Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha tzr bouwjaar 2010 5 versnellingen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1228 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68245 - yamaha tzr bouwjaar 2010 5 versnell...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamtzrcool 2-5-2014 10:19 Print topicpost
Posts: 34
Hallo, ik heb net een 2e handse yamaha tzr gekocht bouwjaar 2010 zwart goud, maar deze heeft maar 5 versnellingen hoort dit bij bouwjaar 2010 of is dit iets anders?
 

Knipperlicht 2-5-2014 10:35 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Hallo, ik heb net een 2e handse yamaha tzr gekocht bouwjaar 2010 zwart goud, maar deze heeft maar 5 versnellingen hoort dit bij bouwjaar 2010 of is dit iets anders?


Standaard zit er een AM6 blok onder, dus 6 versnellingen.

Of je moet je versnellingsbak nakijken of je hebt een AM5 blok eronder welke wel 5 versnellingen heeft.

AM5 blok hoort er overigens origineel niet in te zitten.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Aprilia RX 50 2003 2-5-2014 10:42 Print reply

Posts: 6714
AM5 blok dan zijn de ophangpunten ook verzet enz enz.

Ik neem aan dat je weet dat de 1 naar beneden zit en de anderen omhoog?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 2-5-2014 11:26 Print reply
Posts: 34
Ja dat weet ik wel hoor, maar hoe kan ik dat checken dan?
 
Aprilia RX 50 2003 2-5-2014 12:28 Print reply

Posts: 6714
op drie punten zit het blok vast. meet even hoe breed het blok is. dan kan ik je meteen vertellen wat voor blok je hebt. Maar ik denk dat je gewoon een AM6 hebt maar raar/verkeerd schakelt ofzo...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
noudi93 2-5-2014 15:34 Print reply
Posts: 33
ik had dat ook met mijn oude am6 blok (die nu overigens overleden is)

ik dacht eerst ook dat hij maar 5 versnellingen had omdat ik hem nooit hoger kreeg, maar er zat er dus nog wel één boven de 5e maar daar ging hij gewoon niet makkelijk in. Weet niet precies wat de reden daarvan was.

Als je in wat jij denkt dat de hoogste versnelling is de versnellingspook omhoog drukt wat gebeurt er dan? Is er weerstand of kun je hem dan gewoon omhoog drukken?
 
yamtzrcool 2-5-2014 22:54 Print reply
Posts: 34
Ik zal daar morgen ff nog naar kijken hoe dat gaat en zal dan meteen andwoort geven
 
yamtzrcool 3-5-2014 10:21 Print reply
Posts: 34
Ik heb nog een vraag, me tzr gaat nu 68 op 11k toeren dat betekent toch dat de cdi ontgrensd is en de uitlaat niet?
 
Aprilia RX 50 2003 3-5-2014 10:47 Print reply

Posts: 6714
nee dit betekent dat je OF de bovenste versnelling niet gebruikt, of dat hij heel kort vertand staat. Hoeveel tanden heb je op je achtertandwiel en hoeveel voorop?

De snelheid bij een bepaald toerental heeft niks te maken met het vermogen van het motortje.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
noudi93 3-5-2014 11:23 Print reply
Posts: 33
dat laatste van 68 doet mij inderdaad ook nogmaals denken dat je de laatste versnelling niet gebruikt, wat ik ook gehad hebt.

Of hij is inderdaad te licht vertand. Mijn rieju smx liep met ontgrenste uitlaat en standaardvertanding maar 70. Dus daar zou het alsnog aan kunnen liggen. Maar van wat ik weet zouden tzr's standaard ontgrenst wel harder moeten lopen.
 
Aprilia RX 50 2003 3-5-2014 11:35 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: noudi93
dat laatste van 68 doet mij inderdaad ook nogmaals denken dat je de laatste versnelling niet gebruikt, wat ik ook gehad hebt.

Of hij is inderdaad te licht vertand. Mijn rieju smx liep met ontgrenste uitlaat en standaardvertanding maar 70. Dus daar zou het alsnog aan kunnen liggen. Maar van wat ik weet zouden tzr's standaard ontgrenst wel harder moeten lopen.


Kan, maar TZR is ook extreem lomp kort vertand. En de 5 en 6 zit niet bijzonder veel verschil in.

Tel de tanden maar eens dan weet je het.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 3-5-2014 12:38 Print reply
Posts: 34
Achter heb ik 53 maar voor kan ik nu even niet zien, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de laatste versnelling wel gebruik dan?
 
Aprilia RX 50 2003 3-5-2014 12:53 Print reply

Posts: 6714
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamtzrcool
Achter heb ik 53 maar voor kan ik nu even niet zien, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de laatste versnelling wel gebruik dan?


schakelen

nee als je nu echt 5 lijkt te hebben moet je de pook gewoon verder omhoog drukken.
als je in de bovenste zit moet je hem helemaal omhoog kunnen drukken zonder weerstand.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 3-5-2014 12:55 Print reply
Posts: 34
Oke, ik ga zo even rijden, en als blijkt dat ik gewoon in de 5e omhoog kan zonder weerstand maar niet naar ze 6
 
Aprilia RX 50 2003 3-5-2014 13:35 Print reply

Posts: 6714
Dan denk ik dat je ergens onderin verkeerd schakeld...

- De 1 is naar beneden.
- Van 1 naar 2 hoef je maar 1 volle tik naar boven. Niet 2.

Er zijn wel jongens die van hun 6 een 5 bak maken om hem zo te begrensen. Dan is de schakelwals aangepast, maar dat gebeurt zo zelden...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
yamtzrcool 3-5-2014 14:10 Print reply
Posts: 34
Oh, het is toch wel sws een am6 blok? Want anders zou hij toch niet op 11k toeren maar 68 gaan in ze 5, maar me broer zei toen hij erop gereden had dat ie gewoon in ze 5 makkelijk naar boven gaat zonder weerstand maar hij komt niet in ze 6
 

Dit topic is 4821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved