Tja, ze trekken geen frikandel uit de mayo die moderne 'eco' viertaktjes. Kleine poorten in de kop. Vaak ook begrensd op de CDI. Wel genoeg opvoerspul voor te krijgen, die staande viertakten zijn intern bijna het zelfde als de horizontale honda clonen.
Zuinig zijn ze wel.
En als je ze gewoon netjes inrijdt en tijdig olie ververst (liever een keer vaker) houden ze het best een tijd vol. Mijn zus rijdt op een Skyteam PBR, practisch zelfde techniek en kwaliteit en gaat al 25k km mee zonder revisie. Loopt nog als een naaimachientje
't is maar net hoe je hem behandeld, zie ook genoeg AM6/Derbi/Honda langskomen wat na 10k km in de soep loopt.
Vaak zitten ze ook niet denderend in de lak, dus roest moet je tijdig bij zijn. Maar ook hier geldt, goed wassen, s'winters de pekel en regelmatig af spoelen en het gaat allemaal langer mee.
Heb ook al aan Orion AGB bromfietsen gesleuteld, eigenlijk gewoon pitbike supermotards met kenteken. Het zit allemaal opzich wel prima in elkaar.
Ik denk dat als je ze goed behandeld, gaan ze best wel een tijd mee.
Dingen die je in de gaten moet houden;
-roest
-olie
-wiellagers
Vaak klinken ze wel veel mooier dan die jankende schreeuwende tweetaktjes.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-5-2014 om 20:19 uur.
|