Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda vision vario problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68229 - Honda vision vario problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ramsing 23-4-2014 17:41 Print topicpost

Posts: 33
ik heb dus deze week een honda vision met in gekregen
(met de gedachte van het is gratis en het rijd, niet haten)

nou is het probleem dat dat ding maar 40 gaat...
hij trekt niet heel sloom op(rijd een ori. v clic eruit )
ik weet dat het geen raket word, maar 60 zou moeten lukken lijkt me en gaat wat makkelijker mee in het verkeer..

ding is helemaal origineel, 12mm gurtner, standaard (denk sito)pijpje, 50cc cilinder
wel zag ik een rode drukveer zitten, geen idee of dat ook origineel is
er zitten 7 gram rollen in

ik dus mn vario er af halen, zat er een varioplaat op, die heb ik er af gehaald, maar nu komt mn snaar niks verder naar boven..



dit is op standje volgas...

Weet iemand waar het fout gaat



Dit bericht is gewijzigd door Ramsing op 23-4-2014 om 17:43 uur.
 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

ChielO 23-4-2014 18:24 Print reply

Posts: 322
Weet je zeker dat die ring er uit is? bij mijn Rapido(zelfde blok) zat er aan de achterkant van de vario een grote ring die hem blokkeerde.
Misschien zwaardere rollen er in?
 
Ramsing 23-4-2014 21:57 Print reply

Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Weet je zeker dat die ring er uit is? bij mijn Rapido(zelfde blok) zat er aan de achterkant van de vario een grote ring die hem blokkeerde.
Misschien zwaardere rollen er in?


yup, bij mij zat er dus zon plaat achter met 3 boutjes, die is er af, zal hem morgen nog is hopen halen en helemaal na lopen

zwaardere rollen is tog om overtoeren tegen te gaan bij het optrekken, want hij maakt al niet bijzonder veel toeren...
 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
mini89 23-4-2014 22:38 Print reply

Posts: 495
bij een metin is de gradenplaat de begrenser
andere plaat of varion en dan loopy gie harder




grt martin
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-4-2014 22:40 Print reply

Posts: 10835
als de drukveer té zwaar is dan kan de snaar in de voorste poelie niet hoog genoeg komen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Andre jay 23-4-2014 22:58 Print reply
Posts: 78
Je kan idd beter voor lichtere rollen gaan , even een stuk lager 5,5 A 6 gram, mocht hij dan nog niet hoger op komen dan zou je een lichtere drukveer achter kunnen toepassen, mijn ervaring des tijds was 5,7 gram witte drukveer iets zwaarder trekveertjes ( nieuwe snaar Malossi ) sito uitlaat ( vroeger city-power ) en een maat of 8a 10 grotere sproeier, als ik me niet vergis zat er ook nog een begrenzing in het luchtfilter (rubbertje die er uitgedrukt kan worden)
Hij liep ongeveer 65 met deze wijzigingen.
Het is trouwens vrijwel altijd noodzakelijk om je rollen op gewicht aan te passen na het verwijderen van je begrenzing ,net als de sproeier en uitlaat enz.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Anders is er nog een specifiek forum elders ,je weet wel!

Gr dré
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Ramsing 24-4-2014 0:08 Print reply

Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
(.........)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Anders is er nog een specifiek forum elders ,je weet wel!

Gr dré



top, ik heb dus weer wat dingen waar k naar ga kijken, bedankt.
is dit trouwens met ori. vario?

Gr,
 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
jordi50cc 24-4-2014 0:22 Print reply

Posts: 677
gooi die rode drukveer er gelijk maar uit
die is veeeel te sterk voor een origineel
scootertje! echt waanzin dat mensen een rode
drukveer monteren, in een scooter zonder vermogen
met een beetje pech, zit er nu een flinke slijt rand
in je vario plaats een originele drukveer
in combinatie met 5.5 gram rolletjes en hij rijd
een stuk beter mits je vario nog in orde is.
 
JST performance
Ramsing 24-4-2014 0:26 Print reply

Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
(.......)



gaan we doen, vario is nog goed, gradenplaat was naar de klote, maar heb nog een donor vision staan, dus die is omgewisseld voor een goede
morgen ga ik kijken of daar een ori drukveer in zit, anders een nieuwe halen

gr

 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
ChielO 24-4-2014 14:16 Print reply

Posts: 322
Ik heb dus blijkbaar zelfde probleem als de topic starter maar heb er een blauwe drukveer in zitten, is deze dan sterker of zwakker dan een rooie? welke kleur zou ik moeten hebben als ik een zwakkere veer zou willen?
 
Ramsing 24-4-2014 21:58 Print reply

Posts: 33
@mini89 had het helemaal goed, die gradenplaat begrenst hem wel aardig

ik heb nu een andere gradenplaat, en nu wil die al 45 en trekt een stuk beter weg
nog wel een originele drukveer halen binnekort en afstellen,

mag van mij gesloten worden, mijn probleem is opgelost

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Ik heb dus blijkbaar zelfde probleem als de topic starter maar heb er een blauwe drukveer in zitten, is deze dan sterker of zwakker dan een rooie? welke kleur zou ik moeten hebben als ik een zwakkere veer zou willen?


volgens google komt en witte drukveer van malossi overeen met origineel in veel scooters



Dit bericht is gewijzigd door Ramsing op 24-4-2014 om 22:00 uur.
 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
jordi50cc 24-4-2014 22:52 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ramsing
@mini89 had het helemaal goed, die gradenplaat begrenst hem wel aardig

ik heb nu een andere gradenplaat, en nu wil die al 45 en trekt een stuk beter weg
nog wel een originele drukveer halen binnekort en afstellen,

mag van mij gesloten worden, mijn probleem is opgelost

[...]


volgens google komt en witte drukveer van malossi overeen met origineel in veel scooters



Dit bericht is gewijzigd door Ramsing op 24-4-2014 om 22:00 uur.


ja dat klopt wel zo ongeveer


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 24-4-2014 om 22:52 uur.
 
JST performance
ChielO 25-4-2014 19:40 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ramsing
@mini89 had het helemaal goed, die gradenplaat begrenst hem wel aardig

ik heb nu een andere gradenplaat, en nu wil die al 45 en trekt een stuk beter weg
nog wel een originele drukveer halen binnekort en afstellen,

mag van mij gesloten worden, mijn probleem is opgelost

[...]


volgens google komt en witte drukveer van malossi overeen met origineel in veel scooters



Dit bericht is gewijzigd door Ramsing op 24-4-2014 om 22:00 uur.



Wat voor gradenplaat heb je er in gezet en waar heb je deze gehaald?
Heb vandaag zelf wat zitten kloten met nieuwe rollen en nieuwe veer maar hielp niks..
 
Ramsing 27-4-2014 20:21 Print reply

Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO

Wat voor gradenplaat heb je er in gezet en waar heb je deze gehaald?
Heb vandaag zelf wat zitten kloten met nieuwe rollen en nieuwe veer maar hielp niks..


van een v clic, had een maatje van me nog liggen, ik ga denkik een power one vario kopen, want die gradenplaat is niet goed
het past wel, maar die ik heb is kapot

 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat

Dit topic is 4218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved