Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch revisie probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 528 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68252 - Puch revisie probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 5-5-2014 21:14 Print topicpost
Posts: 88
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een puch project (zal binnenkort op het forum zetten). Maar nu heb ik dus een probleem. Vanmiddag probeerde ik hem te starten, dit is gelukt maar toen ik gas gaf en ik keek achter mij stond letterlijk de hele straat blauw... waar kan dit aan liggen, ik heb al gekeken op internet maar ik kom er niet uit. Ook zat er allemaal olie (of benzine) in mijn uitlaat.

Dingen om te melden en setup:
Aanloopblok geriviseerd (nieuwe lagers en keerringen).
65cc polini cilinder
Bijgeleverde cilinderkop
12mm carburateur (uitgeboord naar 14mm)
Tecno boss uitlaat (heb eventueel ook nog leovince hm)
Stnd drieklauws koppeling
Stnd ontstekig (verlichting doet het nog niet maar dat is niet voor dit topic)
Twv: 12/36 dit wordt gewoon 16/45 maar had even geen langere ketting
Ook zitten er overal nieuwe pakkingen op.

Alleen de olie aftapplug mist de pakking ik heb er dus eem ring tussen gedaan (komt gewoon pakking) maar dit kan toch niet de rook veroorzaken?

Ik hoor heel graag wat het probleem is of kan zijn...
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

honda fryslan 6-5-2014 15:20 Print reply

Posts: 1914
Even kijken waar de rook vandaan komt.

Als het uit de uitlaat komt lekt er waarschijnlijk olie langs de krukaskeerring aan de koppelingskant.

Anders lekt je blok en komt de olie op de hete uitlaat.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Aprilia RX 50 2003 6-5-2014 17:48 Print reply

Posts: 6717
Ik gok op de rechterkrukas keerring inderdaad.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Banis97 6-5-2014 18:49 Print reply
Posts: 88
Ik ben erachter gekomen wat het is (mede dankzij jullie natuurlijk )
Ik ben een borgveer tussen de keerring en het lager vergeten... Hierdoor kan die keerring dus alle kanten dank jullie wel voor het reageren en ik zal er van de week naar kijken.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Banis97 13-5-2014 20:42 Print reply
Posts: 88
En wat zou een betere uitlaat zijn voor de polini cilinder zijn waardoor je de cilinder dus het beste benut? Een leovinci hm of een tecno boss? Ik lees overal dat de leo een a kwaliteit uitlaat is maar dat ie met een 65cc wel knijpt op toeren (zal hierdoor de cilinder en het blok sneller slijten of gaat deze hierdoor juist langer mee?) maar tecno boss is dan weer minder goeie kwaliteit...

Mij gaat het erom dat het zo lang mogelijk mee gaat met deze setup... heb geen geld meer voor andere spullen. En maakt het het slijten bevorderen als ik er een verlichte koppeling in doe of is stnd drieklauws beter (desnoods met blauwe veren)?

 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
honda fryslan 13-5-2014 20:46 Print reply

Posts: 1914
Proma circuit
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Audioholic 13-5-2014 20:54 Print reply
Posts: 330
techno boss loopt ook nog aardig door hoor, proma cc zal ook leuk zijn, maar met de boss zal je meer top hebben

proma cc roest ook best erg, dus snel rot, en boss weer niet
 
The life is to short to listen to slow music (H)
PRO TUNING 14-5-2014 10:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
En wat zou een betere uitlaat zijn voor de polini cilinder zijn waardoor je de cilinder dus het beste benut? Een leovinci hm of een tecno boss? Ik lees overal dat de leo een a kwaliteit uitlaat is maar dat ie met een 65cc wel knijpt op toeren (zal hierdoor de cilinder en het blok sneller slijten of gaat deze hierdoor juist langer mee?) maar tecno boss is dan weer minder goeie kwaliteit...

Mij gaat het erom dat het zo lang mogelijk mee gaat met deze setup... heb geen geld meer voor andere spullen. En maakt het het slijten bevorderen als ik er een verlichte koppeling in doe of is stnd drieklauws beter (desnoods met blauwe veren)?



Een Simonini is de beste uitlaat voor een 65 cc Polini
 
Banis97 14-5-2014 16:02 Print reply
Posts: 88
Oke dus de leo is geen goeie uitlaat voor de polini cilinder? En ik heb geen geld over voor andere uitlaten dus moet het doen met de leovinci hm en de tecno boss...
Denk dat ik dan voor de tecno ga.

Bedankt!
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
joostvk 14-5-2014 17:37 Print reply
Posts: 242
ik zou voor deze gaan
http://www.puchshop....eet-28mm-p-1307.html

is trouwens een keigoede webshop
 
Andre jay 14-5-2014 18:43 Print reply
Posts: 78
Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen .

Mijn beste ervaring op de 65cc was , in het goedkopere segment uitlaat de proma cc en de fuego (goud)

http://www.puchshop....ego-28mm-p-1554.html

Bron puchshop:
Jamarcol Fuego uitlaat.
28mm aansluiting.
Een van de beste uitlaten voor Puch Maxi.
Eindelijk weer leverbaar na 10 jaar!
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Banis97 14-5-2014 21:20 Print reply
Posts: 88
Haha ik haal altijd mn puch spullen bij puchshop maarre ik denk dat ik het gewoon uit ga proberen met die leo en die tecno en ben niet de beroertste om een keertje extra van uitlaat te wisselen, ik heb namelijk zoals ik al een paar ik heb gezegd geen geld meer voor een andere uitlaat. Geeft niet maar ik denk dat proberen het gewoon het beste is. Bedankt voor de tips!

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn want ik denk dat ik het nog niet heb gezegd maar de leovinci hm en de tecno boss heb ik hier al liggen vandaar dat ik daartussen kies...


Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 14-5-2014 om 21:22 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
Banis97 15-5-2014 23:44 Print reply
Posts: 88
Ik heb nog 1 vraag en dat is: ik heb gister mn blok uit elkaar gehaald en toen zag ik dat mn zuigerveer niet meer op mn zuiger zat maar in de krukas geschoten was?! Gelukkig geen schade maar komt dit door het lekken van olie, of door iets anders?
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Dit topic is 3443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved