Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer start moeilijk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68174 - Brommer start moeilijk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

diedje1996 3-4-2014 21:53 Print topicpost
Posts: 164
Hallo,
Ff eerst wat informatie over de brommer:
Aprilia SX50 ( Derbi blok NT )
50cc orgineel
Leovince v6 uitlaat ( ontgrenst )
17,5 mm pvba dellorto
orginele luchtfilter ( buisjes boven op verwijderd )
en een malossi vl6 membraan
sproeier 86

Het probleem:

als de brommer een nachtje stil heeft gestaan.
en ik wil hem de volgende morgen starten dan moet ik hem aanduwen of heel vaak kicken, ik kies altijd dan maar voor aanlopen.

na ongeveer 10 a 15 meter begint die te pruttelen ik moet wel het gas minimaal half open hebben, en als die begint aan te slaan begint die ff te roken en na 3 a 5 seconden de gashandel open en dicht doen, is de rook weg en rijdt die als een zonnetje.

De rook is wel een beetje blauwig ( durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen)


Choke maakt geen verschil alleen dat die moeilijker blijft lopen als die begint te pruttelen.

Kop is niet lek want water blijft mooi stil staan en water wordt ook niet vies,



Iemand een idee wat dit kan zijn?


 

ericakse96 3-4-2014 22:00 Print reply
Posts: 55
met die set-up mag er wel een sproeier 92=94 in

je moet even vol gas rijden een tijdje als hij warm is.
dan moet je onder het volgas rijden de koppeling in houden en geen gas meer geven en dan remmen tot je stil staat en dan uit zetten.
dan draai je de buigie eruit en kijk je naar de kleur.

licht of wit: sproeier te klein en kans op vastloper

zwart en vet: sproeier te groot

koffiebruin: perfecte afstelling


 
diedje1996 3-4-2014 22:06 Print reply
Posts: 164
aha oke, Maar hoe en wanneer doe ik dan de gasnaald en de luchtstelschroef?

gr,
 
ericakse96 3-4-2014 22:07 Print reply
Posts: 55
als je bougie de juiste kleur heeft ga je met de stationair en lucht schroef aan de gang.

ik zal even een uitgebruide how-to voor je opzoeken die ik ook heb gebruikt
 
diedje1996 3-4-2014 22:09 Print reply
Posts: 164
oja en volgas kan ik nu max 75km per uur rijden, ( 12-53 )
En als ik dat doe en gelijk rem met koppeling in blijft die ff 5 a 10 seconden hoog in toeren hangen.
 
ericakse96 3-4-2014 22:16 Print reply
Posts: 55
dat licht vast en zeker aan je afstelling lees dit maar even door hier heb ik me prima mee gered

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
NS1-Whisperer 3-4-2014 22:20 Print reply

Posts: 2160
Ik heb deze als basis gebruikt.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187


 
"Risico is extra leven"
diedje1996 4-4-2014 21:39 Print reply
Posts: 164
Hey,
weet iemand met welke sproeier ik ongeveer het best kan beginnen?
ik kan nergens iets vinden over orginele setup op uitlaat na.
gr,
 
ericakse96 4-4-2014 21:42 Print reply
Posts: 55
ik zou gewoon 90mt/m 100 kopen en dan beginnen met 94
 

Dit topic is 2059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved