Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tsx is niet goed lopend te krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68151 - Tsx is niet goed lopend te krijgen
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-3-2014 22:14 Print reply

Posts: 17929
Spoel gaar?
 
Andre jay 24-3-2014 22:43 Print reply
Posts: 78
Spoel gaar,, Zou kunnen maar dan vind ik dan wel vreemd dat ze alle twee gaar zijn, en als ik ze door meet heb ik op de 1 ongeveer 158 ohm en de ander ook rond de 155 ohm.

Misschien een vreemde vraag maar zou het de krukas keerring kunnen zijn die olie lekt naar de ontsteking en daardoor misschien een te kort aan spanning levert, ik vraag dit omdat ik bij mijn oude blokje wat ik nu op de werkbank heb staan het er op lijkt dat de ontsteking er vet uit ziet,,,, ik heb er nu dan wel een ander blok compleet met ontsteking en deze was bij aanschaf heel schoon en droog maar ik heb nu natuurlijk test gedraaid en mijn koppeling kap er nog op, maar het zou best kunnen zijn dat dit blok dat dan ook heeft ( ik hoor wel een lager ergens) , ik haal hem morgen even er af en zal eens kijken of hij nog schoon en droog is, mocht hij nou vet zijn kan dat dan ook het probleem veroorzaken? Het zal natuurlijk nooit bevorderlijk zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Andre jay op 24-3-2014 om 22:44 uur.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
Lykantroop 25-3-2014 0:33 Print reply

Posts: 4754
Oke je hebt er denk ik nieuwe voetpakkingen in gedaan? Nieuwe voetpakkingen blokkeren om 1 of andere reden spoelpoorten van je cilinder, ze passen niet helemaal zeg maar. Ik moet bij elke nieuwe voetpakking stukken van die pakking wegsnijden. Trek je cilinder er eens af en kijk of dit ook niet bij jou het geval is.

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 25-3-2014 om 0:34 uur.
 
Andre jay 25-3-2014 7:02 Print reply
Posts: 78
Klopt maar er zijn wel 3 verschillende voetpakkingen verkrijgbaar ,ik heb idd een klein randje weg moeten snijden maar dan praat je over 1 mm.

Maar goed hij is nieuw en goed op maat.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
dirktimmer 25-3-2014 11:02 Print reply

Posts: 1737
toevallig originele demper er nog op? die dingen gaan dicht zitten met kool. in dat geval zou hij zijn uitlaatgas niet kwijt kunnen.
 
Andre jay 25-3-2014 20:51 Print reply
Posts: 78
Het is een vrij nieuwe Carbon demper, deze zit niet dicht.

Ik denk dat ik gewoon de mazzel heb dat twee complete blokjes heb met een lekke keerring aan de ontsteek zijde , mijn vermoeden gaat er naar uit dat daardoor ,er onvoldoende spanning opbrengst is om de bobine/ cdi te voeden ??
Dit gezien het er vettig uitziet en ik heb zelfs een paar druppels olie in de koppeling/ontsteking deksel gezien toen ik hem net open maakte.

Zal dit nou die ellende kunnen zijn ?? En komt dat wel eens vaker voor in combinatie met mijn klachten??

 
2- takt en schakelen heerlijk.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-3-2014 21:02 Print reply

Posts: 8601
Lekke keerring = valse lucht = slecht presteren.
Dat moet je wel merken aan je bougiekleur.

Heb je je zuiger en -veren al bekeken...misschien lekken je keerringen wel omdat je zuigerveren versleten zijn.

Het zou me verwonderen als 2 druppels olie je ontsteking om zeep helpen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Andre jay 25-3-2014 21:17 Print reply
Posts: 78
Echt alles is nieuw zuiger zuiger veren cilinder carburateur bobine , en ik heb het probleem met 2 set up,s zowel de 70cc en de snelle 50 en dan ook nog eens op 2 verschillende motor blokjes de originele ,en de nieuw aangeschafte.
( ook verschillende membraan,tjes geprobeerd )

Wat ik echt niet kan begrijpen is dat het originele blok voor de val partij echt prima liep en ,daarna niet meer vonkte ,en nu ik de vonk weer heb hij gewoon niet meer goed te krijgen is, en het alle ergste vind ik ,koop ik een ander blok en heb ik gewoon exact de zelfde problemen. Bhaaaaa!

We zullen het gaan vinden ,en echt waar badank voor alle reacties tot nu toe!

Gr dré
 
2- takt en schakelen heerlijk.
-PuchSjonnie- 25-3-2014 23:05 Print reply
Posts: 735
Gooi er eens eeen 10 maten grotere sproeier in ik hrb ooit hetzelfde gehad en wat bleek dat mijn sproeier gewoon veel te klein was

 
mxbeunking 26-3-2014 9:41 Print reply

Posts: 2305
Ik denk dat allebei de ontstekingen guist zijn. via marktplaats zijn nog wel 2e handsjes te krijgen.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Andre jay 26-3-2014 19:11 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
Ik denk dat allebei de ontstekingen guist zijn. via marktplaats zijn nog wel 2e handsjes te krijgen.


Je bedoeld dat de spoelen ( ontsteking ) gaar zijn.
Want ik meet namelijk wel op bijde de juiste waarden tussen de 150 en 160 ohm.
 
2- takt en schakelen heerlijk.
jordi50cc 26-3-2014 23:09 Print reply

Posts: 677
Post anders eens een filmpje waar duidelijk
te horen is wat hij precies doet



 
JST performance
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-3-2014 0:17 Print reply

Posts: 8601
Waarom mogen we je bougiekleur niet weten ?
Een weerstandswaarde van een spoel zegt niet veel.
Een voltage dat ze opwekt eventueel wel. Maar zelfs een klein beetje spanning wordt in de bobijn toch heel sterk verhoogd.
Jij moet gaan foutzoeken in je elektrisch circuit. Als je hem een tijdje kan draiaiend houden moet je proberen uit te vissen waar er iets fout loopt door spanningen te meten. Zie dat je niets anders meet dan je denkt dat je meet.
Als je echt helemaal geen vonk hebt, weerstanden meten om de onderbreking te vinden.
Een blok vervngen door een ander niet nieuw blok blijft natte vinger werk zoals je merkt.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jordi50cc 27-3-2014 0:57 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Waarom mogen we je bougiekleur niet weten ?
Een weerstandswaarde van een spoel zegt niet veel.
Een voltage dat ze opwekt eventueel wel. Maar zelfs een klein beetje spanning wordt in de bobijn toch heel sterk verhoogd.
Jij moet gaan foutzoeken in je elektrisch circuit. Als je hem een tijdje kan draiaiend houden moet je proberen uit te vissen waar er iets fout loopt door spanningen te meten. Zie dat je niets anders meet dan je denkt dat je meet.
Als je echt helemaal geen vonk hebt, weerstanden meten om de onderbreking te vinden.
Een blok vervngen door een ander niet nieuw blok blijft natte vinger werk zoals je merkt.



pangolopalanga

bougie kleur kun je eigenlijk niet vanuit
gaan als hij maar even loopt, en niet
op toeren wil komen, deze is dan vrijwel altijd vettig!




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 27-3-2014 om 1:00 uur.
 
JST performance
Andre jay 27-3-2014 17:32 Print reply
Posts: 78
Klopt jordi,

Verder zeg ik nergens dat niemand dat mag weten, ik weet trouwens wat goed of niet goed is maar omdat hij nu amper loopt heb je daar geen houvast aan ,en blijft hij vettig eerst een goede gas response en dan weer verder kijken.

pangolopalanga

Ik zal eens aan de meet gaan met lopende motor , maar eerst even me vonk terug zoeken.
 
2- takt en schakelen heerlijk.

Dit topic is 6546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved