Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mt 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68193 - honda mt 125cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomzzz 9-4-2014 21:25 Print topicpost
Posts: 40
mogguh!

ik ben van plan om een honda mt 125 cc te kopen om mee te crossen, mijn plan was om een crosser te kopen voor rond de 400 euro maar het enige wat je daar voor vind is van die chineze bende...
toen vond ik dus een honda mt met een 80 cc blok en 125 cc cilinder, speciaal voor de cross.
nu hoor ik vaak dat brommer frame's 125 cc niet kunnen hebben en dat ze daardoor nog wel eens krom worden getrokken, is een mt frame net zo zwak? en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of minpunten aan een mt voor de cross?

alvast bedankt!
 
gas d'r bi-j!

drestar 9-4-2014 21:46 Print reply

Posts: 631
frame van een mt trekt echt niet krom, het enige wat krom kan trekken is de achterwielas

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 9-4-2014 om 21:46 uur.
 
der Chef 9-4-2014 21:46 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomzzz
mogguh!

ik ben van plan om een honda mt 125 cc te kopen om mee te crossen, mijn plan was om een crosser te kopen voor rond de 400 euro maar het enige wat je daar voor vind is van die chineze bende...
toen vond ik dus een honda mt met een 80 cc blok en 125 cc cilinder, speciaal voor de cross.
nu hoor ik vaak dat brommer frame's 125 cc niet kunnen hebben en dat ze daardoor nog wel eens krom worden getrokken, is een mt frame net zo zwak? en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of minpunten aan een mt voor de cross?

alvast bedankt!

Beter zoek je dan een mtx, dan heb je tenminste een fatsoenlijke pro-link systeem.
 
mtx_owned 9-4-2014 22:00 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
frame van een mt trekt echt niet krom, het enige wat krom kan trekken is de achterwielas

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 9-4-2014 om 21:46 uur.


Het is wel mogelijk dat de ophangpunten van het blok uit het frame van de mt scheuren. Verder is de ketting behoorlijk zwak voor 125cc en de achterbrug werkt behoorlijk als je in het vermogensgebied rijdt. Ook met de ori voorvork van de MT wil je echt niet gaan crossen.

Conclusie: Beter spaar je door tot je ong. het dubbele van je budget hebt en dan koop je jezelf een mooie pre 95 of pre 90 crossmotor
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
thomzzz 9-4-2014 22:06 Print reply
Posts: 40
juustem, dus frame kan het hebben maar achterbrug en ketting kunnen wat problemen krijgen, door sparen hoeft trouwens niet, ik heb opzich geld zat maar het is gewoon een hobby dingetje dus ik wil het niet al te duur hebben . zijn er nog andere minpunten, tips of dingen waar ik op moet letten?
 
gas d'r bi-j!
thomzzz 9-4-2014 22:09 Print reply
Posts: 40
oh trouwens ik ga de brommer niet gebruiken om mee te springen etc. het is meer om mee op het land te crossen en hard te gaan.
 
gas d'r bi-j!
WestlandMB 9-4-2014 22:26 Print reply

Posts: 1338
Niet teveel ophogen, dan rijd het voor geen meter meer. Je kan overwegen een mtx voorvork erin te doen, is net even wat dikker.

Veel mt frames die ik gezien hebt hadden slijtage rond de achterbrug bevestiging. Hier was het gat wat uitgelubberd. Bij me eigen mt heb ik dit gewoon weer opgelast en netjes een gat geboord, maar het is wel een aandachtspuntje.

Verder is mt een prima brommer, maar in de verste verte niet te vergelijken met mtx. Wil je echt iets goeds, dan gewoon een originele mtx nemen en die flink opvoeren.
 
RXBaz 9-4-2014 22:48 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


Het is wel mogelijk dat de ophangpunten van het blok uit het frame van de mt scheuren. Verder is de ketting behoorlijk zwak voor 125cc en de achterbrug werkt behoorlijk als je in het vermogensgebied rijdt. Ook met de ori voorvork van de MT wil je echt niet gaan crossen.

Conclusie: Beter spaar je door tot je ong. het dubbele van je budget hebt en dan koop je jezelf een mooie pre 95 of pre 90 crossmotor



ik had precies jou antw willen typen, woord voor woord
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Chiel1994 9-4-2014 23:18 Print reply

Posts: 628
Ik geloof dat als je goed zoekt ook wel een 125cc crossmotor hebt, gewoon een japanner, voor 5-600 euro. Wel een oude natuurlijk maar dat is een mtx ook
 
BX nr. 19 Superklasse!
arjensik 10-4-2014 8:13 Print reply

Posts: 552
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chiel1994
Ik geloof dat als je goed zoekt ook wel een 125cc crossmotor hebt, gewoon een japanner, voor 5-600 euro. Wel een oude natuurlijk maar dat is een mtx ook

Voor dat geld kan je alleen een goeie brommer kopen voor op de weg kopen waarvoor ze gemaakt zijn, als je een japanner koopt voor dat geld krijg je bende en chinese motors zijn altijd bende je kan beter 1000 euro erbijsparen om een beetje fatsoenlijke motor te kopen voor cross. Ik zou geen brommer kopen voor cross want daar zijn ze niet voor gemaakt en kunnen dat niet altijd aan.
 
The rider should never be the slowest part on the bike
thomzzz 10-4-2014 9:05 Print reply
Posts: 40
Ik heb even naar mtxen gezocht maar die zijn of te duur of ik moet ze zelf in elkaar zetten, wat ik eigenlijk gewoon wil is een snelle brommer om af en toe mee door het vlakke land te rijden, en dat voor ongeveer 400 euro. En een CROSSbrommer zoals een mt kan dat toch wel hebben? Ik wil trouwens niet zelf iets in elkaar zetten omdat ik er niet zoveel verstand van heb.
 
gas d'r bi-j!
Cas DT 10-4-2014 11:39 Print reply

Posts: 3131
Ik had wat gezocht met een derbi of am6 blok.
Rieju rr, derbi fds, senda r, dt50x, rx50. etc etc
Zit best leuk spul bij voor helemaal niet veel, 70cc is altijd mooi meegenomen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Aprilia RX 50 2003 10-4-2014 11:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
frame van een mt trekt echt niet krom, het enige wat krom kan trekken is de achterwielas

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 9-4-2014 om 21:46 uur.


Dat is juist de enige reden dat mt's niet breken. Ze buigen, zeker vergeleken met een deugdelijke moderne brommer.

De gemiddelde MT die je wat beter bekijkt kan om meerdere bierflesjes heen rijden zonder ooit te hoeven sturen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 10-4-2014 11:52 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomzzz
Ik wil trouwens niet zelf iets in elkaar zetten omdat ik er niet zoveel verstand van heb.


Oftewel heel rap gaan leren, of niet aan deze hobby beginnen met 400 euro budget.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
thomzzz 10-4-2014 12:35 Print reply
Posts: 40
Zelf heb ik al een senda, gewoon met 50cc blok en hij loopt ongeveer 70, deze gebruik ik dagelijks voor school zeg maar, dus voor de cross wil ik wel iets snellers dan een opgefokte 50 of 70cc.
 
gas d'r bi-j!
drestar 10-4-2014 13:05 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ik had wat gezocht met een derbi of am6 blok.
Rieju rr, derbi fds, senda r, dt50x, rx50. etc etc
Zit best leuk spul bij voor helemaal niet veel, 70cc is altijd mooi meegenomen.


derbi blok of AM6 blok is lang niet zo sterk als een Honda blok,

 

Dit topic is 4207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved