB |
13-5-2014 22:38 |
Posts: 1338 |
Bij die 20mm mikuni wel even kijken of de juiste gasnaald erin zit. Er zijn veel in omloop met een dikke gasnaald, waardoor er door de venturi niet meer benzine kan komen als met sproeier 150m dus zonder sproeier geeft loopt die dan hetzelfde. Via het forum kan je hier genoeg over vinden.
|
|
|
|
Andre jay |
13-5-2014 23:30 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Bij die 20mm mikuni wel even kijken of de juiste gasnaald erin zit. Er zijn veel in omloop met een dikke gasnaald, waardoor er door de venturi niet meer benzine kan komen als met sproeier 150m dus zonder sproeier geeft loopt die dan hetzelfde. Via het forum kan je hier genoeg over vinden.
Dat heb ik bij mijn Yamaha , dan krijg ik als ik van drie kwart gas naar vol gas ga regelmatig booowwwhap,,,, bouw ik het gas wat gestage op dan niet of minder booowwwhap ,, ook heb ik zelfs wat minder vermogen bij vol gas , heb je een link waar ik de juiste gasnaald kan bestellen , is dat ook weer opgelost!
Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 14-5-2014 om 7:22 uur.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
Audioholic |
14-5-2014 18:40 |
Posts: 330 |
als je meer vermogen hebtmet driekwart gas, dan volgas, dan rij je met een te kleine sproeier...
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
Andre jay |
14-5-2014 21:11 |
Posts: 78 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Audioholic
als je meer vermogen hebtmet driekwart gas, dan volgas, dan rij je met een te kleine sproeier...
Dat verklaart precies wat "westlandMB" verteld over de mikuni 20mm , moet dus een andere gasnaald hebben , dus al iemand weet welke, graag een linkje.
|
|
2- takt en schakelen heerlijk. |
|
ThymTSX |
15-5-2014 18:27 |
Posts: 238 |
is het normaal een sproeier 105 nog te groot is voor een tsx met 70cc, 20mm mikuni, powerfilter en hpi ontsteking?
|
|
|
|
PRO TUNING |
15-5-2014 19:12 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ThymTSX
is het normaal een sproeier 105 nog te groot is voor een tsx met 70cc, 20mm mikuni, powerfilter en hpi ontsteking?
Met 70 cc en dus waarschijnlijk membraan moet je rond de originele zeskant Mikuni 160 uitkomen.
|
|
|
|
ThymTSX |
15-5-2014 22:05 |
Posts: 238 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Met 70 cc en dus waarschijnlijk membraan moet je rond de originele zeskant Mikuni 160 uitkomen.
Ik gebruik mikuni spoeiers rond, want zeskant past niet in de externe sproeier. Als ik nu volgas rij komt er nog wat blauwe rook uit mn uitlaat en ik smeer gewoon 1:50 dus dan neem ik aan dat de sproeier te groot is. Misschien een kwestie van afstellen?
|
|
|
|
WestlandMB |
15-5-2014 23:39 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ThymTSX
[...]
Ik gebruik mikuni spoeiers rond, want zeskant past niet in de externe sproeier. Als ik nu volgas rij komt er nog wat blauwe rook uit mn uitlaat en ik smeer gewoon 1:50 dus dan neem ik aan dat de sproeier te groot is. Misschien een kwestie van afstellen?
Onzin, zeskant past prima, ik denk dat je lange zeskant keihin sproeiers hebt, die passen niet, mikuni zeskant wel.
jou ronde sproeiers zullen kleine keihin sproeiers zijn, in dat geval is sproeier 95 denk beter, maar heb geen ervaring met tsx
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 15-5-2014 om 23:40 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 5545 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|