Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 takt tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 561 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68233 - 2 takt tuning
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 26-4-2014 20:36 Print topicpost

Posts: 677
Hallo

omdat ik het nogal mis de laatste tijd hier
op het forum, maak ik zelf maar een topic aan
vanaf nu kunnen we hier lekker brainstormen, over
2takten stel gerust vragen, ik zal ze graag proberen
te beantwoorden op wedstrijd gebied kan ik
niet te veel laten zien maar wat projecten
tussen door zal ik hier posten.

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 27-4-2014 om 17:18 uur.
 
JST performance

gprnick 26-4-2014 20:50 Print reply

Posts: 3360
Juist
 
jordi50cc 26-4-2014 21:42 Print reply

Posts: 677
projectje van mijn kant waar ik sinds kort aan begonnen ben
een honda m 70cc imitatie lucht gekoeld (nieuw prijs 50euro)











zoals je kan zien, is er nog werk zat te doen
als ik hem Gasdynamisch en stromings technisch een beetje in orde heb
gaat hij op de proefbank incl een kwaliteit zuiger en JorSja opmaat uitlaat en kop.



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 26-4-2014 om 22:18 uur.
 
JST performance
arjensik 27-4-2014 0:17 Print reply

Posts: 552
Waarom is dr op internet niks te vinden over JorSjaTuning...
 
The rider should never be the slowest part on the bike
jordi50cc 27-4-2014 0:41 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
Waarom is dr op internet niks te vinden over JorSjaTuning...



goeie vraag Arjan!
ik heb eigenlijks nooit echt met
een naam gewerkt, ik doe veel dingen samen
met een vriend Sjaak, en zo is eigenlijk sinds
kort de naam JorSja ontstaan, een eigen website vind
ik niet zo nodig, ik hoef er ook geen bakken met geld
aan te verdienen ik vind het gewoon hartstikke leuk werk.

Jordi



 
JST performance
mx-jacob 27-4-2014 11:45 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjensik
Waarom is dr op internet niks te vinden over JorSjaTuning...



Omdat het gewoon iemand in een beunschuur is die met een dremel cilinders aan het uitbaggeren is.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
WestlandMB 27-4-2014 12:23 Print reply

Posts: 1338
Als je nou zo'n topic aanmaak, geef dan effe aan wat je bedoeling is.

Wat worden de timingen? waarvoor wordt die gebruikt, waarom heb je auxpoorten geboord?

Zoiezo wat je tot nu toe weg gevreest is, is alleen maar wat oude lak zover ik kan zien?
 
Marcooow 27-4-2014 12:53 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



Omdat het gewoon iemand in een beunschuur is die met een dremel cilinders aan het uitbaggeren is.


als JIJ denkt het beter te kunnen dan kom JIJ maar is met fotos, zo zijn de grotere tuners toch ook begonnen? of denk jij anders


OT
wel interessant, heb je meer info over het blok en waar komt het in te hangen?

auxpoort lijkt trouwens precies als eurocilindro voor mt5, (het oude type met grote inlaat) waarom doe je dit zo?

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 27-4-2014 om 12:55 uur.
 
faster than a bullet!
Brommers en meer 27-4-2014 12:58 Print reply

Posts: 1966
leuk idee, zien wel wat het wordt
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Audioholic 27-4-2014 13:36 Print reply
Posts: 330
http://www.freebits...._20140425_WA0010.jpg

bekijk deze foto eens beter, ik hoop voor je dat de cilinder nog gehoond word ofzoiets?
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 27-4-2014 14:13 Print reply

Posts: 677
@ Jacob

een beetje respect en waardering is hier wel op
zijn plaats dacht ik, we zijn tenslotte niet voor niets
1 keer eerste en 2 keer derde geworden nl kampioenschap van de toen
nog minstens 30 deelnemers in die klasse scooter sprint
en dan hou ik me nog stil, over de 50cc classic evenementen
waar we bij bijna elke wedstrijd in de top 5 eindigen
ik werk inderdaad vanuit een nette schuur, maar ben wel van
bijna alle gereedschappen voorzien.


geld trouwens ook voor de rest die denken zulke onzinnige
berichten te moeten plaatsen
we gaan hier normaal met elkaar om zo niet, stop ik er
hier meteen weer mee.

@ WestlandMB

de timingen zijn 190/130 hoger moet je eigenlijk
ook niet gaan met een luchtgekoelde cilinder met stalen bus
de auxpoorten heb ik zo gemaakt, omdat ik er van overtuigt ben
dat hoe lager ze zitten hoe minder deze de stroming belemmeren
van de B spoelers
het is niet alleen maar oude lak wat er weg gefreest word, dan zul
je toch net even iets beter moeten kijken, rechter kant op de foto
is origineel en de linker kant ben ik aan begonnen en zit nu
inmiddels al een kleine 3 uur freeswerk in


@ Audioholic

over de cilinder honen dat spreekt voor zich
deze cilinder heeft vroeger al heel wat kilometertjes
gemaakt, en was al wat door het leven getekend
de boring is 45mm en word veranderd, naar 46mm
met een nieuwe barikit zuiger met 1mm veer.

vanavond weer een plaatje bij het praatje

tot zo ver.


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 28-4-2014 om 1:03 uur.
 
JST performance
rensss 27-4-2014 15:24 Print reply

Posts: 1110
Wat moet de minimale binnendiameter zijn van de lucht filterbox wil een 2 takt goed adem kunnen halen?

Ik rij met een 28mm Carburateur, is een binnendiameter 42 mm van de luchtfilter box aansluiting dan voldoende?




 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
jordi50cc 27-4-2014 16:40 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Wat moet de minimale binnendiameter zijn van de lucht filterbox wil een 2 takt goed adem kunnen halen?

Ik rij met een 28mm Carburateur, is een binnendiameter 42 mm van de luchtfilter box aansluiting dan voldoende?






Rens

ik weet eigenlijks niet zo goed wat je er mee bedoelt
bedoel je wat de minimale inhoud of doorlaat van een
luchtfilter box moet zijn, of de binnen diameter van de
aansluiting?
het eerste hangt van een aantal zaken af zoals
het aantal cc en het toerental wat de motor draait bij max vermogen
verder geld de regel, hoe minder restrictie hoe beter.


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 27-4-2014 om 16:44 uur.
 
JST performance
rensss 27-4-2014 17:40 Print reply

Posts: 1110
Jordi,

Ik bedoel de binnen diameter van de aansluiting van de luchtfilterbox.

Inderdaad hoe minder restrictie's des te beter. Vandaar mijn vraag, is die 42 mm binnendiameter wel groot genoeg.

Verder is de luchtfilter kast bijna hermetisch gesloten.

Het aantal cc's: 350
Maximale koppel ligt: op 5500 toeren.

Er schijnt in ieder geval een formule te zijn om dit te bereken. Volgens mij een getal x de grote van de carburateur.




 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
mx-jacob 27-4-2014 18:26 Print reply

Posts: 2938
@ marcooow

Waar maak je uit op dat ik het beter denk te kunnen?


@Jordi

Ik neem aan dat je wel tegen zon opmerking kan, het kwam mij enkel wat amateuristisch over maar dan zal ik me wel vergist hebben.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
jordi50cc 27-4-2014 20:17 Print reply

Posts: 677
inlaatpoort het membraanhuis en de auxpoorten
zijn nu zo goed als klaar, het inlaat gat lijkt er
wat scheef in te zitten dit is enkel foto bedrog








zodra ik weer even tijd over heb ga ik verder met de spoelkanalen




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 27-4-2014 om 20:25 uur.
 
JST performance

Dit topic is 5220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved