Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 11MM inlaat met 16MM Carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68221 - 11MM inlaat met 16MM Carburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

GRIEVINK 21-4-2014 19:07 Print topicpost

Posts: 259
Hallo,

Op mijn Suzuki ER 50 zit een 16MM Carburateur die rechtstreeks op de cillinder zit. Nu is de inlaat van de cillinder 11MM (standaard). Er zit een 50CC snel op en denk dat ik er nog meer uit kan halen als de inlaat ook groter is. Wie van jullie weet of dat effect heeft? Top is nu 60 met vertanding 14/50..

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr GRIEVINK

 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-4-2014 19:10 Print reply

Posts: 17929
Een 50 snel heeft 16mm inlaat dus lijkt me een originele cilinder.

Opboren loopt meestal verkeerd af
 
GRIEVINK 21-4-2014 21:18 Print reply

Posts: 259
Nee is 50snel. Ik heb in december een snel aangeschaft en hij heeft 9 spoelpoorten. De orinele heeft er maar 4. Hij heeft een 11MM gaatje en daarna word hij een stuk groter
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
jordi50cc 21-4-2014 23:13 Print reply

Posts: 677
flink wat groter maken, een snelle 50cc met 11mm
inlaat heeft behoorlijk wat last van astma
al moet ik wel zeggen, dat de watergekoelde sportklasse
sobw machines ook maar met een 12mm carburateurtje rijden, en
daar komt toch nog wel een 14pk uit rollen, daar zit natuurlijk wel
heel erg veel werk in dus niet vergelijkbaar.
als je een 16mm carburateur gaat gebruiken zou ik de inlaat
zon 17/18mm maken.


Jordi
 
JST performance
GRIEVINK 22-4-2014 14:28 Print reply

Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
flink wat groter maken, een snelle 50cc met 11mm
inlaat heeft behoorlijk wat last van astma
al moet ik wel zeggen, dat de watergekoelde sportklasse
sobw machines ook maar met een 12mm carburateurtje rijden, en
daar komt toch nog wel een 14pk uit rollen, daar zit natuurlijk wel
heel erg veel werk in dus niet vergelijkbaar.
als je een 16mm carburateur gaat gebruiken zou ik de inlaat
zon 17/18mm maken.


Jordi


En de uitlaatpoort ook groter maken of zo laten?


Dit bericht is gewijzigd door GRIEVINK op 23-4-2014 om 11:37 uur.
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
GRIEVINK 23-4-2014 11:39 Print reply

Posts: 259
Nog meer meningen?
 
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis!
jordi50cc 23-4-2014 12:49 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GRIEVINK
[...]


En de uitlaatpoort ook groter maken of zo laten?


Dit bericht is gewijzigd door GRIEVINK op 23-4-2014 om 11:37 uur.



dat is aan jou zelf, ik heb geen idee
hoe de cilinder er uitziet, dus ik kan
er niet veel over vertellen :P

 
JST performance

Dit topic is 2242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved