Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ervaringen met Orion RX50 ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68251 - Ervaringen met Orion RX50 ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GillesL. 4-5-2014 19:06 Print topicpost

Posts: 3
Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een mooie brommer (derbi) om mee naar 't school te gaan (elke dag 36km).


Ik kijk vaak op 2dehands sites waar ik toch al een paar mooie modellen heb gezien.

Een paar maanden geleden heb ik mezelf een Orion 250RX crossmotor gekocht waar ik zeer tevreden over ben.
Zo ben ik een gaan kijken op de website van Orion waar ik een zeer mooi model heb gezien : http://store.orionmo...ndex.php?cPath=35_44

Een 2dehands kost +- 1600 maar voor deze prijs heb ik een nieuwe Orion.

Wat zijn jullie ervaringen of bedenken ?
 

Aprilia RX 50 2003 4-5-2014 19:30 Print reply

Posts: 6717
Die motorblokjes zijn om heel verdrietig van te worden. Erg belabberde kwaliteit, weinig vermogen.

Verder is de rest van de brommer ook niet veel soeps.

Beter kun je dus 2e hands voor een echte brommer gaan voor diezelfde 1600 euro. Zeker nu kun je daar een hele leuke brommer voor hebben.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 4-5-2014 20:08 Print reply

Posts: 3586
Tja, ze trekken geen frikandel uit de mayo die moderne 'eco' viertaktjes. Kleine poorten in de kop. Vaak ook begrensd op de CDI. Wel genoeg opvoerspul voor te krijgen, die staande viertakten zijn intern bijna het zelfde als de horizontale honda clonen.

Zuinig zijn ze wel.

En als je ze gewoon netjes inrijdt en tijdig olie ververst (liever een keer vaker) houden ze het best een tijd vol. Mijn zus rijdt op een Skyteam PBR, practisch zelfde techniek en kwaliteit en gaat al 25k km mee zonder revisie. Loopt nog als een naaimachientje

't is maar net hoe je hem behandeld, zie ook genoeg AM6/Derbi/Honda langskomen wat na 10k km in de soep loopt.

Vaak zitten ze ook niet denderend in de lak, dus roest moet je tijdig bij zijn. Maar ook hier geldt, goed wassen, s'winters de pekel en regelmatig af spoelen en het gaat allemaal langer mee.

Heb ook al aan Orion AGB bromfietsen gesleuteld, eigenlijk gewoon pitbike supermotards met kenteken. Het zit allemaal opzich wel prima in elkaar.

Ik denk dat als je ze goed behandeld, gaan ze best wel een tijd mee.

Dingen die je in de gaten moet houden;
-roest
-olie
-wiellagers



Vaak klinken ze wel veel mooier dan die jankende schreeuwende tweetaktjes.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-5-2014 om 20:19 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 4-5-2014 20:37 Print reply

Posts: 6717
Mijn ervaring is dat je eigenlijk het frame opnieuw moet lakken/coaten zodra je een wintertje buiten bent geweest. De blokken moet je heel veel geluk mee hebben. Soms zijn ze prima, soms komen alle toleranties dusdanig samen dat het vrijwel direct in stront loopt.
Elektronica van die dingen wordt je ook heel ongelukkig van.

Edit: Direct alle lagers vervangen en echte in doen, SKF, KOYO, NSK oid. Zeg maar lagers waarvan de kooi niet van bami gemaakt is

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-5-2014 om 20:38 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
GillesL. 4-5-2014 21:12 Print reply

Posts: 3
Bedankt voor de nuttige feedback, op vlak van onderhoud hebben mijn motors niet te klagen , maar begin toch door te krijgen dat deze brommertjes te zwak zijn om elke dag 36km te presteren zomer en winter , jammer genoeg want vind ze wel heel mooi qua uiterlijk . En wat je zei over het geluid heb je ook helemaal gelijk. 4-takt
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Tja, ze trekken geen frikandel uit de mayo die moderne 'eco' viertaktjes. Kleine poorten in de kop. Vaak ook begrensd op de CDI. Wel genoeg opvoerspul voor te krijgen, die staande viertakten zijn intern bijna het zelfde als de horizontale honda clonen.

Zuinig zijn ze wel.

En als je ze gewoon netjes inrijdt en tijdig olie ververst (liever een keer vaker) houden ze het best een tijd vol. Mijn zus rijdt op een Skyteam PBR, practisch zelfde techniek en kwaliteit en gaat al 25k km mee zonder revisie. Loopt nog als een naaimachientje

't is maar net hoe je hem behandeld, zie ook genoeg AM6/Derbi/Honda langskomen wat na 10k km in de soep loopt.

Vaak zitten ze ook niet denderend in de lak, dus roest moet je tijdig bij zijn. Maar ook hier geldt, goed wassen, s'winters de pekel en regelmatig af spoelen en het gaat allemaal langer mee.

Heb ook al aan Orion AGB bromfietsen gesleuteld, eigenlijk gewoon pitbike supermotards met kenteken. Het zit allemaal opzich wel prima in elkaar.

Ik denk dat als je ze goed behandeld, gaan ze best wel een tijd mee.

Dingen die je in de gaten moet houden;
-roest
-olie
-wiellagers



Vaak klinken ze wel veel mooier dan die jankende schreeuwende tweetaktjes.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-5-2014 om 20:19 uur.


 

Dit topic is 7942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved