Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tsx is niet goed lopend te krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68151 - Tsx is niet goed lopend te krijgen
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 30-3-2014 10:36 Print reply

Posts: 2305
Kost een vermogen dan... ik zou gewoon een 2e hands ontsteking halen voordat dit helemaal niet het probleem is.
 
Draaiwerk nodig? = PB
MotoCrossIpkiss[stan] 30-3-2014 14:05 Print reply

Posts: 7744
Andre.. Stanley hier. Ik heb diversen TSX'n gehad. Zal de schuur eens induiken voor onderdelen. Wellicht kun jij er nog wat mee.
Wilt je zoon dat bootje nou nog hebben? Heb er veel animo voor. Hij kost voor jou ¤100.-
 
hoi
Cas DT 30-3-2014 14:12 Print reply

Posts: 3131
Het is maar een gokje hoor, maar heb je een imitatie cdi gekocht?
Ik weet niet of dat bij tsx ook zo is, maar bij Honda m loopt die daar erg slecht mee.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-3-2014 18:30 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Het is maar een gokje hoor, maar heb je een imitatie cdi gekocht?
Ik weet niet of dat bij tsx ook zo is, maar bij Honda m loopt die daar erg slecht mee.



Bij tsx zit cdi in de bobine en is geen imi van te krijgen
 
Andre jay 30-3-2014 23:47 Print reply
Posts: 78
Weet echt niet of hij imi is , staat merk dmp.
Zie link, welke ik gekocht heb.
Wat me wel opvalt is dat ze variëren tussen de 14 en 40 euro!

http://www.scooteron...m/bobine%20tsx%20DMP

 
2- takt en schakelen heerlijk.
Andre jay 1-4-2014 0:22 Print reply
Posts: 78
Nou ik ben vanavond even bezig geweest , alles weer even goed nagelopen van a tot z , als ik nu de brommer start en hij is koud dan heb ik de eerste minuut een aardig goede gas reactie ,daarna begint de elende weer, nu heb ik er eens over nagedacht en denk ik het te weten , ik heb het gevoel dat hij bak olie aanzuigt uit het blok naar de verbrandingsruimte ,door die olie kan er geen goede verbranding plaatsvinden met als gevolg van mijn klacht.(te veel en verkeerde olie lijkt ook op een klacht van zwak vonkje of verkeerd tijdstip)
dan kun je zeggen dat hij moet roken , en dat doet hij ook maar ja ik dacht 2-takt dat is niet vreemd ,maar nu denk ik wel dat ik het hier in moet zoeken, ook hierbij blijft het natuurlijk vreemd dat ik dit dan bij beide blokjes heb. Zal het mogelijk zijn om de olie eens af te tappen en dan eens kijken wat hij doet of heb je dan heel snel schade? met kijken bedoel ik max 500 meter en in z,n vrij even gassen. ik heb met me oude kreidler wel eens zonder gereden en geen schade opgelopen, tuurlijk goed is het nooit.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 1-4-2014 om 0:25 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
mxbeunking 1-4-2014 9:06 Print reply

Posts: 2305
Ruikt je Bougie naar bakolie? Roken maakt op zich niet zoveel uit, vooral niet als hij koud is
 
Draaiwerk nodig? = PB
MotoCrossIpkiss[stan] 1-4-2014 17:40 Print reply

Posts: 7744
Der uit flikkeren die olie en proberen. Dat kreng loopt echt niet zo snel kapot heur!
 
hoi
Andre jay 1-4-2014 19:19 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
Der uit flikkeren die olie en proberen. Dat kreng loopt echt niet zo snel kapot heur!


dat dacht ik ook al, we gaan het proberen.

 
2- takt en schakelen heerlijk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-4-2014 21:24 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
Zal het mogelijk zijn om de olie eens af te tappen en dan eens kijken wat hij doet of heb je dan heel snel schade? met kijken bedoel ik max 500 meter en in z,n vrij even gassen. ik heb met me oude kreidler wel eens zonder gereden en geen schade opgelopen, tuurlijk goed is het nooit.




Je geeft het nu op en je gaat 'm dus maar slopen ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Audioholic 1-4-2014 22:30 Print reply
Posts: 330
als je t zooitje maar niet belast is er eigenlijk niks aan de hand nee,goed is anders,dat klopt
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Andre jay 1-4-2014 22:33 Print reply
Posts: 78
Tuurlijk niet ik geef het niet op het leek mij een manier om te kunnen kijken of het daar in zit, en me blok wil ik wel nog even heel houden, ik heb de olie even afgetapt en even gestart en wat geklooid echter geen verandering..

Morgen de olie weer terug en verder met waar ik gebleven was.
Ik zal een proberen een filmpje te maken kijken of het goed hoorbaar is ,weet alleen nog niet hoe ik dat hier kan posten straks.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Andre jay 3-4-2014 19:10 Print reply
Posts: 78
Nou ik heb vandaag eens mijn ontsteking los gehad omdat ik eindelijk me vliegwieltrekker geregeld had bij de plaatselijke fietsenmaker , alles was bagger vet de druppels olie hingen letterlijk onder aan de spoel, zal dit nou mijn probleem verklaren?
Er zit trouwens heel wat speling op het krukas lager ,los hiervan zou er toch geen olie in die ruimte mogen komen , waar zou dat dan weer vandaan komen, ( tussen de pakking van de twee,carter helften???)

Ook gelijk even mijn eerste blok gecheckt , ook daar vettig en wat olie alleen lang niet zo erg als de andere.



Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 3-4-2014 om 19:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 3-4-2014 om 19:12 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-4-2014 22:10 Print reply

Posts: 8601
Die olie gaat niet veel doen aan je ontsteking.
We mogen er van uit gaan dat het tweetaktolie is...dus dan heb je valse lucht ook...speling op de krukas ondersteunt deze stelling nog...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Andre jay 3-4-2014 22:46 Print reply
Posts: 78

pangolopalanga
heb alles mooi schoon gemaakt en weer terug geplaatst , en idd 2 x gas geven hoog in toeren, daarna weer knudde , en alles is nog droog!
Krukas speling zal zeker valse lucht opleveren, echter heeft mijn eerste blok dat niet ( voel en hoorbaar) Als ik er op één of andere manier achter ben wat er aan de hand is ,wil ik best gaan investeren om 1 van de 2 blokken geheel te reviseren.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 3-4-2014 om 22:47 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.

Dit topic is 6548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved