Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tsx is niet goed lopend te krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68151 - Tsx is niet goed lopend te krijgen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-PuchSjonnie- 27-3-2014 20:41 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -PuchSjonnie-
Gooi er eens eeen 10 maten grotere sproeier in ik hrb ooit hetzelfde gehad en wat bleek dat mijn sproeier gewoon veel te klein was


probeer eerst dit eens
 
Andre jay 27-3-2014 21:55 Print reply
Posts: 78
Puchsjonnie.

Ik zal dat eens gaan proberen, niet geschoten is altijd mis ,al denk ik dat het iets electronisch is bij bijde blokjes.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-3-2014 22:39 Print reply

Posts: 8601
Bougie slaat vet, motor slaat af, dan geen vonk meer...lijkt me meer het klassieke verhaal 'te rijk' afgesteld.
Probeer eens met startpiloot spray te starten, als dat direct lukt zit je problem niet bij de ontsteking.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
-PuchSjonnie- 28-3-2014 18:09 Print reply
Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Andre jay
Puchsjonnie.

Ik zal dat eens gaan proberen, niet geschoten is altijd mis ,al denk ik dat het iets electronisch is bij bijde blokjes.

ik had hetzelfde, ik heb ook alles uitgezocht maar niks hielp. totdat ik gewoon eens een veel grotere sproeier probeerde en hij liep weer perfect
 
Andre jay 28-3-2014 23:38 Print reply
Posts: 78
Ik heb nog even niets gedaan met sproeiers ( moet ze even bestellen )
Weet iemand wat er standaard voor een sproeier in een imi 21mm dellorto zit?

Ik heb me vonk weer terug ,heel,stom maar door dat wisselen met die draden van kabelboom naar los enz enz, was ik even vergeten de draad op de bobine te zetten na de laatste wissel.

Nu ik weer vonk heb kan ik weer verder ik had hem net weer even laten lopen en heb echt alles nog even nagelopen , door even wat langer te proberen enz kan ik het nu iets beter omschrijven wat ik precies waarneem. In z,n vrij een redelijke gas reactie maar zeker niet goed te noemen en hoog in toeren komt hij meer niet dan wel, bij rijden komt hij helemaal niet hoog in toeren, en het geluid is ook niet oké zowel in z,n vrij als rijdend.
Wat ik bedoel met het geluid ,is het zogenaamde 4 takten en omdat hij daar in blijft hangen, klimt hij niet in toeren op.


 
2- takt en schakelen heerlijk.
JB1 28-3-2014 23:44 Print reply

Posts: 14881
Klinkt als carburatieafstelling.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Andre jay 29-3-2014 0:01 Print reply
Posts: 78
Jb1

Mee eens ,maar ik had exact het zelfde met het eerste blok en een andere set-up, toen een nieuwe set-up op dat blok en geen verandering, daarna dus een compleet ander blok incl andere ontsteking en weer/nog het zelfde probleem .

ik denk dat ik maar eens langs een specialist moet gaan om het in de praktijk te laten horen , ( ik doe dit niet gouw ,heb het altijd zelf kunnen oplossen) is hier niemand in de buurt van Zaanstad ?

( weet iemand de standaard sproeier maat van een dellorto 21mm opschuif carburateur (imi)
 
2- takt en schakelen heerlijk.
JB1 29-3-2014 0:11 Print reply

Posts: 14881
Zijn beide blokken überhaupt afgesteld?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Andre jay 29-3-2014 0:30 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zijn beide blokken überhaupt afgesteld?


Het eerste blok (originele) was perfect rijdend maar was na een val partij z,n vonk kwijt , ik heb daar weer vonk uit gekregen liep gelijk weer maar heel beroerd , afstellen gaf nauwelijks effect omdat hij dus heel beroerd loopt, meestal als ik ga afstellen heb je een stabiele basis ,daarmee ga je dan aan de gang om het te perfectioneren , los hiervan blijft het raar ,eerst perfect lopend en zonder afstelling of set up te wijzigen ,nu na de val beroerd,
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-3-2014 7:11 Print reply

Posts: 17929
En dan koop je een ander blok? Je kunt t beter bij de ontsteking zoeken
 
Andre jay 29-3-2014 9:08 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
En dan koop je een ander blok? Je kunt t beter bij de ontsteking zoeken


Ja dit omdat ik even geen ontsteking kon vinden op m.p . , en wel een compleet blok goed lopend met ontsteking , echter loopt hij niet wel maar niet goed precies het zelfde als me eerste blok.

 
2- takt en schakelen heerlijk.
tsxhunter 29-3-2014 19:49 Print reply

Posts: 9332
trek je zwart/rode draad vanuit de ontsteking eens rechtstreeks naar de bobine. dan gaat de stroom buiten de kabelboom om, aangezien je die nog niet verwisseld hebt?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Andre jay 29-3-2014 20:18 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
trek je zwart/rode draad vanuit de ontsteking eens rechtstreeks naar de bobine. dan gaat de stroom buiten de kabelboom om, aangezien je die nog niet verwisseld hebt?


Bedankt voor het meedenken , ik heb dat al diverse keren geprobeerd en ook met dat andere blok, maar het blijft hopeloos.

Ik denk dat ik voordat ik er met een monteur naar ga kijken ,eenst nog een vliegwieltrekker en een ontstekings spoel ga bestellen , pffff weer 55 euro, en dan afwachten of hij goed gaat lopen.
( ik vind het echt niet erg om er wat aan uit te geven hoor maar als het niets oplost is het zonde)

( puchsjonnie )
Ik heb ondertussen met wat,grotere maar ook kleinere sproeiers gewerkt maar helaas geen oplossing , het heeft voor mij gevoel te maken met een ,of te zwakke vonk of vonk verlies.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 29-3-2014 om 20:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 29-3-2014 om 20:21 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
mxbeunking 29-3-2014 21:31 Print reply

Posts: 2305
bestel je alles nieuw?
 
Draaiwerk nodig? = PB
Andre jay 29-3-2014 22:05 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
bestel je alles nieuw?


Meestal wel hoezo??

( wat ik nu nieuw heb is, cdi/ bobine, 70cc airsal cilinder zuiger ,membraan , imi dellorto 21mm, ,pakkingset, spruitstuk,) en dat complete motorblok was natuurlijk wel 2e hands,met de bijbehorende ontsteking.

Nieuwe spoel kost 45 euro en de vliegwieltrekker kost 5 euro + de verz kosten is ong 55 totaal.
 
2- takt en schakelen heerlijk.

Dit topic is 6545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved