Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vraag met betrekking tot koelsysteem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68230 - vraag met betrekking tot koelsystee...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

noudi93 24-4-2014 11:03 Print topicpost
Posts: 33
Ik heb net een andere cilinder geinstalleerd (airsal 70) op mijn am6 blok. Koelsysteem alles weer aangesloten en gestart, cilinder loopt goed (idle niet maar moet nog afgesteld worden)

maar het koelsysteem heeft kuren,er komt veel water uit het pijpje bovenin de radiateur. Nou ben ik eens langsgelopen wat er nu anders is dan eerst en ik kwam iets tegen in de cilinderkop van mijn oude cilinder.

Zie deze foto (rood omcirkelde onderdeel)dus vroeg ik me af wat dat onderdeel doet, hoe belangrijk het is en of dat dus de oplossing voor mijn probleem kan zijn. Ik heb al geprobeerd om hem zo om te wisselen maar dat kan niet omdat de schroefjes anders zijn. (in mijn nieuwe setup zijn de poorten naar de carb niet aangesloten, deze zijn dichtgeschroeft)


alvast bedankt



Dit bericht is gewijzigd door noudi93 op 24-4-2014 om 11:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door noudi93 op 24-4-2014 om 11:04 uur.
 

coupequattro 24-4-2014 11:07 Print reply

Posts: 958
Dat dingetje, heet de thermostaat. Daarin zit een bi-metaal. Als de moter koud is staat deze dicht, zodat de stroming van je koelvloeistof geblokkerd word. Dit is om de temperatuur van je moter snel op bedrijfstemperatuur te laten komen. Is hij op of vlak bij bedrijfstemperatuur, gaat deze open zodat de vloeistof gaat circuleren. Erg belangrijk is het niet, als deze mist word je koelvloeistof m3t koude moter dus niet geblokkeerd, en word het minder snel warm.
 
noudi93 24-4-2014 11:13 Print reply
Posts: 33
ok dus zonder die zou het nog steeds moeten werken. Enig idee wat dan de reden zou kunnen zijn dat er zoveel koelvloeistof weer uit komt? Hij lekt nergens, heb het blok helemaal gecontroleerd
 
jordi50cc 24-4-2014 11:38 Print reply

Posts: 677
die aansluitingen bovenop zijn, voor carburateur
verwarming als je dat niet aansluit moet je ze afsluiten
anders komt er inderdaad water uit.
 
JST performance
noudi93 24-4-2014 14:43 Print reply
Posts: 33
die 2 aansluitingen zijn al aangesloten, en het water komt uit de top van de radiateur. Ik heb nu de thermostaat wel in mijn nieuwe cilinderkop gezet maar nu is de waterpomp pakking die ik had gekregen blijkbaar niet de goede, dus die moet ik straks eerst nog halen voor ik dit uit kan proberen.
 
mx-jacob 24-4-2014 17:50 Print reply

Posts: 2938
Ik zou persoonlijk de thermostaat er uit halen, verder kan ik uit je verhaal nog niet helemaal opmaken wat je sprecies bedoeld?

Stroomt hij over uit je overloop op de radiateur? Dan kan het namelijk zijn dat de dop van je radiateur niet helemaal lekker meer is of niet goed sluit.

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 24-4-2014 om 17:51 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 24-4-2014 17:51 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
Ik zou persoonlijk de thermostaat er uit halen, verder kan ik uit je verhaal nog niet helemaal opmaken wat je sprecies bedoeld?

Stroomt hij over uit je overloop op de radiateur?


Waarom er uit halen?
Op het moment dat hij lam wordt blijft ie open staan dus kwaad kan het nooit...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 24-4-2014 17:53 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Waarom er uit halen?
Op het moment dat hij lam wordt blijft ie open staan dus kwaad kan het nooit...



Ik heb ze nog wel eens vast gerot gezien en ik vind ze een beetje overbodig maar dat mag je natuurlijk zelf weten!
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 24-4-2014 18:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



Ik heb ze nog wel eens vast gerot gezien en ik vind ze een beetje overbodig maar dat mag je natuurlijk zelf weten!


Moet je dr ook geen water in gooien
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 24-4-2014 18:01 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Moet je dr ook geen water in gooien


Ja daar heb je helemaal gelijk in! maar goed dat had je dan beter tegen de vorrig eigenaar kunnen zeggen :P
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 24-4-2014 18:03 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]


Ja daar heb je helemaal gelijk in! maar goed dat had je dan beter tegen de vorrig eigenaar kunnen zeggen :P


Klopt, kun je weinig aan doen. Maar de TS begint met een nieuwe cilinder en kan zelf zien wat hij er in gooit

Vooral als je veel rustig rijdt is het toch wel beter hoor. Alles op de juiste temperatuur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
noudi93 24-4-2014 22:02 Print reply
Posts: 33
ok alles zit er weer op, alleen was tijdens het erop zetten een bout afgeknapt van de waterpomp, dus ben een flinke tijd bezig geweest met die eruit zien te krijgen.

Maar hij is eruit en alles is aangesloten, inclusief de thermostaat in de cilinderkop.

Maar aangezien mijn buren nogal pissig gaan worden als ik hem nu nog ga proberen ga ik dit morgen doen.


Er kwam veel kvs uit het slangetje wat er in mijn hoofd ook doet denken aan een slechte dop, maar voordat ik de cilinder verving deed hij dit alleen als ik er 20-30km zonder stop mee had gereden.

En ik gooi er g12+ in, heb ik erin zitten sinds ik hem kocht een half jaar geleden, toen zat er vaag groen spul in wat er niet goed meer uitzag.

ps, ik zie dat ik zei dat de aansluiting naar de carb waren aangesloten, wat ik bedoelde was afgesloten, de koelvloeistof aansluitingen van de cilinder naar de carb zijn afgesloten.

Dit bericht is gewijzigd door noudi93 op 24-4-2014 om 22:03 uur.
 

Dit topic is 2654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved