Gister nog een koppakking ertussen maar totaal geen compressie. Kick starter was dan ook zo slap als wat.
Ik heb even alles los geschroefd kop eraf, spruitstuk eraf, carburateur goed schoongemaakt nog een keer, wat vloeibare pakking tussen membraan en spruitstuk (moet nog een keer pakkingen kopen hiervoor, maar wilde toch een ritje maken) en alles weer terug geschroefd. Bougie ook nog een keer eruit maar die zat rete strak, ik denk dus dat de bougie te strak gedraaid was (verder dan handvast) waardoor de bougie te diep in de kop kwam.
Na alles terug gebouwd te hebben geprobeerd te starten. Dit lukte dan ook en guess what?, ratel was weg. Denk dus dat de bougie het geweest is.
Test ritje gemaakt en rijdt ok, alleen als je in het begin gas geeft valt ie dood of reageert de tomos niet maar dan ineens gaat ie. Ook op de top voel je dat hij harder wilt maar niet harder kan. Kan aan de uitlaat liggen aangezien die nieuw is en standaard. Volgens mij hadden ze bij de oude uitlaat de demper wat bewerkt.
Wil alleen graag dus nog dat dooie moment in het begin aanpakken. Wat kan dit zijn? Teveel lucht in één keer maar te weinig benzine? Grotere sproeier? Moet wel zeggen dat het oude benzine was die dus al een half jaar lang in de tank zat.
Stationair loopt de tomos heel netjes, af en toe wilt de koppeling hem al op pakken maar dit kan ik door middel van de stationairschroef wel bij regelen toch?
Ben al met al wel blij dat die ratel weg is.
Dit bericht is gewijzigd door Jordy87 op 11-4-2014 om 8:46 uur.
|