Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - rieju smx toeren probleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68253 - rieju smx toeren probleem?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1361 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

noudi93 8-5-2014 9:58 Print topicpost
Posts: 33
Ik heb recent een airsal 70 op mijn brommer gezet en daarbij al het nodige aangepast (membraan, luchtfilter, spruitstuk, carb en uitlaat) Uitlaat is een turbokit 50/70 die ik bij aankoop van mijn brommer er al bij had gekregen

Nu door de range van de toeren: eerst zit hij niet in de powerband, dan gaat hij de powerband in, maar boven in de powerband gaat hij "scootergedrag" vertonen, wat ik daarmee bedoel is dat ie ineens hoog in de toeren gaat hangen en blijft hangen. Hij accelereert wel door maar op stabiel toeren.

Nojah, ik kan het in woorden eigenlijk niet uitleggen dus heb maar even een filmpje op youtube gezet. Hoog in de 3e versnelling kun je het goed horen. Dat is iets boven de 60km/h. Dat is vanaf ongeveer 14 seconde.

https://www.youtube....amp;feature=youtu.be

Enig idee waar dit door komt en wat het betekend? Dacht eerst zelf dat het gewoon overtoeren, of dat het aan mijn uitlaat ligt (turbokit staat nu niet echt bekend om zijn kwaliteit uitlaten)

alvast bedankt
 

Aprilia RX 50 2003 8-5-2014 10:46 Print reply

Posts: 6717
Gelijkblijvend toerental, hogere snelheid is altijd een slippende koppeling.

Kabel te strak, dan wel versleten platen, danwel een te slappe koppeling.

Edit: Heb je soms de standaard koppeling nog?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-5-2014 om 10:46 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
noudi93 8-5-2014 11:37 Print reply
Posts: 33
die kans is wel heel groot, de afstelling van de kabel zit aan het spruitstuk toch, daar had ik niet heel erg op gelet bij het veranderen van het spruitstuk en ik heb het daarna wel weer zelf proberen af te stellen, maar het ligt dus sowieso aan de koppeling?

Want ik wou de platen enzo eigenlijk ook wel een keer gaan controleren, aangezien dit naar mijn weten door de vorige eigenaar ook nog nooit gedaan is.

Dus dan loop ik wel gewoon de hele koppeling een keer langs.

Als ik platen vervang, welke raad je mij aan?

Dit bericht is gewijzigd door noudi93 op 8-5-2014 om 11:47 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2014 16:28 Print reply

Posts: 6717
http://www.josdijkma...d&productId=2772
Deze zouden wel moeten volstaan.
Niet de beste maar relatief hoge prijs kwaliteit verhouding.

http://www.josdijkma...d&productId=8749
Zijn ook goeie voor die prijs.

Edit: Als je de standaard platen nog hebt heb je 99 procent kans dat die het gewoon niet aan kunnen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 8-5-2014 om 16:28 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
noudi93 8-5-2014 16:51 Print reply
Posts: 33
ik had het er met een kennis over en ik kan van hem een polini 5 plaats overnemen goedkoop, ik mag ze zelfs eerst monteren en proberen.

platen hebben maar een paar honderd km gelopen

Dit bericht is gewijzigd door noudi93 op 8-5-2014 om 16:52 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2014 17:50 Print reply

Posts: 6717
Dat is een leuk setje idd. Wel zorgen dat je dan ook de veren overneemt!
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
noudi93 8-5-2014 18:07 Print reply
Posts: 33
hij zei dat ik platen tussenplaten en veren kreeg, dus ik neem aan dat alles goed is dan.
 
Aprilia RX 50 2003 8-5-2014 18:24 Print reply

Posts: 6717
jep
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 1361 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved