Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha tzr bouwjaar 2010 5 versnellingen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 908 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68245 - yamaha tzr bouwjaar 2010 5 versnell...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 3-5-2014 17:15 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Oh, het is toch wel sws een am6 blok? Want anders zou hij toch niet op 11k toeren maar 68 gaan in ze 5, maar me broer zei toen hij erop gereden had dat ie gewoon in ze 5 makkelijk naar boven gaat zonder weerstand maar hij komt niet in ze 6


Meet de breedte van de ophangpunten van het blok even. Dan kan ik je direct vertellen of je een AM5 of AM6 hebt. Ik zie geen reden waarom je een AM5 onder een TZR zou doen, maar goed je weet het nooit...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 4-5-2014 9:19 Print reply
Posts: 34
Waar staan die? Die ophangpunten
 
yamtzrcool 4-5-2014 9:35 Print reply
Posts: 34
Trouwens, mijn tandwielverhouding is 11-53 en top 72 op 10.5k toeren, dat betekent toch dat ik wel in de 6e versnelling rijd maar te kort vertand?
 
noudi93 4-5-2014 10:35 Print reply
Posts: 33
daar lijkt het wel op

mijn rieju smx reed dat ook met 11-53 en alles standaard ontgrenst. Gooi er andere uitlaatje op met voortandwiel 13 en je rijdt 85. Rijdt stukken fijner.
 
yamtzrcool 4-5-2014 10:39 Print reply
Posts: 34
En als ik 11-44 doe of 11-47 dan haalt hij toch wel 85+?
 
noudi93 4-5-2014 11:07 Print reply
Posts: 33
13-53 = 84
11-47 = 80
11-44 = 86
13-47 = 95
13-44 = 101

maar je moet erop letten dat je hem niet te zwaar gaat vertanden want dan trekt hij helemaal niet meer. Duur zijn tandwielen niet, dus ik zou gewoon een beetje gaan proberen.

 
Aprilia RX 50 2003 4-5-2014 16:16 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: noudi93
13-53 = 84
11-47 = 80
11-44 = 86
13-47 = 95
13-44 = 101




Ehhh, nee.

De kracht om harder te gaan dan 85 hebben die TZR blokjes standaard niet...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 4-5-2014 17:13 Print reply
Posts: 34
Is dat de snelheid op 10k of 11k toeren?
 
yamtzrcool 4-5-2014 17:14 Print reply
Posts: 34
Ik ga denk ik 2 tandjes voor groter dus 13-53 of 11-47, dat is toch niet te zwaar vertand?
 
Aprilia RX 50 2003 4-5-2014 18:16 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Ik ga denk ik 2 tandjes voor groter dus 13-53 of 11-47, dat is toch niet te zwaar vertand?


Is wel redelijk. Wel aardig zwaar vertand al.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 4-5-2014 19:05 Print reply
Posts: 34
Ooh, zou het eigenlijk kunnen dat mijn uitlaat nog is begrenst?
 
Aprilia RX 50 2003 4-5-2014 19:28 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Ooh, zou het eigenlijk kunnen dat mijn uitlaat nog is begrenst?


Lijkt me niet. Met een begrensde uitlaat draai je niet zomaar 11000 toeren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 4-5-2014 19:43 Print reply
Posts: 34
Ow, ik vind het toch raar, want hij is helemaal ontgrensd met 11-53 en ze top is max 72 en bergopwaarts wilt ie nog niet verder dan 55-60 dus ik denk dat er toch iets mis mee is, sproeier is zeker weten wel goed, maar ik ben bang dat als ik 11-47 doe dat ie dan echt niet trekt. Ik lees ook dat mensen stdo ontgrensd 11-60 gwn 80 halen dus kan iemand aub zeggen wat er aande hand kan zijn?!?:(
 
Aprilia RX 50 2003 4-5-2014 19:51 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Ow, ik vind het toch raar, want hij is helemaal ontgrensd met 11-53 en ze top is max 72 en bergopwaarts wilt ie nog niet verder dan 55-60 dus ik denk dat er toch iets mis mee is, sproeier is zeker weten wel goed, maar ik ben bang dat als ik 11-47 doe dat ie dan echt niet trekt. Ik lees ook dat mensen stdo ontgrensd 11-60 gwn 80 halen dus kan iemand aub zeggen wat er aande hand kan zijn?!?:(


11-60 80 rijden met een standaard setup is onzin. Simpel als dat.

edit: uitlaat begrenst lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk, maar is makkelijk te zien.

Uitlaat er af pakken en bij de kant van de cilinder zou dan een trechtertje zitten.
Yamaha is doorgaans ook op de CDI begrenst, zou ook nog kunnen.

Verder zijn de cilinders die Yamaha tegenwoordig mee geeft ook niet het je van het. En eigenlijk alles aan die brommers is zo gemaakt dat het niet vooruit te branden is standaard.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-5-2014 om 19:54 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 4-5-2014 20:12 Print reply
Posts: 34
Ow oke, maar de uitlaat krijg ik er niet af:( de kappen wel maar de bouten niet, ik heb geen gereedschap waarmee ik hem los krijg, alleen 1 bout kan ik loskrijgen met een soortvan boormachine waar je dop maat 13 aan vast maakt en de bout losdraait, maar er zit ook eentje helemaal onderaan achter wat dingen waar ik niet bij kom met zo'n ding, kan je me vertellen hoe ik daar wel bij kom? Met wat voor gereedschap?

Dit bericht is gewijzigd door yamtzrcool op 4-5-2014 om 20:25 uur.
 

Dit topic is 4824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved