Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tsx is niet goed lopend te krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68151 - Tsx is niet goed lopend te krijgen
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 6547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Andre jay 5-4-2014 16:30 Print reply
Posts: 78
Ik ben vandaag weer even bezig geweest , uitlaat, sproeiers, ontsteking tijdstip enz enz , geen resultaat , puffff.
Nu zat ik nog even in de spulletjes te kijken die ik bij me andere blok had, en tot mijn verbazing kom ik een externe cdi tegen , iemand daar wel eens van gehoord bij een tsx? Hij heeft tussen de de kabelboom in gezeten t.h.v de originele stekker uit het blok naar de kabelboom. ( wel beun draadjes aan elkaar geknoopt )??
 
2- takt en schakelen heerlijk.
tsxhunter 5-4-2014 20:53 Print reply

Posts: 9332
dit hoort er origineel niet op..
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-4-2014 22:33 Print reply

Posts: 17929
is t niet je gelijkrichter?
 
Andre jay 5-4-2014 23:00 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
is t niet je gelijkrichter?


Dat is een goede opmerking ,maar nee de gelijkrichters zijn(meestal) van metaal ,dit was een kunststof blokje , ik heb even via Google afbeeldingen gezocht , ziet er zo uit
Zie link
http://k-parts.nl/cd...e-5-pins-2-takt.html

Een honda cdi , het zal toch niet zo zijn dat de bobine,s allemaal gaar zijn en dat mijn probleem hiermee opgelost kan worden . ( of nog een bobine aanschaffen maar dan een originele) heb nu een splinter nieuwe dmp bobine.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-4-2014 9:38 Print reply

Posts: 17929
Maak eens wat fotos ervan en van ontsteking enzo
 
Andre jay 11-4-2014 7:31 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Maak eens wat fotos ervan en van ontsteking enzo


Ik dit weekend wel even wat proberen met foto,s en als het lukt een filmpje, met koude start, zodat hoorbaar is wat er gebeurd.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Andre jay 23-4-2014 23:58 Print reply
Posts: 78
Foto,s filmpje heb ik ondertussen maar ik ben niet zo handig om het hierop te krijgen, zal er even aan werken.

Verder heb ik nieuws dat ik naar een specialist ga morgen, dus als ik de uitslag heb zal ik het gelijk rapporteren hier.
Ik had nog wel het één en ander geprobeerd met een externe cdi enz enz maar geen resultaten .
 
2- takt en schakelen heerlijk.
jordi50cc 24-4-2014 0:08 Print reply

Posts: 677
Andre


probeer eens of hij anders gaat lopen
als je de electrode afstand, van de bougie
kleiner maakt 0.35 bij dit trucje vallen
zwakke ontsteking spoelen door de mand


Jordi
 
JST performance
Andre jay 24-4-2014 0:22 Print reply
Posts: 78
Jordi,
Kijk daar heb ik wat aan ,heb dit nog niet geprobeerd .
Sowieso laat ik het weten wat er morgen uit komt, maar deze neem ik mee.

(Mijn vermoedens blijven echter bij de ingebouwde cdi,s in de bobine, dat ik gewoon 3 gare bobine,s heb.)

( jordi even of topic ,maar jij bent toch aardig thuis in puch? Ik heb namelijk een blokje wat heel leuk loopt 65 polini (zonder membraan) met een echte ouwe dellorto 22mm UB kelk carburateur (recht op de cilinder zonder haakse bocht) en proma circuit , hij loopt en trekt aardig maar bij bedrijfstempratuur gaat hij bij hogere toerentallen knallen soms een flinke knal ,wat zou dit kunnen zijn ,ik heb me ontsteking al wat vervroegd lijkt wel iets minder nu maar het is niet weg)
 
2- takt en schakelen heerlijk.
jordi50cc 24-4-2014 0:35 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
Jordi,
Kijk daar heb ik wat aan ,heb dit nog niet geprobeerd .
Sowieso laat ik het weten wat er morgen uit komt, maar deze neem ik mee.

(Mijn vermoedens blijven echter bij de ingebouwde cdi,s in de bobine, dat ik gewoon 3 gare bobine,s heb.)

( jordi even of topic ,maar jij bent toch aardig thuis in puch? Ik heb namelijk een blokje wat heel leuk loopt 65 polini (zonder membraan) met een echte ouwe dellorto 22mm UB kelk carburateur (recht op de cilinder zonder haakse bocht) en proma circuit , hij loopt en trekt aardig maar bij bedrijfstempratuur gaat hij bij hogere toerentallen knallen soms een flinke knal ,wat zou dit kunnen zijn ,ik heb me ontsteking al wat vervroegd lijkt wel iets minder nu maar het is niet weg)



mwoa.. echt thuis in het merk puch valt mee hoor
maar het blijft 2takt dus ik zal mijn best doen
waar komen de knallen vandaan in of uitlaat?


 
JST performance
Andre jay 24-4-2014 8:00 Print reply
Posts: 78
De knallen komen uit de uitlaat, je zou dus zeggen dat hij nog wat vroeger moet ,echter is de grondplaat maximaal vroeg, verder ga ik hier niet zo,n probleem van maken ,maar als het simpel is zal het leuk zijn .
 
2- takt en schakelen heerlijk.
jordi50cc 24-4-2014 11:24 Print reply

Posts: 677
Andre


er van uitgaande dat je een originele vliegwiel
ontsteking gebruikt, met een vast tijdstip
niet vroeger zetten dan 1,4 mm voorontsteking

wat natuurlijk het meest voor de hand ligt
is, dat je puntjes gaan zweven bij dat toerental
maar controleer eerst eens of hij op temperatuur tussen
de contact puntjes gaat vonken, dan zou het zo maar eens
je condensator kunnen zijn die als hij warm is niet
geheel meer geisoleerd blijft.
 
JST performance
Andre jay 25-4-2014 0:11 Print reply
Posts: 78
Jordi,

De ontsteking is origineel met nieuwe punten , ik zal de condensator sowieso eens vervangen ,heb ik nog liggen hier, is een kleine moeite. Alvorens kijk ik even of hij tussen de punten vonkt .

Nou weer even tsx nieuws, ik ben bij een tsx specialist geweest en we zijn een heel eind gekomen.

We hebben gezien dat 1 bougie die ik had voor 50% over sloeg ,de andere ( nieuwe ) bougie had ik niet bij me , en de imitatie bobine hebben we weer voor een originele vervangen ,al was dit niet noodzakelijk, verder zat ik er met de sproeier maten helemaal naast (te hoog) , we zijn een heel stuk naar beneden gegaan en hebben het luchtfilter meer lucht gegeven, dit alles bij elkaar heeft geresulteerd tot 75% verbetering , ik kan er nu mee rijden maar het is nog niet optimaal! het probleem is nu naar een veel hoger toeren gebied verplaatst , dit betekend dat ik nog wat afstel werk ga krijgen met sproeiers en lucht. Als hij straks perfect is afgesteld dan gaat het blok er weer onder uit om vervolgens opnieuw in de lagers te zetten.

Kort om heel veel tips en adviezen in dit topic waren de juiste , alleen heb ik het niet getroffen met me bougie,s ( waren overigens wel de juiste ) het zou misschien kunnen zijn dat de bougies stuk zijn gegaan door een te rijk mengsel? Of een slechte bobine? Verder heb IK als referentie van de originele sproeier de fout gemaakt om niet een enorm stuk te zakken.
(P.s nu heb ik een sproeier 90 er in waar die aardig mee loopt ,, en ik begon met 110 en heb tussen de 100 en 150 het één en ander geprobeerd des tijds )

Tot zover heel erg bedankt ,ik zal nog blijven posten tot hij perfect loopt.

Gr dré

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 25-4-2014 om 0:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 25-4-2014 om 0:15 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Andre jay 10-5-2014 0:21 Print reply
Posts: 78
Zo ondertussen druk met afstellen bezig ,maar eerlijk gezegd kom ik er niet helemaal uit, heb natuurlijk de FAQ aardig doorgelezen en mijn eigen ervaringen er op uitgeoefend ,maar het wil nog niet zo lekker ,ben nu zo ver dat hij redelijk rijd ,bij langzaam opbouw van gas geven kun je aardig vol gas , doe ik het gas snel open dan is het booooaaap na het overschakelen, natuurlijk heb ik al het een en ander geprobeerd met het luchtfilter ,en diverse sproeiers, het blijkt sowieso een wat lastigere carburateur te zijn die dellorto 21mm replica , dus wil ik even wat gaan proberen met een echte goede mikuni 20mm externe sproeier (hoop gemak met het uitwisselen van de sproeiers) maar nu zie ik dat de afstand van de bevestiging gaten verder uit elkaar zitten als van de tsx cilinder , is hier een verloop voor of een ander alternatief ?
Zou de mikuni er graag op willen hebben

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 10-5-2014 om 12:04 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.

Dit topic is 6547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved